Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik ben ook hard aan nieuwe koekenpannen toe. Ik wil gaan uitzoeken wat er hier aan non-pfaspannen is. Bij mijn drie jaar geleden bij Ikea gekochte koekenpan ben ik vergeten hem in te branden, en die valt nu van de roest bijna uit elkaar, die gaat asap naar de déchetterie (de milieustraat zouden ze in Nederland geloof ik zeggen).
Vanavond deel 2 van de pasta van gisteren. Ik heb saus over en ik kook er weer wat pasta bij. Lekker simpel en echtgenoot was erg enthousiast.

Wij aten vanavond kip massala met roti

Vanmiddag deelden we een klassieke flammkuchen. Erg lekker.
Toen oude kaasblokjes bij een  lekker lokaal biertje.

Als voorgerechten had man carpaccio en ik een meer dan goed gevulde uiensoep. En toen zat ik eigenlijk al behoorlijk vol maar we hadden nog hoofdgerechten besteld   
Geen kipsaté voor man maar Vlaams stoofvlees met bruin bier erdoor en ik had gehaktballen met een saus van stroop, bruin bier en spekjes. Erg lekker maar zo ontzettend machtig, 4 gehaktballen waarvan man er 1,5 op heeft.  Friet erbij die ik niet op kreeg. 
Nu uitgeteld op bank.

geen flauw idee. Lig in het ziekenhuis 

Dan heb je meestal wel meer aan je hoofd dan wat er op tafel komt Naminokurashi... sterkte!

Wij eten vanavond een vega Indiase curry, met o.a. pompoen en sperziebonen. Naan erbij. En nog een beetje raïta denk ik, dat is lekker fris.

Sterkte Nami!

Wik eten vanavond pasta pesto. Lekker makkelijk op maandag 

Sterktea en beterschap, Nami!

Ik heb een zak gegrilde groente in de diepvries liggen, die ga ik met wat verse tomaat blenderen, gehakt erbij en pasta. 

Wij zijn vandaag vrij dus ik heb tijd genoeg om iets te verzinnen 

Sterkte Nami, hopelijk is het eten dan iig een beetje lekker.

https://www.keukenliefde.nl/recepten/krieltjesschotel-met-tomatensaus-en-ei/ een snelle maaltijd vandaag, al vaak gemaakt dus kan het bijna met mijn ogen dicht bereiden

Ik ben even in de koelkast gedoken om te kijken wat er op moet en buiten een vegetarische schijf ligt er ook nog een zakje gemengde gesneden kool. Denk dat ik van de kool met couscous een salade maak en dan die schijf erbij.

Tjee, wat een heerlijkheden komen er weer voorbij hier ! 

Dank je voor het recept, Teigera! Lijkt me lekker. Begrijp ik goed dat je die ingelegde citroen K&K koopt? 

Het werk-etentje viel mee. Zo lang ik doe alsof mijn neus bloedt en enigszins met de "flow" meega is er "niets" aan de hand. De persoon ik kwestie uit de weg gaan is lastig als je maar met 8 personen bent...

Wij aten de afgelopen dagen wat hapsnapperig. Een keer quinoa-pilav met kip en groenten, zalm in een whiskymarinade met verse fettucini, sperziebonen en sla en vega rice-balls (K&K van bibigo).

Vanavond deel II van de quinoa-pilav. Dat is wsch een beetje weinig voor 2, dus ik moet er nog iets bijverzinnen.

ik krijg bami met sate, rauwkost, fruitsalade, appelmoes en sojabonen en kip. Word een halve portie

Dat klinkt als een flinke hoeveelheid Nami! Sterkte daar, hoop dat ze dingen kunnen doen om je leven weer wat makkelijker te maken. 
Lief heeft echt gierende griep ondertussen maar hij eet gelukkig wel. Vanavond rijst en rendang uit de vriezer en ik roerbak er champignons en komkommer bij. 

Moosey schreef op 15-12-2025 om 13:06:

Dat klinkt als een flinke hoeveelheid Nami! Sterkte daar, hoop dat ze dingen kunnen doen om je leven weer wat makkelijker te maken.
Lief heeft echt gierende griep ondertussen maar hij eet gelukkig wel. Vanavond rijst en rendang uit de vriezer en ik roerbak er champignons en komkommer bij.

Ik hoop dat de appelmoes in een afsluitbare bakje zit, die wil ik bewaren dan. Had vannacht ook een hypo van 2.7 mmol

Als je voor ‘s nachts iets nodig hebt om te eten tegen de hypo kun je dat ook gewoon om vragen hoor. Mijn ervaring is dat ze in ziekenhuizen altijd broodjes en bakjes vla achter de hand hebben voor noodgevallen (voor als er ‘s avonds nog mensen vanaf de spoed binnenkomen bijvoorbeeld en niet gegeten hebben, of als mensen ‘s middags te ziek zijn om te eten en ‘s nachts toch honger krijgen)
Niet bang zijn om te vragen en sterkte!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.