Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

aardappeltjes met sperziebonen en chipolataworstje. 

yette

yette

21-10-2025 om 08:51 Topicstarter

Ik had een hele andere associatie met natte sla: in Engeland noemen ze een slapjanus ook wel 'wet lettuce' 

Vandaag boerenkool. Ik ben daar niet zo van, maar doe De Vader er een plezier mee. 

Ga vanavond met vriendinnen uit eten…

Ik eet mijn wereldberoemde boekweit-paprika-zuurkool-komijnekaas-komijn ovenschotel vanavond, tenminste, dat is het plan. Speciaal voor Venusss: oorspronkelijk gebaseerd op dit recept: https://shop.landvanons.nl/blogs/recepten/boekweit-met-zuurkool-schotel/ maar dan aangepast, dus vooral met veel meer paprika, veel meer komijn en meestal geen sesamzaadjes (misschien vanavond wel, om het recept te eren). 

Gisteren had ik nog/weer terong belado, met zilvervliesrijst. 

Aardappelbolletjes uit de airfryer met broccoli en worstjes. Tenminste, als er nog worstjes in de diepvries liggen. Ach, anders zijn er nog frikadellen, ook een soort worstjes  en dan is de diepvries weer wat overzichtelijker.

ToetieToover schreef op 20-10-2025 om 00:12:

[..]

Wij hebben ook vaak eiwitten over. Ken je angel food cake? Of het eiwitbroodje, was een tijdje een trend in glutenvrij eten: cloudbread. Invriezen gaat ook prima.

Supertip. Kende ik niet. Ga ik maken!

Dolfje schreef op 21-10-2025 om 08:25:

In elk geval een vegetarische kaasschnitzel en heb nog komkommer en tomaat. Dat is een beetje karig maar ik heb ook nog erwtensoep en dan is het wel genoeg voor een keer.

Ik had het koud dus geen zin in tomaten/komkommer salade dus heb de tomaten gehalveerd en gevuld met geraspte geitenkaas en knoflook.

He, verhuizen?? Gaan jullie je mooie huisje verlaten, Moos?
Gisteren met de afdeling naar DDW geweest en daar met paar collega’s blijven eten. We deelden allerlei
Midden-Oosterse gerechtjes zoals okra in tomatensaus, aubergine gevuld met gehakt, kip met aardappels. Was heerlijk.

Doe deze week een GB’tje want ik ga meerdere keren uit eten 

Vanavond nog thuis eten met chili sin carne

Hallo allemaal, ik ben er ook weer eens. Eindelijk weer een beetje normaal leven na een onverwacht veel langer propvol verblijf in Nederland, met veel te vaak uit eten, bij familie/vrienden en horeca. Vanavond wordt het dus weer eens witlofstamppot (waarom hebben ze hier toch geen andijvie???) met meegesmokkelde nederlandse rookworst. Even helemaal geen zin in liflafjes. Morgen ga ik me verdiepen in alles waar crispy chili oil lekker in is, die ik eindelijk heb kunnen vinden. Hebben ze hier nog nooit van gehoord. Hebben jullie lekkere suggesties?

Hier vanwege vakantie een afwijkend eetpatroon. Vandaag bestelden we grieks. Ik had een spies van varkensvlees met griekse rijst, koolsalade en tzatziki. Was lekker maar wel zwaar en heftig qua knoflook

Moos, wat een (voor ons) onverwachte verhuizing. Ik wens jullie heel veel sterkte !

Ja, de kogel is door de kerk. Combinatie van mijn reistijd, lief die geen puf meer heeft om de verbouwing af te maken sinds ie ziek is geweest (het huis is wel volledig bewoonbaar hoor, maar we hadden er nog veel meer plannen mee), ik die de tijd voor de tuin niet kan vinden, en het feit dat ik eigenlijk alles wat ik zocht in en om dit huis nu op m’n werk heb, en we de stad missen. Dus van het ene extreme naar het andere, waarschijnlijk wordt het een appartement in de stad Maar eerst maar eens hier opruimen, dan in het voorjaar huis te koop en zodra het verkocht is gaan we zelf serieus shoppen. 
Leuk KV, DDW! Had overwogen vandaag nog even te gaan maar had teveel andere dingen te doen. 
Lief heeft een vriend over de vloer en die gaan nu samen dingen schillen en snijden om in de wok te gooien. Met een kipje erbij. Wordt vast lekker. 

anijsblokje schreef op 21-10-2025 om 13:02:

Ik eet mijn wereldberoemde boekweit-paprika-zuurkool-komijnekaas-komijn ovenschotel vanavond, tenminste, dat is het plan. Speciaal voor Venusss: oorspronkelijk gebaseerd op dit recept: https://shop.landvanons.nl/blogs/recepten/boekweit-met-zuurkool-schotel/ maar dan aangepast, dus vooral met veel meer paprika, veel meer komijn en meestal geen sesamzaadjes (misschien vanavond wel, om het recept te eren).

Gisteren had ik nog/weer terong belado, met zilvervliesrijst.

Dank dank, ik heb hem meteen opgeslagen!

Wij zouden ook terong belado eten, maar beide laat klaar met werken en te moe. Het wordt dus een pokebowl, mijn favo sushi bezorger heeft 2 voor de prijs van 1.

Crispy chili olie is heel veelzijdig, wij gebruiken het vooral op rijstgerechten/pasta/bami. 

Wij aten dan eindelijk terong belado. Met wilde rijst en voor de liefhebber nog drumstick uit de oven. Was lekker.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.