Eten
ToetieToover
05-11-2025 om 22:35
Ik baalde een beetje van het diner omdat ik de koolrabi niet goed gaar had gekookt en die zat onderin een ovenschotel dus ik had ook geen zin om dat nog te fiksen. Het was qua smaak best eetbaar. Met zuurkool, koolrabi (dus) en mangochutney onder een laagje polentapuree met kaas en daarop kipgehakt met barbecuesaus. Toetje verse ananas. Die was net zo hard als de koolrabi
nou geslaagd dus qua eten, not.
En verder vandaag maakte ik een snelle tomatensoep die wél smakelijk was gelukkig, met daarbij geroosterde glutenvrije haverbroodjes met roomboter.
Gegeten in het zonnetje buiten. Het was heerlijk zacht weer.
Dolfje
06-11-2025 om 08:10
Wij aten een kom soep en een snack in een café, was eigenlijk te vroeg voor avondeten dus later in hotel nog wat toastjes gegeten.
afrodite05
06-11-2025 om 10:40
Ik maak hamburgers met champignons, broccoli en aardappelbolletjes. Wegens overschot melk (wederom) ga ik ook maar weer pudding maken.
irmaladouce
06-11-2025 om 10:51
Ik denk dat ik voor een poké bowl ga. Sushi rijst, gerookte zalm, avocado, edamame, komkommer, radijs. Met geroosterde sesamzaadjes en een soja-chili-citroen-dressing... of zoiets...
Teigera
06-11-2025 om 14:51
Wij gaan vanavond voor nasi, met vega kipstuckjes, veel groenten, eitje en homemade pindasaus. Naast sieluge zieke lief heb ik nu ook een sieluge jongste frut thuis, zelfde klachten als z'n vader. Het sterke geslacht is echter gewoon aan het werk en naar school, die hebben nergens last van
(nou ja, nóg nergens last van... geef geen garanties).
MijnNaamIsHaas73
06-11-2025 om 17:25
irmaladouce schreef op 06-11-2025 om 10:51:
Ik denk dat ik voor een poké bowl ga. Sushi rijst, gerookte zalm, avocado, edamame, komkommer, radijs. Met geroosterde sesamzaadjes en een soja-chili-citroen-dressing... of zoiets...
Daarheb ik ook zin in!
Helaas staat dat niet op het menu. Wij eten courgettesoep uit de vriezer met een soort pie/pastei van de AH gevuld met kippenragout en een salade erbij
Dewi-Sri2
06-11-2025 om 18:15
De eend met puree en rodekool gisteren was een succes. Wat heb je er alleen een bende van met al dat vet
.
Vandaag trek ik een pot Indiase curry open, want de garnalen moeten nodig op. Voor echtgenoot met rijst, voor mij met naan (uit Nederland!). Ik ben heel benieuwd, want het is Madras curry, dus wellicht veel te spicy voor echtgenoot. Misschien dat ik het splits met een pot patak's voor hem (wat ik altijd een beetje babyvoer vind). De resten vries ik wel in (om te eindigen als vriezervondsten).
@Herfstappeltaart: oeh, kaastosti, heerlijk! Alleen niet mogelijk want geen geschikt brood.
Dolfje
06-11-2025 om 22:05
Wij aten Indiaas, papadum met pickle tray, ik had chicken curry van de chef en man tikka massala erbij rijst en garlic naan. Was heerlijk.
Nu met een biertje op ons terras en in de bar beneden staat een ( matige) zangeres met een bandje mee te zingen met een hoop golden oldies.
Venusss
06-11-2025 om 23:15
Voor de 3e keer deze week pompoencurry met kip, ik had een beetje teveel gemaakt
🤣
afrodite05
07-11-2025 om 07:08
Hier komt gestoomde bloemkool op tafel, met gekookte aardappelen en een braadworst.
Herfstappeltaart
07-11-2025 om 09:41
Vanavond (weer drukke oppasdag) volkorenboterhammen met omelet champignons. Erbij (of als toetje) yoghurtsmoothie met banaan.
Teigera
07-11-2025 om 09:49
Polpette della nonna wordt het vanavond, met ciabatta. En ik heb een zakje uit Slovenië meegenomen, of eigenlijk de frutjes hebben dat uitgekozen, waarmee je een dessert kunt maken. Het lijkt op een soort tompouce, dus dat eten we als toetje vanavond.
irmaladouce
07-11-2025 om 10:05
De bowl was lekker gisteren, Haas 
Van welke nonna zijn de polpette, Teigera? Ze klinken goed!
Vandaag wordt t wegens hapsnap iets K&K uit de diepvries, denk ik : er liggen spicy chicken wings die in de oven kunnen en gemengde botergroenten die in de pan kunnen. En sla en/of rauwkost is altijd wel in huis. Eventueel een beetje brood erbij.
yette
07-11-2025 om 11:30
Vanavond eten we makkelijk: k&k loempia's uit de oven en Chinese tomatensoep. Daarna gaan De Vader en ik naar een concert.