Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

@irmaladouce: citroen zelf inmaken doe ik ook weleens, is niet moeilijk - goed sluitende weckpot, zout en citroenen. En geduld . Maar ik had het deze keer inderdaad k&k in huis, in NL kun je dat bij de AH kopen. 

Absoluut níet gerelateerd aan eten, maar hé, dat delen we hier ook weleens: ik ben zaterdagavond van de trap gevallen en ik héb me toch last zeg. Tjemig. Manlief was niet thuis, ik gleed slechts drie treden naar beneden maar dat maakte zoveel herrie dat de frutjes van beneden af beiden naar boven renden, helemaal geschrokken (ik gleed van de trap van zolder naar 1-hoog, zij zaten gewoon in de woonkamer beneden). Heel lief en zorgzaam, kwamen ze aaien en knuffelen enzo  . En ik die mijn vloeken inhield  en een soort puffend (denk aan weeën wegpuffen) op de grond zat. Mijn linkerbil, stuk van m'n rug en linker bovenarm zijn vrij kleurrijk op het moment en m'n nek heeft ook een tik gehad, want m'n spieren laten nu niet toe dat ik naar links draai. Het had allemaal erger kunnen zijn natuurlijk, wat dat betreft heb ik hartstikke mazzel. Maar je maakt nog eens wat mee zullen we dan maar zeggen.

Auw Teigera! Hopelijk ontspannen je spieren snel weer. Heb je nog hulp gevraagd aan de huisarts of fysio?

Vandaag eten we Brown basmatirijst, mosselen in spicy currysaus en paksoi. 

Vriendlief zorgde voor mijn eten omdat ik de laatste tijd slecht eet. Te druk. Hij eet in mijn ogen ongezond als ik niets kook, en ik eet dan niks. Maar we doen weer ons best en hij heeft zowaar mijn eetwensen gevraagd en opgevolgd. Weekenden voor grote groepen koken, gaat ten koste van mijn ‘mealpreppen’. Gelukkig is de vakantie in aantocht. 

yette

yette

15-12-2025 om 17:22 Topicstarter

Sterkte Nami! Je kan ook om extra appelmoes of vla vragen. Hier valt er vaak wel wat te regelen. En die bel bij je bed is er niet voor niks hè? Hoop dat je snel weer naar huis mag! 

Ik maak vandaag tagliatelle carbonara en een salade. 

Nami, gewoon vragen hoor, als je het nodig hebt. Ik kreeg een paar jaar geleden gewoon perenijsjes om half 3 's nachts als ik er naar snakte. En hypo's zijn afschuwelijk, dus echt doen. Heel veel beterschap.

Auw Tijg, dat is niet lekker, zo'n val. Zeker niet als het zo zichtbaar blijft. Is je lief niet erg geschrokken toen hij het zag? Ik vermoed dat je morgen flinke spierpijn zal hebben, als ik zo mijn eigen valpartijen van de laatste jaren naga. Gelukkig waren het er niet veel.

Vanavond doe ik het weer lekker simpel. Salade van veldsla met spinazie, kipfilet in Serranoham en een gekookt aardappeltje voor echtgenoot. Ik gruw van gekookte aardappels, maar hij vindt ze lekker.

Ha ha Dewi; ik heb in mijn jeugd genoeg gekookte  aardappels gegeten. Ze komen hier dus niet op Tafel..

Ik maak een bolognaise, met een Pasta. Moet eerst zo even kijken wat ik in de kelder heb aan Pasta..

ik kreeg een glas limonade met een boterham vannacht en later nog een boterham met een banaan.

het waren sajoer boontjes, vegetarische bami, kipfilet in sate saus, bakje rauwkost, bakje fruitsalade en kuipje appelmoes 

Naminokurashi schreef op 15-12-2025 om 18:12:

ik kreeg een glas limonade met een boterham vannacht en later nog een boterham met een banaan.

Ik voel hier een protocol  . Hopelijk geen hypo's vannacht en een rustigere nacht, Nami! Lig je op een eenpersoonskamer, of heb je buren? 

Bami of nasi is mijn favoriete ziekenhuismaaltijd! Dat is nog best goed te eten. 

Hier was het vanavond in oa ketjap, sambal en gember gemarineerde tofu, met zilvervliesrijst en snijbonen. Super saai, maar ik vind het nog steeds altijd lekker.

yette

yette

16-12-2025 om 07:42 Topicstarter

Fijn dat ze goed voor je zorgen, Nami! 

Teig, ik heb helemaal over je bericht heen gelezen. Hoop dat je hebt kunnen slapen met al die blauwe plekken! Als de beweging in je nek zo moeilijk blijft, zou ik zelf voor de zekerheid de HA even bellen met de vraag of het verstandig is om het te laten beoordelen. 

Sterkte beiden! 

Lees het nu ook pas: Teig: beterschap….Een Mens kan toch echt heel stom vallen

Ga vanavond met mijn Team uit eten. In een Zwitsers Restaurant: is altijd goed , maar erg veel….

Beterschap Teig en Nami!

Dankjulliewel allemaal! Het gaat wat beter gelukkig. Ik ben nog steeds mooi gekleurd op rare plekken, en gaan zitten of gaan liggen is vervelend door m'n bil, maar ik heb minder pijn in m'n nek. Ik heb geen fysio en de huisarts heb ik niet gebeld, maak me verder geen zorgen - het is gewoon vervelend en pijnlijk maar gaat vanzelf over.
Ik had lief geappt, zodat hij het zou lezen vóordat hij in bed zou stappen die nacht - anders wil hij nog weleens lief tegen me aankruipen, ik was bang dat hij me pijn zou doen. De frutjes kijken elke dag even naar de mooie kleuren op m'n bil 

Naminokurashi, hoop dat je een beetje goede nacht hebt gehad ondanks die wakkere momenten.

Vanavond eten we boerenkoolstamppot met spekjes en rookworst.

lekkerbekje met krieltjes, fruitsalade, appelmoes. En nog iets.

Ik zit ook op een vochtbeperkt dieet via dietist. Dus tot anderhalf liter vocht per dag, koffie, thee, fruit, vla, kwark

Oww, dat was schrikken, Teigera... gelukkig gaat het al beter !

Sterkte Naminokurashi !

Wij eten vandaag gegrilde onglet en een uitgebreide salade met croutons.

Verder ben ik met de bsch lijst voor zaterdag bezig. Het wordt uiteindelijk een Indian pickle tray vooraf/bij de borrel (dank voor de suggestie, dolfje). Daarna rogan josh en Goan shrimp curry met rijst, naan, kachumber salade, raita, banaan-kokos. Toetje wordt K&K mochis en/of citroensorbet met voor de liefhebbers verse ananas en/of mango (voor deze keer K&K in stukjes gekocht).

Echtgenoot was aardig over zijn verkoudheid heen, maar heeft nu een fikse terugval. Hij loopt verschrikkelijk te blaffen en had geen zin in koffie... dat zegt alles over iemand die normaal gesproken zo'n zes koppen per ochtend wegtankt.
Vanavond maar iets van een stamppotje met chinese kool en knakworst en straks maak ik voor de lunch een broodje gezond... om echtgenoot een beetje te pesten  . Hij zal er niks op tegen hebben, hij houdt wel van mijn broodjes.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.