Eten
Venusss
07-11-2025 om 13:23
Vanavond pompoensoep met platbrood en ik ben ook alvast bezig voor morgen, dan wordt het deze: https://www.foodiesmagazine.nl/recepten/auberginestoof-met-aardappel-en-gerookte-paprikapoeder/
Teigera
07-11-2025 om 13:58
irmaladouce schreef op 07-11-2025 om 10:05:Van welke nonna zijn de polpette, Teigera? Ze klinken goed!
Van een nonna van de AH-site
. Helaas heb ik zelf geen nonna! Lijkt me fantastisch, zo'n omaatje die supergoed kan koken en waar je altijd welkom bent. Mijn ene oma overleed jong en de ander kon echt niet zo goed koken, helaas. Die at gewoon altijd agv-tjes, voornamelijk ook omdat mijn opa een heel moeilijke eter was. Oma namen we nog weleens mee naar een Turks restaurant b.v., vond ze geweldig.
ToetieToover
07-11-2025 om 17:31
Ah ja, oma’s en hun kookkunsten.
Mijn ene oma kon best goed koken, op zijn Gronings. Ik maak nog steeds haar bietjes en de zoet-zure komkommers gaan precies zo. Ik had een keer iemand die als verjaardagscadeau een pot van mijn ‘oma’s recept’ zoet-zure komkommers wilde en dat bleek heel lang goed te blijven
Vandaag aten we broodjes kroket, alles in de glutenvrije variant. Met mosterd.
En verder haverkoek met appel en karamel en een mega cappuccino en daarna nog een punt maar dan met chocolademelk en marshmallows.
Als ik het zo lees, snap ik wel dat ik net de schaal mandarijntjes heb geplunderd. En nu heb ik zin in mijn oma’s bietjes 
GeorgieBrown
07-11-2025 om 18:23
Noodles vanavond. Met broccoli, lente ui, eitje. En smashed cucumber salad.
MijnNaamIsHaas73
07-11-2025 om 18:41
Goedzo Irma! Ik had het hier gesuggereerd maar mijn suggestie is nier overgenomen. Op vrijdag regelt man het eten.
Vandaag waren dat lekkerbekjes van de viskraam met aardappeltjes uit de airfryer en wortelen
Dolfje
08-11-2025 om 08:39
Wij deelden gisteren middag 4 pincho's, ontzettend lekker. Eentje met een soort rookkaas met jam erop, bbq kip, kalkoen met een puree van ik denk pompoen en iets pittig en eentje met Ibericoham en een stukje kaas. De eerste 3 waren warm. We waren aan de andere kant van het eiland waar gewoon het echte leven is. Hier is het bijna allemaal toeristeneten.
Avondeten deden we bij de Chinees waar we de eerste avond ook waren, simpel en goedkoop maar vooral omdat het dichtbij is.
Ted68
08-11-2025 om 10:03
Maak vanavond een stoofpotje met rundvlees. Foccacia erbij, en wat broccoli.
Herfstappeltaart
08-11-2025 om 10:04
Vanavond cajunaardappeltjes uit de oven. Daarbij witlofsalade met appel, walnoten en feta.
Teigera
08-11-2025 om 10:16
Vanavond "geschnetzeltes" met champignons en courgette, rijst erbij. De tompouce gisteren was heel lekker volgens de frutjes, vandaag deel II.
afrodite05
08-11-2025 om 11:37
Wij eten vanavond couscous met een soort sausachtige substantie van gehakt, tomatensaus, courgette en ui.
ToetieToover
08-11-2025 om 22:48
Ik deed maar eens iets makkelijks: bimi, rijst, komkommersalade en ‘mijn’ snelle pindasaus.
Mijn vriend maakte voor de volgende maaltijd aardappelpuree. Die eet daar rustig een kilo van met uitgebakken spekjes en liefst niks anders erdoor. Ik niet. Ik vond in de vriezer een baksteen met runderstoofvlees en uien, deed dat onderin een ovenschaal en legde bovenop de puree. Met kaas. En spek.
“Heiligschennis” riep vriendlief nog maar daar trok ik me niks van aan. Ik moest toch een beetje wraak nemen
omdat hij een hele pan met frituurolie door de gootsteen heeft gegoten. Hij dacht dat het water was 
afrodite05
09-11-2025 om 07:27
Oei Toetie, hopelijk krijgen jullie geen gedoe met de afvoer...
Wij eten vanavond spinaziestamppot met pangafilet. Ik doe spekjes door de spinaziestamppot.