Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

ik had nog een bakje chili con carne in de vriezer, die heb ik net op.

Moosey schreef op 08-10-2025 om 18:03:

Ik ga zo lekker mezzides eten bij een Grieks restaurant met lief. En daarna naar een concert. Zin in en ik heb hongerrrr

Fijn Moos! Geniet ervan!

Ik maakte een stoofpotje van spekjes, kip, ui, champignons krieltjes en sperziebonen.  Nog flink wat over, ik hoop dat het goed uit de vriezer komt

Het was heel lekker! Mijn verwachtingen waren niet zo hoog, want tent in een behoorlijk commercieel straatje met tenten waar ik verder niet zo snel zou gaan eten, maar het was echt goed. We hadden bruschetta met makreel, moussaka, dolma’s, geroosterde bloemkool met amandelen en citroenmayo, kabeljauw in een beslagje met koude hele frisse aardappelpuree erbij, echt een topcombi was dat. Kunefe toe, lekker maar heel heftig, dus dat hebben we niet helemaal opgegeten. 
Daarna naar een topconcert geweest waar we ook veel bekenden tegen kwamen. Goeie avond

Wij eten vanavond gekruide aardappelpartjes uit de airfryer met erbij een kipfilet en komkommer /tomaat salade.

Fijn dat je een leuke avond had, Moosey! Het eten klinkt idd héérlijk.

Hier staat rijst met kalkoen, doperwten, courgette, koriander en kokosmelk op het menu vanavond. Met wat gember, rode peper en knof voor de pit.

Edit : ik kijk net het recept nog eens door... ik heb vijf (5) blaadjes koriander nodig 

Moos, dat klinkt geweldig!
Wij eten vanavond noedels met veel groenten, wat kipfilet en smaakmakers / kruiden. Wordt vast lekker.

Irma, pas je wel op dat het niet te veel naar koriander gaat smaken? Met wel 5 blaadjes.... hahaha

Man wilde graag een ovenschotel met rode kool, gehakt en aardappelpuree. Prima, doen we dat. 

Vanavond eten wij vegetarisch, ik probeer dat sinds kort een paar keer week te doen. Deze leek me wel lekker: https://plantbaseddennis.nl/nl/recepten/diner/terong-belado-indonesische-aubergine-15-minuten-recept/
Dus dat wordt hem, met wat rijst.

yette

yette

09-10-2025 om 14:16 Topicstarter

Ik hou van koriander, maar één van onze kinderen vindt zelfs vijf blaadjes al te veel. Die heeft, zeg maar, hetzelfde probleem als deze grapjassen: 

https://youtu.be/K_1OaJw5Ego?si=hPy-0Yfjc8VFiOoD 

Om toch aan de korianderbehoefte van de rest te voldoen, heb ik bijna altijd wel zelfgemaakte zough in de koelkast.

Vandaag hoef ik alleen maar eten op te warmen. Heb nog een flinke kliek knoflooktomaten met spek en geitenkaas en wat rotini van gisteren over. Erbij delen we één pizza met oa nduja (die ik van de week niet at omdat ik ziek was/ben). 

Wij hadden boerenkoolstamp met rookworst op het programma maar man en ik waren allebei laat thuis dus het werd een charge of plans en we bestelden pizza. Voor mij met ham, champignons en artisjok.  De boerenkool schuift door naar morgen 

yette schreef op 09-10-2025 om 14:16:

Ik hou van koriander, maar één van onze kinderen vindt zelfs vijf blaadjes al te veel. Die heeft, zeg maar, hetzelfde probleem als deze grapjassen:

https://youtu.be/K_1OaJw5Ego?si=hPy-0Yfjc8VFiOoD

Om toch aan de korianderbehoefte van de rest te voldoen, heb ik bijna altijd wel zelfgemaakte zough in de koelkast.

Vandaag hoef ik alleen maar eten op te warmen. Heb nog een flinke kliek knoflooktomaten met spek en geitenkaas en wat rotini van gisteren over. Erbij delen we één pizza met oa nduja (die ik van de week niet at omdat ik ziek was/ben).

Dat filmje,  Geweldig! Doe je rustig aan, Yette?

Waar halen jullie nduja?? Ik kijk bij alle Albert Heijns die ik tegenkom, maar ik kan het maar niet vinden, en ik ga zondag weer naar huis. Online bestellen is helaas geen optie meer.

De laatste drie weken heb ik vrijwel niet gekookt. Ik zwabber tussen restaurants, families en magnetronmaaltijden. Is voor een week best grappig, maar voor langer niet. Ik zal blij zijn als ik weer thuis ben, ik ben erg aan rust toe. Maandagavond (denk ik) maar iets van couscous met chair en tajine of ratatouille.

Wel bij de Ah, het staat bij de Italiaanse producten maar je moet wel goed zoeken tussen de pesto etc.

Dank je wel, Dolf, ik ga zoeken. Op ons Franse platteland hebben ze het er echt nog noooit van gehoord. Misschien in onze dichtstbijzijnde "grote" stad.

@Venussss:  voor meer vega eten! Maar terong belado en snel kan eigenlijk niet...! Hopelijk was het wel lekker. 

@yette   
Hier ook een familielid die dat heeft! Het blijft grappig dat het iets genetisch is. Met neus dicht is het mogelijk wel te eten. En hopelijk voel jij je gauw weer beter!

@Dewi: Misschien voelt het tegenstrijdig dat het in een potje zit? Staat inderdaad bij de pesto's en tapenades, maar het potje lijkt op een extra rustieke variant daarvan: 

AHI_43545239383233323234?revLabel=3&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

Mogelijk een idioot groot plaatje maar zo kan je hem vast vinden. Jumbo heeft het schijnbaar ook. 

Ontopic: Ik at nasi, bij wijze van restverwerking. Met twee gekookte eieren erbij. 

anijsblokje schreef op 09-10-2025 om 23:46:

@Venussss: voor meer vega eten! Maar terong belado en snel kan eigenlijk niet...! Hopelijk was het wel lekker.

@yette
Hier ook een familielid die dat heeft! Het blijft grappig dat het iets genetisch is. Met neus dicht is het mogelijk wel te eten. En hopelijk voel jij je gauw weer beter!

@Dewi: Misschien voelt het tegenstrijdig dat het in een potje zit? Staat inderdaad bij de pesto's en tapenades, maar het potje lijkt op een extra rustieke variant daarvan:

AHI_43545239383233323234?revLabel=3&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

Mogelijk een idioot groot plaatje maar zo kan je hem vast vinden. Jumbo heeft het schijnbaar ook.

Ontopic: Ik at nasi, bij wijze van restverwerking. Met twee gekookte eieren erbij.

Ook bij Jumbo, en deze versie bij Xenos

821467.jpg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.