Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gisteravond een heerlijke cordon blue gegeten gevuld met gedroogd vlees en boursin…. Was de moeite waard…

Vanavond maak ik zoete aardappelsoep met chorizo, en rode peper.
Met stokbrood en wat kaasjes.

Vandaag - denk ik - pasta met paddenstoelen in een lichte roomsaus met peterselie. 

Die "room"saus moet licht, want we doen nog steeds ons best om wat overtollige kilo's kwijt te raken. Ik ben niet ontevreden  met het resultaat tot nu toe, maar zit nog niet op het gewenste gewicht. Maar ja, JV is deze week thuis en die wil ook wat (en hoeft geen kilo's kwijt). 

Ik maak er een grote bak sla bij met een slanke dressing (vulling zonder calorieën).

In het kader van diepvries leeg eten en snel en makkelijk is er een kleine portie nasi goreng met kalkoen en dat vul ik aan met een portie k&k chow mein en gehaktballetjes in zoete chilisaus. Erbij komkommer in blokjes.

Voor man en zoon maak ik wraps met kipkrokantschnitzel, maïs, komkommer, tomaat en voor mezelf de rijstsalade met zwarte bonen van Jamie Oliver (met gebakken bosui en lekker veel koriander). Nog even bedenken of ik er voor mezelf nog een stukje zalm bij bak. 

Vanavond gestoofde bosworteltjes met aardappelpuree  en vissticks uit de airfryer.

broccoli met een verse worst

Vanavond terong belado met rijst en ik ben voor morgen stoofvlees (er komt een uitgevlogen kind aanwaaien die mijn gerechten met terugwerkende kracht waardeert) aan het maken:
https://www.cavatelli.nl/peposo-stoofpot/
Ik heb alleen het recept aangepast want ik heb er liever geen rode wijn in. Dus chatgtp aangeslingerd en die zei: vervang het door groentenbouillon en tomatenstukjes uit blik en eventueel nog wat rode wijnazijn. Het is volgens mij nu een heel ander recept geworden, maar het ruikt wel heerlijk!

😂

Ik had gisteren natuurlijk niet moeten zeggen dat ik voorlopig klaar was met liflafjes, want daar heb ik nu zin in. Maar dilemma's, dilemma's...
Ik heb een pond chair liggen die op moet, een prachtig stuk onglet waar ik wat leuks mee wil doen (weet alleen nog niet wat), ik heb garnalen en naan (lang leve de AH in Nederland) en ik heb vreselijke zin in ayam pedis. Dat gaat een lastige avond worden. Ik neig naar de ayam pedis, want ik heb ook nog peultjes liggen. Jammer, de Hyper U had taugeh, maar die zag er niet uit. Gemiste kans.

Maandag waren we bij DDW en hebben we 's avonds in de stad gegeten bij een Chinees restaurant. Wat dim sum en een gerecht met gemengde groente met knoflook en oestersaus. Erg lekker allemaal. Helaas hadden ze mijn favoriete rijstflensjes alleen voor de lunch. Maar verder was 't top 

Gisteravond hadden we Indiase curry met broccoli, boontjes en aardappel, met kokosmelk. Rijst erbij. 

Vandaag heb ik witlof risotto 

Wij eten vanavond een kom erwtensoep en zelfgemaakte ragout ( uit de diepvries) op een volkoren bol.

Vanavond eten wij zelfgemaakte pompoensoep met geroosterd volkorenbrood. Een smoothie van yoghurt, banaan en rood fruit( uit de diepvries) toe. 

Hier komt risotto op tafel. We hadden een absurd grote broccoli gekregen van de AH, dus daar is nog wat van over. Dat gaat door de risotto, aangevuld met erwtjes. Daarnaast ga ik kipfilet in dunne repen snijden, omwikkelen met spek en dat gaat de oven in. 

En omdat het qua koken en qua smaak (ietsje) beter gaat, gaat er nu voor het eerst weer ui en knoflook door de risotto, zoals het hoort. Mogelijk laat ik man nog wel de ui snijden, want dat is nog wel een drempeltje...

Dolfje schreef op 23-10-2025 om 08:14:

Wij eten vanavond een kom erwtensoep en zelfgemaakte ragout ( uit de diepvries) op een volkoren bol.

Hmmmmmm zelfgemaakte ragout.

Grappig dat je er maandag ook was, GB! Altijd leuk en inspirerend 

Spannend, Moos. 

Gisteren met vriendin in eetcafé gegeten. Vooraf had ik kastanje crème met vijgen, paddenstoelen en witlof. Hoofd was bavette met rode portsaus en dikke friet

Vanavond maak ik een flinke bak moussaka

yette

yette

23-10-2025 om 13:24 Topicstarter

Dewi-Sri2 schreef op 21-10-2025 om 18:47:

Hallo allemaal, ik ben er ook weer eens. Eindelijk weer een beetje normaal leven na een onverwacht veel langer propvol verblijf in Nederland, met veel te vaak uit eten, bij familie/vrienden en horeca. Vanavond wordt het dus weer eens witlofstamppot (waarom hebben ze hier toch geen andijvie???) met meegesmokkelde nederlandse rookworst. Even helemaal geen zin in liflafjes. Morgen ga ik me verdiepen in alles waar crispy chili oil lekker in is, die ik eindelijk heb kunnen vinden. Hebben ze hier nog nooit van gehoord. Hebben jullie lekkere suggesties?

Ik ben 'scarole' in Frankrijk sowieso tegengekomen in de moestuin en op de markt, maar even googlen leert me dat Franse supermarkten het ook wel hebben. Zowel kroppen als zakjes 'couer de scarole' bij de k&k sla in de koeling. De kroppen zien er trouwens vaak wel ronder uit dan de andijvie hier. Ik ben het járen voorbij gelopen omdat ik het aanzag voor veel te stugge sla.

Gisteren hebben we hier toevallig andijvie gegeten, ik maakte er een soort boerenomelet mee, met oa een kliekje orzo en rode ui. 

Vandaag tilapia en grote garnalen met crème fraîche uit de oven, risotto en salade. De Vader eet een portie boerenkool die over was. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.