Eten
Ted68
14-11-2025 om 18:59
Ja, Ted kookt weer… die rendang is verschoben naar de diepvries…. We hadden räbeliechtli feest op mijn werk, en dat was zo gezellig dat we met 3 woongroepen Pizza bestellt hebben…
afrodite05
14-11-2025 om 19:48
afrodite05 schreef op 14-11-2025 om 09:10:
Hier komt andijviestamppot op tafel, met spekjes en gehaktballetjes.
Ik heb er per ongeluk een heul lekkere mosterdjus bik gemaakt. Groot succes! Ik was trots! Man heeft er niets van geproefd, want knetterverkouden. Zoon, tja, die is gewend dat mama lekker kookt, dus die was ook niet onder de indruk. Dus ik kom het hier maar vertellen
MijnNaamIsHaas73
14-11-2025 om 20:24
afrodite05 schreef op 14-11-2025 om 19:48:
[..]
Ik heb er per ongeluk een heul lekkere mosterdjus bik gemaakt. Groot succes! Ik was trots! Man heeft er niets van geproefd, want knetterverkouden. Zoon, tja, die is gewend dat mama lekker kookt, dus die was ook niet onder de indruk. Dus ik kom het hier maar vertellen
Haha, goed gedaan Afro! Maar nu willen we ook weten hoe je dat gedaan hebt
afrodite05
14-11-2025 om 22:44
MijnNaamIsHaas73 schreef op 14-11-2025 om 20:24:
[..]
Haha, goed gedaan Afro! Maar nu willen we ook weten hoe je dat gedaan hebt
Ik had eerst spekjes gebakken, vervolgens in (een deel van) het achtergebleven vet de gehaktballetjes gebakken. Daar wat kookvocht van de aardappelen bij om te binden, dat een beetje laten inkoken, lepel Groninger mosterd erbij. Het was me nog iets te dun, dus ik had er een theelepeltje aardappelpuree doorheen geroerd om extra te binden. Super simpel dus, en heel lekker. De gehaktballetjes waren al op smaak gebracht, dus ik heb verder geen zout/peper oid toegevoegd. Maar zout voeg ik eigenlijk nooit toe als ik ergens spekjes in doe. Anyway, voor herhaling vatbaar!
Venusss
14-11-2025 om 23:20
Dat klinkt heel lekker! Helaas ben ik hier de enige mosterd-liefhebber.
Ik heb vandaag dit gemaakt:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1186131/nazomerstoof-met-courgette-spek-en-venkel Nazomer is het niet meer, maar het was erg lekker. Ik was alleen het kalkoenspek vergeten, dus per ongeluk een vega maaltijd geworden
Ted68
15-11-2025 om 09:04
Kalkoenspek? Dat vind ik hier echt niet in de Winkel…..
Maar het recept is opgeslagen, dank je Venusss!
Maak vanavond voor man spruitjes….Voor mij een gevulde vlees tomaat, en maak er een kalfsrollade bij, met groene pepersaus
MijnNaamIsHaas73
15-11-2025 om 11:58
afrodite05 schreef op 14-11-2025 om 22:44:
[..]
![]()
Ik had eerst spekjes gebakken, vervolgens in (een deel van) het achtergebleven vet de gehaktballetjes gebakken. Daar wat kookvocht van de aardappelen bij om te binden, dat een beetje laten inkoken, lepel Groninger mosterd erbij. Het was me nog iets te dun, dus ik had er een theelepeltje aardappelpuree doorheen geroerd om extra te binden. Super simpel dus, en heel lekker. De gehaktballetjes waren al op smaak gebracht, dus ik heb verder geen zout/peper oid toegevoegd. Maar zout voeg ik eigenlijk nooit toe als ik ergens spekjes in doe. Anyway, voor herhaling vatbaar!
Dank Afro, goede tips die ik maandag kan gebruiken voor de jus.
Vanavond gaan we uit eten. Ik zal zo eens kijken waar ik zin in heb
Venusss
15-11-2025 om 14:09
Ted68 schreef op 15-11-2025 om 09:04:
Kalkoenspek? Dat vind ik hier echt niet in de Winkel…..
Maar het recept is opgeslagen, dank je Venusss!
Maak vanavond voor man spruitjes….Voor mij een gevulde vlees tomaat, en maak er een kalfsrollade bij, met groene pepersaus
Graag gedaan! Ik kende kalkoenspek ook niet, maar het is een Albert Heijn recept dus ik had het kennelijk kunnen aanvinken en in mijn mandje kunnen doen als ik eraan gedacht had
Gisteren heb ik alvast soep gemaakt voor vandaag: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1195484/zoete-aardappelsoep Komt goed uit dat het een verwarmende soep is, we gaan zo naar de aankomst van Sint en het is best guur, regenachtig weer vandaag!
Teigera
15-11-2025 om 15:36
Toetie, klinkt als een heerlijke high tea. Ga je op vakantie in Duitsland of is het meer een dagje?
Wij hebben de intocht van de Sint vandaag vanaf de bank bekeken. De frutjes waren al nat van het heen-en-weer fietsen van scouting, dus we vonden het wel even prima zo. Ook speciaal vond jongste, met z'n vieren op de bank lunchen en lekker strooigoed knabbelen. En natuurlijk de jaarlijkse boterham met kruidnoten, dat is traditie hier. Hoop dat jullie een beetje droog gebleven zijn Venusss!
Vanavond warm ik een restje bloemkoolovenschotel op voor de kinderen. Met mosterd en spekjes
, wordt hier erg gewaardeerd. Voor lief en mij maak ik eieren 'blado' met boemboe uit de toko. Erbij paprika, taugé en sperziebonen. En rijst natuurlijk.