Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

22-11-2025 om 13:11 Topicstarter

Oh jee Afrodite, dat zijn spannende momenten die je kan missen als kiespijn! 

Wij eten vandaag aardappelkroketjes, bifteki en ik maak coleslaw zoals die van Famous Dave's - da's een keten van bbq-restaurants in de USA waar we wel eens aten toen we daar woonden. Hun coleslaw is niet bepaald gezond, maar wel zó lekker dat ik ervan blijf eten 

Vandaag knapperig gebakken volkoren wraps uit de oven. Gevuld met puntpaprika, ui, tomatenpuree, kidneybonen, mais, verse tomaten en wat blokjes feta. Gekruid met burritokruiden en bestrooid met Parmezaanse kaas. 

Lekker Yette! Ik ken die keten verder niet maar je hebt ooit het recept gedeeld en toen heb ik een poging gedaan het na te maken.

Curry noedelsoep met verse groenten en een gekookt eitje.

Wij eten hapjesavond. In een poging dw vriezer war lezer te krijgen. Oa kleine loempia's,  gyoza, kipnuggets. Aangevuld met rauwkost en stokbrood

We eten vanavond stoofvlees, dat staat al de hele dag lekker te pruttelen. Erbij frietjes en romanesco. Mijn man zag de romanesco in de winkel liggen en heeft 'm meegenomen. Nog even bedenken wat we ermee gaan doen. Waarschijnlijk grillen in de oven. Ik ben niet zo'n fan van tot moes gekookte groentes, maar gegrilde bloemkool vind ik dan wel weer erg lekker, dus wellicht smaakt dit ook goed.

Wij hadden een roerbak van spitskool, kip, rijst, door zoon gesneden champignons, restje snijbonen en ananas. Op smaak gebracht met oa kerrie. 

Ik at gister in een Aziatisch streetfood-restaurant, vooraf dumplings in een pittige bouillon en daarna Dan dan noodles, met kipgehakt, pinda’s en komkommer. Was heel lekker. 
Lief maakte gisteren al rendang en dat aten we vandaag, was heel goed gelukt. Wel zoveel peper dat we tijdens het koken gister de hele tijd de afzuigkap aan moesten hebben anders sloeg het op mijn adem.. maar uiteindelijk precies goed pittig en verder ook supersmaakvol geworden. Met geroerbakte groenten en rijst erbij. 

Ik ga vanmiddag zelf pizza maken samen met zoon. Daar hebben we allemaal namelijk al heel lang zin in, maar ja, die kaas... Maar van de week kreeg ik het briljante idee om dan dus zelf de pizza's te maken, dan kan ik de kaas (op een deel) gewoon weglaten! Dus zoon mag helpen met saus smeren, champignons en courgette snijden, plakjes salami verdelen etc. (Ja, salami mag in de zwangerschap mits verhit). Hebben we meteen een middagactiviteit, want vanochtend na 5 min in de sneeuw was hij al aan het huilen vanwege koude handjes. Tja, hij wilde zijn wantjes niet aan...

Oh afrodite hebben jullie fatsoenlijke sneeuw? Hier viel het erg tegen vanochtend.
Vanavond eten wij pasta pesto met brie en broccoli. En ik ga alvast een vegetarische moussaka in elkaar zetten, zodat het morgen alleen maar de oven in hoeft. Heel druk morgen ivm de 'hapsnapmaandag'. Soms kan ik deels opvangen door thuis te werken, maar morgen lukt dat niet.

Ik ga een flinke pan chili con carne maken en dat eten we dan in taco's met sla en kaas. De rest van de chili gaat in de diepvries.

Teigera schreef op 23-11-2025 om 09:52:

Oh afrodite hebben jullie fatsoenlijke sneeuw? Hier viel het erg tegen vanochtend.
Vanavond eten wij pasta pesto met brie en broccoli. En ik ga alvast een vegetarische moussaka in elkaar zetten, zodat het morgen alleen maar de oven in hoeft. Heel druk morgen ivm de 'hapsnapmaandag'. Soms kan ik deels opvangen door thuis te werken, maar morgen lukt dat niet.

Nouja, valt tegen hoor, het is inmiddels weg. Maar we waren vroeg op (tja...) en om 8.00 stonden we buiten. Het schijnt dat de buurjongetjes in het park verderop een sneeuwpop hebben gemaakt, dus het was wel goede plaksneeuw. 

Krijg vanavond kinderen met aanhang te eten: Vanavond krijgt ieder een Adventskalender. Maak patat met de laatste Kroketten uit de vriezer…En Zoon neemt een salade mee.

Wij eten vanavond tomaten risotto met basilicum en chorizo, nu al zin in

MijnNaamIsHaas73 schreef op 23-11-2025 om 14:00:

Wij eten vanavond tomaten risotto met basilicum en chorizo, nu al zin in

Heb ook al zin in eten. Ik eet op vrije dagen liefst rond 14:00 of 15:00 uur. Maar nu wacht ik braaf tot standaard Nederlandse avondmaaltijd-tijd, dat is 18:00 uur. Om de tijd door te komen, eet ik zelfgebakken karamel-appelkoek met cappuccino. Daar red ik het wel eventjes op hoor. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.