Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Heb ik weleens gelezen, Toetie, maar nog nooit geprobeerd. Is dat lekker? 

Hier wordt het vanavond spinazie, aardappelpuree en kipworstjes.

Vanavond eten wij roergebakken spitskool met kipreepjes met shoarmakruiden en rozijnen, zilvervliesrijst (alles gemengd) en een kloddertje chilisaus. 

Hier staat pasta op het menu met spinazie en spekjes. Voor de mannen met een handje kaas erdoor. 

De laatste weken (maanden?) eet ik in de avond geen grote porties, maar ik kook wel dezelfde hoeveelheden als "normaal", of misschien iets meer. Dan heb ik rond lunchtijd een warme hap, het restje van de dag ervoor. Helaas vond man de kip pilav gisteren zo lekker, dat alles op is. Dus ik denk dat ik vanmiddag met zo'n zakje noodles ga lunchen, hoeft alleen kokend water op. Beetje opleuken met erwtjes ofzo. 

Vrijdag maakte man kippendrumsticks en aardappeltjes uit de oven  met sla. Zaterdag aten we kaasfondue (wij drinken daar een fles witte wijn bij of thee) en gisteren maakte ik deze Georgian Beef Kharcho met walnoten en die was weer erg lekker :

https://www.saveur.com/recipes/georgian-beef-kharcho-recipe/

Voor vandaag weet ik het nog niet precies. Ligt er ook een beetje aan wie er meeeet. De tofu ligt nog steeds te wachten, maar ik heb ook nog 2 mooie aubergines liggen en nog een vijftal drumsticks...

irmaladouce schreef op 20-10-2025 om 10:24:

Vrijdag maakte man kippendrumsticks en aardappeltjes uit de oven met sla. Zaterdag aten we kaasfondue (wij drinken daar een fles witte wijn bij of thee) en gisteren maakte ik deze Georgian Beef Kharcho met walnoten en die was weer erg lekker :

https://www.saveur.com/recipes/georgian-beef-kharcho-recipe/

Voor vandaag weet ik het nog niet precies. Ligt er ook een beetje aan wie er meeeet. De tofu ligt nog steeds te wachten, maar ik heb ook nog 2 mooie aubergines liggen en nog een vijftal drumsticks...

Die beef ziet er lekker uit, heb hem opgeslagen.

Ik vind het leuk als hier af en toe linkjes komen van jullie succesrecepten, een idee opdoen is 1 maar het ook echt (kunnen) maken is 2 haha!

Vanavond eten wij dit voor het eerst: https://familieoverdekook.nl/eenpansmaaltijd-krieltjes-gehakt/

yette

yette

20-10-2025 om 14:13 Topicstarter

Orzo al limone, tilapiafilet en grote garnalen uit de oven (met crème fraiche, knoflook, citroenrasp en dille) en een simpele groene salade. De Vader krijgt een zelfgemaakte vegburger, die lust geen vis. 

restje mihoen die ik had ingevroren.weet nog niet of ik het opwarm in de oven of koekenpan 

Gisteren kregen we geen lasagne maar gekookte aardappelen, met bietjes,  gehaktballetjes in jachtsaus en natte sla. Heerlijk ouderwets zoals ik het zelf niet kan maken. 

Vanavond ga ik met man in de stad eten. Nog even kijken waar precies. Wordt in ieder geval iets Aziatisch 

GeorgieBrown schreef op 20-10-2025 om 01:11:

Heb ik weleens gelezen, Toetie, maar nog nooit geprobeerd. Is dat lekker?

De angel food cake wel, maar het cloudbread is van zichzelf vrij smakeloos. Dat kun je uiteraard verhelpen. O, en het gaat snel ‘oud’ smaken. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 20-10-2025 om 14:50:

Gisteren kregen we geen lasagne maar gekookte aardappelen, met bietjes, gehaktballetjes in jachtsaus en natte sla. Heerlijk ouderwets zoals ik het zelf niet kan maken.

Vanavond ga ik met man in de stad eten. Nog even kijken waar precies. Wordt in ieder geval iets Aziatisch

Wat is natte sla? Of had ik dat al eens gevraagd, want je hebt het al eens eerder genoemd en ik heb er nog steeds geen beeld bij. Nou ja, ik heb wel beeld, maar dat is niet iets appetijtelijks. 

Veel plezier met je etentje!

Ik ben ook benieuwd naar de natte sla. 

Ik kookte bij bejaarde vriendin, orzo met gestoofde prei en grote garnalen. Was lekker, behalve dat ik de garnalen toch wat te lang had gebakken. Ik maak dat echt nooit (want ik koop ze zelf niet). Een volgende keer gaat dat vast beter. 

Verder ben ik trots op mezelf want ik heb bejaarde vriendin verteld dat we bezig zijn met verhuizen. Wat voor haar echt heel naar is, want we komen wekelijks koken/eten en zijn echt haar beste vrienden op het dorp (en familie heeft ze niet echt en de meeste vrienden zijn ondertussen wel dood). Heel verdrietig. Maar ze nam het gelukkig redelijk nuchter op, al vindt ze het natuurlijk wel echt naar. 

ToetieToover schreef op 20-10-2025 om 17:55:

[..]

Wat is natte sla? Of had ik dat al eens gevraagd, want je hebt het al eens eerder genoemd en ik heb er nog steeds geen beeld bij. Nou ja, ik heb wel beeld, maar dat is niet iets appetijtelijks.

Veel plezier met je etentje!

Haha, ik had me niet gerealiseerd dat dat een familie-begrip is. Het is kropsla met een dressing van mayo/yoghurt met tomaat, komkommer,  ui en ei.

Etentje was heel simpel maar lekker,  bij een Vietnamees eettentje.  Vooraf deelden we loempia's en krokant gebakken rijst cake. Dat laatste had ik nog nooit gehad maar was verassend lekker.

Daarna een gerecht van rijstnoodles met groenten en kip. 

Man maakt vanavond volkoren ovenwraps met een groente/tofu-vulling.

In elk geval een vegetarische kaasschnitzel en heb nog komkommer en tomaat. Dat is een beetje karig maar ik heb ook nog erwtensoep en dan is het wel genoeg voor een keer.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.