Eten
Dolfje
29-11-2025 om 16:20
Welke kroketten zijn lekker uit de airfryer Haas?
Ik heb de juiste nog niet gevonden, vind ze vaak zo slap.
Herfstappeltaart
29-11-2025 om 16:43
Dolfje schreef op 29-11-2025 om 16:20:
Ik vind die van Mora lekker.
afrodite05
29-11-2025 om 16:58
Ik bak ze vaak iets langer dan op de verpakking staat, dat helpt soms al wel. Dan heb ik het over 1 a 2 minuten. Of ze nog even laten liggen terwijl je je broodje met mosterdsaus prepareert. Meestal hebben we de rundvlees ovenkroketten van de AH (zwarte doos) of als ze echt flink in de bonus zijn, wil ik nog wel een Van Dobbe of Kwekkeboom kopen. Maar qua krokantheid merk ik weinig verschil. Misschien is het ook afhankelijk van je merk/type airfryer of je iets langer of heter moet bakken dan op de verpakking staat. Man wil nog weleens denken: lagere temperatuur verbruikt minder stroom, dus dan maar iets langer op lagere temperatuur, maar dat pakt nooit goed uit (slechte zuinigheid). Dan zijn ze idd slap.
Dolfje
29-11-2025 om 16:59
Herfstappeltaart schreef op 29-11-2025 om 16:43:
[..]
Ik vind die van Mora lekker.
Hoe lang en op hoeveel graden doe je die erin?
ToetieToover
29-11-2025 om 17:45
Vandaag fietste vriendlief voor mij naar de glutenvrije bakker en daarom at ik witbrood met roomboter en speculaas!
versgeperst sinaasappelsap erbij en een cappuccino.
De rest van het brood kreeg gezelschap van de bonensoep van gisteren. Vriendlief barbecuede er worst bij, plus mosterd, broodje eromheen vouwen en opeten.
Op onze kleine barbecue, met hoog opgestookt vuur want hij had het koud
maar hij vond dat er worst bij de soep hoorde. En mosterd.

Herfstappeltaart
29-11-2025 om 19:45
Dolfje schreef op 29-11-2025 om 16:59:
[..]
Hoe lang en op hoeveel graden doe je die erin?
200 graden dertien minuten, desnoods nog ietsje langer.
MijnNaamIsHaas73
29-11-2025 om 19:55
Ik had nu de vegetarische van ah eigen merk maar die kan ik niet aanraden
Moosey
30-11-2025 om 09:42
Ik kwam gister totaal afgedraaid thuis na de opening van mijn bakkerij, was vreselijk leuk maar ik heb wel echt hard gewerkt de afgelopen maanden om het allemaal op poten te krijgen. En de opening was natuurlijk wel spannend. Lief kookte een ontzettend lekkere soep met boerenkool erin, en aardappel en prei en wortel en restjes worst en spek. Lekker op de bank opgegeten terwijl we een oude serie Masterchef keken.
Vandaag het hoofd even resetten met een lekkere lange buitenrit te paard en ik denk dat we vanavond dezelfde soep weer eten, was meer dan genoeg van.
Herfstappeltaart
30-11-2025 om 09:44
Zondag frietdag (zelfgemaakt) met groente waar ik zin in heb (ws. sla of tomaten uit de oven en komkommer) Zelfgemaakte croutons erover vind ik lekker maar aangezien ik morgen naar de tandarts moet laat ik de uien- en knoflookpoeder maar even voor wat ze zijn. Dan maar gebakken pittenmix erover.
Dolfje
30-11-2025 om 10:08
Hier erwtensoep deel 3
. Dan is het wel op.
Volgende keer toch maar eerst kijken of een gedeelte in de diepvries kan 
afrodite05
30-11-2025 om 10:54
Ik ga stoofvlees maken. Ik heb de luie variant gekocht, namelijk voorgesneden. Die had in de aanbieding dezelfde prijs als het vlees dat je zelf moet snijden, dus dat was even een makkelijke keuze.
Vanavond gaan er aardappelen bij en rode kool. En verder gaat een groot deel in bakjes de diepvries in.
MijnNaamIsHaas73
30-11-2025 om 11:40
Moosey schreef op 30-11-2025 om 09:42:
Ik kwam gister totaal afgedraaid thuis na de opening van mijn bakkerij, was vreselijk leuk maar ik heb wel echt hard gewerkt de afgelopen maanden om het allemaal op poten te krijgen. En de opening was natuurlijk wel spannend. Lief kookte een ontzettend lekkere soep met boerenkool erin, en aardappel en prei en wortel en restjes worst en spek. Lekker op de bank opgegeten terwijl we een oude serie Masterchef keken.
Vandaag het hoofd even resetten met een lekkere lange buitenrit te paard en ik denk dat we vanavond dezelfde soep weer eten, was meer dan genoeg van.
Gefeliciteerd Moos! Gaaf zeg, je eigen bakkerij op poten gezet!
En die soep van je lief klinkt heerlijk! Daar is zeker geen recept van?
Wij gaan vanavond uit eten met familie, ik zal zo eens kijken wat er allemaal op de kaart staat.
Teigera
30-11-2025 om 11:52
Wij hebben vandaag familie over de vloer die de verjaardag van jongste komt vieren. Heb een mangosinaasappelkwarktaart gemaakt en een appeltaart met karamel. Die laatste staat nu in de oven, ben benieuwd. Had voor het eerst ook karamel gemaakt.
Vanavond makkelijk: gepaneerd visje uit de oven, rozemarijnaardappels en salade met o.a. kropsla.
Dolfje
30-11-2025 om 13:43
Nav de kroketten eten we ook een broodje Kroket na de erwtensoep.Man heeft die van Kwekkeboom gekocht. Ben dus benieuwd.