Eten
irmaladouce
18-11-2025 om 10:38
Ik denk dat het vandaag boulgour of quinoa wordt, met een restje K&K diepvries gemengde groentenbrunoise, wat verloren kerstomaatjes en paprika. Met verkruimelde feta en eventueel nog een eitje of omelet. En yoghurt-knof-kruidensaus.
Maar wie weet, verzin ik nog niets anders ![]()
GeorgieBrown
18-11-2025 om 11:46
Leuk menu had je gekookt, Toetie. Niks van 't bord gerold? Dukkah s een goed idee, kan ik ook wel weer eens maken. Lekker.
Gisteren had ik chinesige groenten geroerbakt, met oestersaus en veel koriander. En smashed cucumber (op een of andere manier klinkt dat toch beter dan geplette of gekneusde komkommer) salade. Was goed gelukt.
Vandaag ga ik pompoensoep maken. Ik gooi de (fles-) pompoen zo even in de oven. Ik doe er ook geroosterde paprika doorheen, en flink wat curry paste en koriander.
Voor de lunch maak ik zo empanada's. Ik ga zo even deeg maken. En ik denk dat ik wat extra maak, zodat ik komende week ook nog wat heb. Vulling maak ik denk ik met makreel, aardappel, ui en tomaat.
Teigera
18-11-2025 om 11:56
Wij eten vanavond kip in een "kerrie"- boemboe van de toko, met sperziebonen en rijst. Allemaal een drukke dag met werk en afspraken en sport, dus snel klaar is dan wel fijn.
ToetieToover
18-11-2025 om 17:43
Ik las iets terug over de stuiterbalbaan en dat klonk heel gezellig
Vandaag maak ik oosterse noedels met reepjes entrecote. Erbij wat zoet-zuur maar de azijn bleek bijna op, alle restjes framboosazijn, rijstewijnazijn en ‘reguliere’ azijn heb ik daarom ingezet met wat limoensap (+zest) en suiker. Met komkommer, ui, mango, gele tomaat. En de basilicum was ik vergeten, houdbaarheidsdatum vandaag, dus die gaat ook in de salade. Het is geen Thaise basilicum maar het moet zich dan maar ‘faken’ tot die het kan ‘maken’
.
Dewi-Sri2
18-11-2025 om 18:21
Bij gebrek aan inspiratie mik ik straks een k&k-pizza in de oven voor echtgenoot en een klein k&k-quiche lorraine voor mezelf. Dan raak ik ook van mijn mozzarella af, die in de ijskast ligt te roepen dat hij op moet. Misschien ga ik wel ineens los met andere ingrediënten, dan "kook" ik toch nog een beetje.
Morgen maar weer eens aziatische noedels met kip, broccoli, bouillon en een hoop kruiden.
Toetie, het is dat je veel te ver weg woont, want anders stond ik beslist eens op je stoep om mee te eten. Wat ziet het er altijd bijzonder uit wat je maakt. 
MijnNaamIsHaas73
18-11-2025 om 18:36
Ik at op het station een hamburger en friet. Valt toch altijd tegen.
Man en kinderen aten spaghetti met bolognese saus uit de vriezer
Dolfje
18-11-2025 om 19:36
Wij hadden gisteren een traybake met spruitjes en pompoen oa waar in chipolataworstjes bij had gedaan en ras el hanout.
Vandaag hadden we pompoen die ik in het schaaltje in de airfryer had gedaan met garam massala en de laatste minuten falafel er bij gedaan. Erbij cottage cheese met wat gochujang en een beetje kimchi ( beetje eclectisch misschien maar het smaakte best).
Bellebelle
18-11-2025 om 20:03
Wat een lekkere dingen lees ik hier toch. Wij aten gisteren pulled chicken wraps met kool. Het is echt een super makkelijk recept. De kip gaat in een tomatensaus in de oven. De rode kool en spitskool mengde ik met sirachi mayonaise en yoghurt. De kip ging met de kool in de wraps en klaar. Vandaag aten we geroosterde pompoen met notenmix uit de oven. Daarna nog wat couscous en geitenkaas er doorheen.
afrodite05
19-11-2025 om 08:05
Wij eten vanavond nasi. Het laatste zakje boemboe uit de diepvries gaat eraan, rijst erbij (duh), gebakken ei met ketjap, restje ajam smoor uit de diepvries, wat zoet-zuurs, komkommer...
Dolfje
19-11-2025 om 08:50
Ik heb kipfilet uit de diepvries gehaald en ik maak golden curry met sperziebonen, erbij udon noedels denk ik.
Teigera
19-11-2025 om 09:58
Frut I kookt vandaag, en ze besloot boerenkoolstamppot te willen maken. Met spekjes en rookworst. Het heeft nog niet gevroren dus eigenlijk 'heurt' het niet, maar hé, dit soort initiatieven moet je steunen.
MijnNaamIsHaas73
19-11-2025 om 10:21
Teigera schreef op 19-11-2025 om 09:58:
Frut I kookt vandaag, en ze besloot boerenkoolstamppot te willen maken. Met spekjes en rookworst. Het heeft nog niet gevroren dus eigenlijk 'heurt' het niet, maar hé, dit soort initiatieven moet je steunen.
Jawel, volgens het AD wel 😉.
Ik kwam hier eigenlijk lezen om inspiratie op te doen. Nog geen idee wat het vanavond wordt
Ted68
19-11-2025 om 10:24
Maak een snelle Tjap tjoy, met rijst. Ben van een paard gevallen, en heb 2 gekneusde rippen…..En heb een blauwe knie….Heb dus gegen zin om lang in de keuken bezig te zijn….
Dolfje
19-11-2025 om 11:55
Dolfje schreef op 19-11-2025 om 08:50:
Ik heb kipfilet uit de diepvries gehaald en ik maak golden curry met sperziebonen, erbij udon noedels denk ik.
Uiteraard de sperziebonen vergeten dus nu zit er wortel en tomaat door. Net al gemaakt en nu onderweg naar het werk dus straks makkelijk.