Eten
Teigera
31-12-2025 om 08:14
yette schreef op 31-12-2025 om 08:12:
Ik maak voor vanavond romige pompoensoep met gepofte knoflook en nduja. Erover een topping van krokante spekjes, gefrituurde salie, pompoenpitten en parmezaanse kaas.
Dat klinkt superlekker. En ik heb nog steeds nduja in de kast staan
. Roer je die nduja er dan gewoon zo uit het potje doorheen?
Vanavond dus friet met snacks en daarna hapjes. Wordt vast heel gezellig, maar eerst nog even werken. Fijne jaarwisseling vanavond gewenst!
Ted68
31-12-2025 om 08:34
We maken tapa`s: gevulde tomaat, lamkarbonade, Garnelen, gegrilde Paprika salade, gevulde Aubergine, gehaktballetjes etc.
Iedereen een fijne avond geweest; of zoals ze hier al dagen zeggen: eine gute Rutsch…
afrodite05
31-12-2025 om 09:12
Klinkt goed, hoor, Toetie. Laat het jullie smaken.
Ik maak een soort kipragout, eens kijken of dat lukt zonder zuivel te gebruiken. Champignons, erwtjes en rijst erbij.
Voor wat later op de avond heb ik voor man huzarensalade, er ligt afbakstokbrood met kruidenboter, we kunnen ciabatta afbakken en daar kan kip kerrie op of tomatentapenade en ik wilde gevulde eieren maken. Maar ik denk dat ik het zelf niet red tot 00.00. Dat red ik de laatste maanden sowieso niet, maar vanochtend om 5.00 zat zoon huilend van het hoesten en snotteren rechtop in bed en sindsdien heb ik niet meer geslapen. Dus misschien zit man alleen vannacht, ook niet erg gezellig, maar dat is even niet anders, helaas. We hebben in elk geval oliebollen in huis en ik ga straks nog een paar appelflapjes bakken (echt alleen appel erin, geen suiker). Verhongeren zullen we niet.
Fijne jaarwisseling allemaal en bedankt voor jullie lieve woorden en medeleven wat betreft de zwangerschap en natuurlijk ook voor alle inspiratie op kookgebied het afgelopen jaar!