Eten
Broodjebrie
30-11-2025 om 13:44
Dolfje schreef op 30-11-2025 om 13:43:
Nav de kroketten eten we ook een broodje Kroket na de erwtensoep.Man heeft die van Kwekkeboom gekocht. Ben dus benieuwd.
Ik heb ook die van kwekkeboom momenteel . Vind ze op zich wel prima.
anijsblokje
30-11-2025 om 13:57
Wat geweldig, Moos! Je eigen bakkerij!! Gefeliciteerd! Kan me goed voorstellen dat je na de opening/feestje gisteren wel helemaal op was. Moet je nu ook elke dag heel vroeg op, of hoe ga je het allemaal regelen? Geniet van de start van deze mijlpaal!
Hier is de wat moet er op tafel komen-besluiteloosheid net beëinidigd, want ik heb bedacht een familie-klassieker te maken. Een ovenschotel met bleekselderij, gehakt uit de vriezer en kaas. Ik eet er rijt of pasta bij. Rijst is de familietraditie, ook al was dat dan witte rijst en bij mij natuurlijk zilvervlies.
Gehakt eet ik eigenlijk ook nooit meer, dus het is vast heel verstandig dat ik dat maar eens op maak vanavond.
Bellebelle
30-11-2025 om 14:04
Wat gaaf zeg, je eigen bakkerij. Ik heb ook meestal de airfryer kroketten van Kwekkeboom, vind die goed te doen.
Ted68
30-11-2025 om 14:24
Moos; wat gaaf! Kan je niet bij mij in CH een bakkerij openen; Ik ben graag je klant(mis soms zo`n lekkere volkoren boterham).
Dorestad
30-11-2025 om 15:41
Gefeliciteerd Moos. Jij bent toch van het fermenteren ed? Bak je desembrood?
Broodjebrie
30-11-2025 om 17:44
gefeliciteerd Moos!
Het leek mij ook altijd leuk om in een bakkerij te werken, ik zag het al helemaal voor me. Totdat mijn vader zei dat ik dan wel erg vroeg op moet staan.. toen heb ik er vanaf gezien 
yette
30-11-2025 om 17:58
Gefeliciteerd Moos!
Leuk hoor! De Vader is bakkerszoon en mij noemden ze daarom in het dorp 'dat maedje dat vriet met d'r jòng va de bekker'
Ik maak boerenkool. Want dat vindt 'd'r jòng va de bekker' lekker.
Moosey
30-11-2025 om 18:07
Yette 
Dank allen! nee hoor, niet elke dag vroeg op. We zijn begonnen met bakken voor onze eigen behoefte (winkel en horeca) en dat redden we in drie dagen (deel gaat dan in de vriezer) en mijn bakkende collega doet er daar twee van en ik één. Richting het hoogseizoen moet daar zéker nog een dag bij komen dus daar ga ik nog iemand anders op inwerken. En zo gaan we het stap voor stap uitbouwen.
Dorestad, ja, desembrood inderdaad.
Mijn ambitie reikt nog niet echt tot CH Ted, sorry
Ik heb wel een heel lekker volkorenbrood in het assortiment
ToetieToover
30-11-2025 om 18:35
Wat leuk, een bakkerij! Brood bakken is een kunst.
Ik had weinig kook-zin en vriendlief heeft een beperkt repertoire, die was bereid om weer worstjes grillen op een vuurtje buiten, en aardappelpuree te maken. Dus dat werd het. Wegens gebrek aan groenten at ik een paprika.
Hij houdt ook heel erg van pannenkoeken, dus die heeft-ie ook gebakken. Daar maakte ik wat fruitsalade bij. Mandarijnen uitgeperst bij wijze van sap. We hadden een slechte lading, met veel muf smaken mandarijnen ertussen. Daarom heb ik ze allemaal doorgesneden en als de geur goed was, uitgeperst.
Ik ga morgen weer zelf koken, vriendlief vergeet de groenten en het fruit. Kan ik dat alsnog zelf regelen. Maar toch fijn dat hij kookte,
ik heb me heerlijk kunnen uitleven in de tuin. Alle vogelvoederstations geschrobd, de gevallen bladeren liggen tussen de planten en de tuinslangen zijn naar binnen.
GeorgieBrown
30-11-2025 om 19:24
Leuk Moos, je bakkerij!
Ben ook weer in het land. Sinds gisteren. Gisteren pizza besteld, want gaar. Had wel boodschappen gedaan vandaag, maar ik heb net toch maar pompoensoep uit de vriezer gehaald, want ik ben nog steeds een beetje suf.
Afgelopen week at ik vooral veel springrolls, noodle soup en fried rice variaties. Enige jammere was dat er steeds voor mij werd besteld. Het leukste van het uit eten gaan is het kiezen vind ik. Maar heerlijk gegeten.
Kaaaaaaaatje
30-11-2025 om 22:08
Ik kom weer eens even voorbij. Ik hoop weer vaker mee te schrijven, maar ik wil nu even vertellen dat ik vorige week zondag bij Moosey op haar werk was om daar te lunchen met mijn familie en de verjaardag van mijn jongste te vieren en iedreeen vond het zo lekker en vooral dat brood. Ik kan er naar toe fietsen vanaf huis dus ik ga binnenkort een keer er heen fietsen en brood halen.... welke dagen ben jij er?
Moosey
30-11-2025 om 22:36
Kaaaaaaaatje schreef op 30-11-2025 om 22:08:
Ik kom weer eens even voorbij. Ik hoop weer vaker mee te schrijven, maar ik wil nu even vertellen dat ik vorige week zondag bij Moosey op haar werk was om daar te lunchen met mijn familie en de verjaardag van mijn jongste te vieren en iedreeen vond het zo lekker en vooral dat brood. Ik kan er naar toe fietsen vanaf huis dus ik ga binnenkort een keer er heen fietsen en brood halen.... welke dagen ben jij er?
❤️ wat leuk. Ik had je naam op de reserveringslijst zien staan inderdaad, maar ik was vrij.
Rooster is een beetje een zooitje momenteel bij mij, woensdag ben ik er altijd, zaterdag meestal ook, de rest wisselt. Als je zeker wilt weten of ik er ben best even een berichtje sturen
afrodite05
01-12-2025 om 09:21
Ik ga vanavond een Indiaas-achtige milde curry maken van kip, bloemkool, kikkererwten, broccoli, paprika en the usual suspects knof en ui. Ik heb er naanbrood bij en nog een restje rijst voor de liefhebber.