Eten
afrodite05
21-01-2026 om 09:12
Ik heb verschillende opties, maar ook inmiddels twee zieken in huis... Dus ik weet het nog niet zo goed.
Bellebelle
21-01-2026 om 09:39
afrodite05 schreef op 21-01-2026 om 09:12:
Ik heb verschillende opties, maar ook inmiddels twee zieken in huis... Dus ik weet het nog niet zo goed.
Beterschap. Volgens mij heerst er iets. Hopelijk knappen ze snel weer op.
Hier aten we gisteren een hele simpele tray bake (recept van Picnic): groene asperges, krieltjes, paprika en courgette (met een beetje olie en Italiaanse kruiden) op de bakplaat. Vijftien minuten in de oven, ricotta erbij en dan weer vijftien minuten. Was op zich best aardig, maar ik zag de toegevoegde waarde van de ricotta niet helemaal.
MijnNaamIsHaas73
21-01-2026 om 13:19
Gisteren werd er macaroni voor ons gemaakt.
Vanavond maak ik burritos
anijsblokje
21-01-2026 om 15:19
Bellebelle schreef op 21-01-2026 om 09:39:
[..]
Beterschap. Volgens mij heerst er iets. Hopelijk knappen ze snel weer op.
[ ...]
Offtopic, maar ik moet altijd lachen om "volgens mij heerst er iets". Het is winter, natuurlijk 'heerst er iets'.
https://www.griepalert.nl/heerst-er/griep/
Wat natuurlijk niet wegneemt dat het vervelend is, dus beterschap weer @Huize afro.
Hier staat vanvond harira op het menu, althans dat is wat ik uit de vriezer heb gehaald. Ik denk dat er iemand meeleest over die Pluimfeestburgers, of ze zijn gewoon heel populair, want gisteren weer uitverkocht. Misschien ga ik zo nog even kijken of ze er zijn.
Bellebelle
21-01-2026 om 15:23
anijsblokje schreef op 21-01-2026 om 15:19:
[..]
Offtopic, maar ik moet altijd lachen om "volgens mij heerst er iets". Het is winter, natuurlijk 'heerst er iets'.
https://www.griepalert.nl/heerst-er/griep/
Wat natuurlijk niet wegneemt dat het vervelend is, dus beterschap weer @Huize afro.
Hier staat vanvond harira op het menu, althans dat is wat ik uit de vriezer heb gehaald. Ik denk dat er iemand meeleest over die Pluimfeestburgers, of ze zijn gewoon heel populair, want gisteren weer uitverkocht. Misschien ga ik zo nog even kijken of ze er zijn.
Ja, dat snap ik wel inderdaad, dat je erom moet lachen. Het is inderdaad typisch voor de winter, zoveel zieken. Iedereen zit weer lekker binnen en dicht bij elkaar, dan hebben die virussen vrij spel. Ik werk in het onderwijs en er zijn meer kinderen ziek dan normaal. Hoe dan ook, heel irritant, ziek zijn.
ToetieToover
21-01-2026 om 17:07
Vandaag eten wij een groentenmix van paksoi, spinazie en prei, alles gewokt. Oosters gekruide kip erbij en een Kimbap (Koreaanse rijstrol).
En verder soep+yoghurt+zadencrackers.
afrodite05
21-01-2026 om 17:19
Het worden aardappelbolletjes uit de airfryer met hamburgers en een mix van sperziebonen en erwtjes.
Pff, ik doe de hele dag alles voor zoon en mij al alleen, man heeft al die tijd geslapen of in elk geval boven gelegen. Nu is hij een half uur beneden en om de twee minuten "ik trek dit niet hoor..." Tja. Het is maar goed dat hij niet zwanger is en HG heeft... Maar goed, ik heb maar braaf thee met honing gebracht en een kruik enzo. Met m'n bekkenpijn 
MijnNaamIsHaas73
21-01-2026 om 18:06
afrodite05 schreef op 21-01-2026 om 17:19:
Het worden aardappelbolletjes uit de airfryer met hamburgers en een mix van sperziebonen en erwtjes.
Pff, ik doe de hele dag alles voor zoon en mij al alleen, man heeft al die tijd geslapen of in elk geval boven gelegen. Nu is hij een half uur beneden en om de twee minuten "ik trek dit niet hoor..." Tja. Het is maar goed dat hij niet zwanger is en HG heeft... Maar goed, ik heb maar braaf thee met honing gebracht en een kruik enzo. Met m'n bekkenpijn
Ach wat naar Afro! Het is wat met die mannengriep. De wereldbevolking zou een heel stuk kleiner zijn als mannen kinderen moesten dragen en baren
Hopelijk knappen ze snel op en kan man weer voor jou en zoon zorgen
Smulkruimel
21-01-2026 om 18:35
Eet vanavond alleen en heb het mezelf makkelijk gemaakt. Bij de Turkse supermarkt van de saladebar griekse salade, couscous salade en kofte gehaald en bij de empanadakraam empanada's. Dit eet man allemaal niet dus geniet ik er nu van.
@afrodite05, beterschap voor de mannen. Hopelijk knappen ze snel op.
MijnNaamIsHaas73
21-01-2026 om 21:11
Smulkruimel schreef op 21-01-2026 om 18:35:
Eet vanavond alleen en heb het mezelf makkelijk gemaakt. Bij de Turkse supermarkt van de saladebar griekse salade, couscous salade en kofte gehaald en bij de empanadakraam empanada's. Dit eet man allemaal niet dus geniet ik er nu
Dat klinkt heerlijk Smulkruimel!
GeorgieBrown
22-01-2026 om 00:34
Maandag: kaasfondue in een eetcafé
Dinsdag: Indiase curry met veel groente, aardappel & linzen
Vandaag: Ik had een portie van de curry mee naar werk, want we gingen meteen door naar een team uitje. We gingen pottenbakken.
afrodite05
22-01-2026 om 06:54
Ik lig al sinds 3 uur wakker, dus dit gaat weer een topdag worden... Dus ik hou het makkelijk voor vanavond: pasta met gehakt, Italiaanse wokgroente en tomatensaus. In de hoop dat de mannen er ook goed van eten...
Dolfje
22-01-2026 om 07:47
Hier ook slecht geslapen en veel te vroeg op. Hoef pas om 11 uur te werken dus ga dadelijk eerst ff naar de winkel andijvie halen voor de stampot vanavond. Denk rookworst erbij.
Teigera
22-01-2026 om 08:20
Wij eten vanavond een kippastei, met prei, wortel en kastanjechampignons.
Smulkruimel
22-01-2026 om 08:32
Ik heb nog genoeg salade en empanada over van gisteren dus dat eet ik vanavond op. En ga zo bakjes appel-peer crumble maken als toetje 😋😋