Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Taco's met groenten-gehaktvulling, geraspte kaas, sla en quacamole. Heb er nu al trek in!

Wij aten vandaag soep: linzen-zoete aardappel met bladselderij, kokosmelk en spicy specerijenmix. Erbij hartige yoghurt en zadencrackers. 

En verder kookt vriendlief, althans hij wil een gerecht leren maken dat hij lekker vindt. Ik mik daarvoor doorgaans wat groenten in tomatenpuree/kruiden/olijfolie/balsamico op een bakplaat in de oven. Kook in de laatste 10 minuten gele linzenspaghetti, rasp kaas en hak peterselie. Maar ik merk dat hij niet kan multitasken dus ik denk dat die kaas en peterselie meteen gedaan moeten worden als de groenten de oven ingaan. Helaas, daar gaan mijn 20 minuten stretchtijd in de keuken. 

ik maak straks chilaquiles. Heb een recept, ooit overgeschreven van een vriendin uit een Mexicaans kookboek. Dat was pre telefoon 🤣🤣

Die pasta klinkt interessant, Teigera. Laat je weten of t lekker was?  De chilaquiles van Nilli klinken ook lekker, maar "bourratif" zoals we dat hier zeggen...

Ik had een drukke dag vandaag en man moet vanavond nog werken, dus we doen iets eenvoudigs met gerookte zalm, avocado, gekookt ei, yoghurt, gesnipperd sjalotje en groene sla.

Teigera schreef op 20-01-2026 om 09:29:

Ha ik dacht ook aan de Jopenkerk Dolfje! En anders de IJ-brouwerij in Amsterdam? Goed te doen vanaf CS met de tram of bus. Ze hebben er vast ook kaas
Vanavond pasta met aubergine en chorizokruim, naar recept van Miljuschka - nog niet eerder gegeten maar klonk wel lekker.

Ik dacht eerder aan De Prael in Amsterdam, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat je daar nog nooit bent geweest @Dolfje. Ook leuk (vind ik) is de Biertuin, maar ze hebben daar geloof ik geen officiële proeverij.

Hier vanavond...ik weet het niet...en overweeg nu eindelijk Pluimfeestburgers te gaan halen (laatst uitverkocht, nu in de Bonus), want ik laat me graag influencen door dit topic. En ik doe net alsof ik niet al iets had bedacht waar ik geen zin in heb. Voor de vezels op een volkoren broodje en dan iets van salade erop of ernaast. 

Ik wou dat ik bij jou kon eten, Irma, het klinkt zo lekker!
Ik ben vergeten tijdens de boodschappen sla mee te nemen, anders werd het een makkelijk avg-tje (voor mij zonder de a) met zo'n verwerpelijke kip-cordon bleu, nu wordt het denk ik preistamppot met nog veel verwerpelijkere Franse rookworst. Ik heb nog niet genoeg puf om me culinair uit te sloven, helaas. Gelukkig vindt echtgenoot alles lekker, zelfs een oersimpel prutje van kip, chinese kool en hoisinsaus. Maar ja, dat was eergisteren.

Dewi-Sri2 schreef op 20-01-2026 om 17:35:

Ik wou dat ik bij jou kon eten, Irma, het klinkt zo lekker!

Het lijkt heel wat, maar alles wordt simpelweg op een plat bord "gedrapeerd", hè. Niets "fancys" hoor. Maar je mag gerust meeëten 

En een kip cordon bleu is op z'n tijd lekker toch?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.