Eten
Teigera
01-12-2025 om 09:25
Kijk Moosey, meteen een tevreden klant! Wat leuk. Echt tof dat jullie dat doen, goed brood is zó lekker.
Wij eten vanavond snelsnel, een ovenschotel met tortellini, spinazie, ricotta.
irmaladouce
01-12-2025 om 10:28
Ted68 schreef op 30-11-2025 om 14:24:
Moos; wat gaaf! Kan je niet bij mij in CH een bakkerij openen; Ik ben graag je klant(mis soms zo`n lekkere volkoren boterham).
Ik sluit me van harte hierbij aan ! Gefeliciteerd Moosey, wat geweldig !
Vrijdag liep alles anders en maakten we hotdogs van kalfsworstjes "with all the trimmings". Zaterdag aten we keema matar met rijst, naan, raita en K&K chutney. De kabeljauwhaasjes die ik voor vrijdag plande, kwamen gisteren op tafel. Dit recept,
Kabeljauw in de oven met mosterd roomsaus – Kokerellen
maar zonder het panko korstje en enkel met kerstomaatjes. Was heel lekker en voor herhaling vatbaar, een volgende keer mét korstje en courgette. Ik had er aardappelpuree met peterselie bij gemaakt.
Vandaag een simpele pasta met (blik)tonijn en olijven in een pittige tomatensaus. Eventueel sla erbij.
Venusss
01-12-2025 om 11:24
Gefeliciteerd met de bakkerij! Desembrood is zo lekker en (voor mij iig-) beter verteerbaar voor je darmen. Mijn lief heeft lang wekelijks voor mij een desembrood gebakken toen ik heftig reageerde op gewoon brood, zo lief.
Denk ook dat het goed zal lopen, want desembrood is ook weer helemaal terug van weg geweest en steeds meer mensen leren het waarderen ![]()
Hier vanavond een simpele pasta met spinazie, knoflook en bosui, pijnboompitten en een beetje room.
Dolfje
01-12-2025 om 14:31
Pasta met spinazie en spekjes, beetje zacht eten want heb net een nieuwe vulling gekregen.
Herfstappeltaart
01-12-2025 om 14:32
Dolfje schreef op 01-12-2025 om 14:31:
Pasta met spinazie en spekjes, beetje zacht eten want heb net een nieuwe vulling gekregen.
Nou....hier spinaziestamppot met een Valessje. Ook net een nieuwe vulling
Dorestad
01-12-2025 om 15:19
een klein bakje tikka masala uit diepvries gehaald. Veel te weinig. Rest traybake groente van gisteren erdoor. Rest naakte haver van vrijdag erdoor. Nog wat peulvruchten soorten uit blik erdoor. Er is nog een volkoren stokbrood. We redden ons wel. Rest verwerken tot een voedzame maaltijd die waarschijnlijk nog best redelijk smaakt.
Ted68
01-12-2025 om 15:39
Man appte dat hij een groot stuk wildzwijn heeft gekregen.....maak vanavond dus maar wildzwijnragout, met papperdellen
ToetieToover
01-12-2025 om 17:12
Vandaag op het menu:
gemengde groenten van de bakplaat (oesterzwam, paprika, knolselderij, kikkererwten, aardpeer, prei, courgette) en omeletrolletjes met daarin hartige hangop met verse, groene kruiden en knoflook.
Verder aardappelpuree en sperziebonen met fricandeau en tonijnsaus.
MijnNaamIsHaas73
01-12-2025 om 18:47
Eik aten avg, gestoomde snijbonen, gemarineerde kipfilet en knoflookaardappeltjes uit de airfryer (laatste zijn nieuw bij jumbo, ik vind ze lekker). Jongste maakt er een hoop gedoe van omdat het niet in de smaak viel
Dolfje
02-12-2025 om 08:14
Hier wordt het vanavond rode kool ( uit de diepvries) aardappelpuree( uit de koeling van de supermarkt) en gegaarde gehaktballen. Niet koken maar opwarmen dus want dinsdag is mijn langste werkdag en dan geen energie meer over.
yette
02-12-2025 om 08:31
Ik maakte gisteren drie recepten van Ottolenghi: kip met oa rode ui, citroen, sumak en piment uit de oven, gebakken rijst met geroosterde tomaatjes en kaneel en komkommersalade met tahini-dressing en zwarte sesam.
Halverwege het gekokkerel bedacht ik dat het eigenlijk best wel een feestmaal werd, dus heb ik maar een paar vrienden uitgenodigd
Was lekker en gezellig.
Achteraf gezien denk ik alleen dat ik naast deze drie smaakexplosies ook iets neutralers op tafel had mogen zetten.
Van de rijst en komkommer is nog genoeg over voor vandaag. Ik maak er aubergine & feta kefte bij uit Zaitoun van Yasmin Kahn en wat platbrood.
Teigera
02-12-2025 om 08:48
Klinkt heerlijk yette.
Wij eten vanavond nasi met roerbakgroenten en saté ajam.
Herfstappeltaart
02-12-2025 om 09:07
Hier ook (veg) nasi met roerbakgroenten,gebakken pinda's, gefruite uitjes, pindasaus en een gebakken ei.
Ted68
02-12-2025 om 09:27
Ik maak vandaag gevulde witte kool bladeren, in tomatensaus. De kool vul ik met rundgehakt en bloemkoolrijst.