Eten
Dewi-Sri2
10-10-2025 om 05:09
Toetie en Anijs, dank je wel voor de foto's! Ik zocht inderdaad steeds bij de vleeswaren.
Vanavond nog een keer aan de rijsttafel en morgen eten we bij lieve familie. En zondag weer naar huis, heerlijk. Misschien dat we overnachten, we zien wel. Als we zondag maar door Parijs zijn, dan kunnen we verder rustig aan doen.
Dolfje
10-10-2025 om 08:28
Wij eten kofte ( niet zelf gemaakt maar van de Ah) met sla en pitabroodjes.
Teigera
10-10-2025 om 09:16
Afgelopen augustus namen wij 'nduja mee uit Italië. Maar wat maak je er vervolgens mee? Ik heb er nog niets mee gedaan, heeft er hier iemand een goede tip?
Vanavond eten we pizza.
Dolfje
10-10-2025 om 09:17
Ik smeer het op een pinsa voor ik die afbak en verder beleg.
Of op een broodje kaas en heb het ook wel door de gekookte pasta geroerd.
yette
10-10-2025 om 09:33
Misschien ziet nduja er in Frankrijk heel anders uit?
In de VS vond ik het vorig jaar uiteindelijk in het koelvak bij het broodbeleg. Het was verpakt als een plat rondje in folie, een soort van chorizo-paté, zeg maar. Twee keer zoveel als een Nederlands potje. Het deel dat ik niet meteen gebruikte, stopte ik in een ijsblokjes bakje in de vriezer - dat kan.
Toen ik daarna eens Googlede, ontdekte ik dat het ook in de vorm van een traditioneel worstje wordt verkocht.
Maar veel Fransen zijn nogal eenkennig. Misschien is er daar gewoon geen markt voor iets dat hélemaal uit Italië komt?
Hier vandaag op tafel: aardappeltjes uit de oven, zelfgemaakte vegburger, erwtjes op z'n Frans (met spek, little gem en lente-ui, gestoofd in wijn en bouillon).
Teigera
10-10-2025 om 10:21
Dolfje schreef op 10-10-2025 om 09:17:
Ik smeer het op een pinsa voor ik die afbak en verder beleg.
Of op een broodje kaas en heb het ook wel door de gekookte pasta geroerd.
Dankjewel Dolfje! Pinsa ook nog nooit gegeten, ha, leuk om dat te gaan proberen binnenkort.
afrodite05
10-10-2025 om 12:53
Nduja heb ik ook nog nooit gegeten, pinsa ook niet. Ik zag de pinsa laatst in de Allerhande staan en het leek me wel interessant, maar vanwege de kaas die op die variant zat, stel ik dat nog een paar maanden uit. Nduja ga ik verder naar googlen, hoe ik het kan gebruiken.
Edit: oja, wat eten we. Ik ga een ovenschotel maken met prei, gehakt, kerrie en aardappelschijfjes. Ei erdoor om de boel te binden, was de vorige keer prima bevallen. Alleen moet ik dit keer de ovenschaal wat beter invetten, want het afwassen was een crime.
yette
10-10-2025 om 14:05
Naast de mogelijkheden met nduja die anderen noemen, heb ik het vooral bij de borrel gebruikt: door het geel van een gevuld eitje, in warme 'dip-camembert' of tussen een plakje schapenkaas en een zwarte olijf op een prikkertje.
Ted68
10-10-2025 om 19:04
nduja heb ik hier ook nog nooit gezien….
We eten lammgigotsteaks, met voor man aardappels met kwark, ( hij mag even niets gekruid en met pitjes eten….En voor mij cima di rapa ….
Maar we zitten (ik) nu nog aan een Aperitif
Teigera
10-10-2025 om 21:41
Dankjewel voor je tips yette, vooral het gevulde eitje met 'nduja en de camembert klinken interessant! Toevallig zijn mijn kinderen bijzonder dol op gevulde eieren.
afrodite05
10-10-2025 om 22:37
"Waar kan je 'nduja kopen?
Je kan deze smeerbare worst gewoon bij Albert Heijn kopen! Je vindt hem in het schap van de vleessalades. Verder is ‘nduja verkrijgbaar bij de meeste Italiaanse delicatesse winkels."
Bron: ah.nl
anijsblokje
10-10-2025 om 23:55
afrodite05 schreef op 10-10-2025 om 22:37:
"Waar kan je 'nduja kopen?
Je kan deze smeerbare worst gewoon bij Albert Heijn kopen! Je vindt hem in het schap van de vleessalades. Verder is ‘nduja verkrijgbaar bij de meeste Italiaanse delicatesse winkels."
Bron: ah.nl
Vandaag een extra ommetje gemaakt in AH, maar echt niet bij de vleessalades hoor, maar bij de tapenades, pesto's enzo in het schap. Dus ze weten het zelf niet! Maar Dolfje, Toetie en ik weten het wel! Ook al heb ik nog nooit iets met 'nduja gemaakt, dus geen recepttips vanaf hier.
Ik at friet met een kroket! En een uitgebreide salade bij de lunch. Ik had mijn lover bitterballen beloofd, maar in de kroeg waar we waren beland, hadden ze die niet. Dus toen maar een naburige snackbar.
afrodite05
11-10-2025 om 07:05
anijsblokje schreef op 10-10-2025 om 23:55:
[..]
![]()
Vandaag een extra ommetje gemaakt in AH, maar echt niet bij de vleessalades hoor, maar bij de tapenades, pesto's enzo in het schap. Dus ze weten het zelf niet! Maar Dolfje, Toetie en ik weten het wel! Ook al heb ik nog nooit iets met 'nduja gemaakt, dus geen recepttips vanaf hier.
Ik at friet met een kroket! En een uitgebreide salade bij de lunch. Ik had mijn lover bitterballen beloofd, maar in de kroeg waar we waren beland, hadden ze die niet. Dus toen maar een naburige snackbar.
Wat stom dat ze het dan verkeerd op hun eigen site zetten... Goed om te weten waar het dus wel staat!
afrodite05
11-10-2025 om 08:05
Hier staat boerenkoolstamppot met rookworst op het menu. Met jus van het stoofvlees van laatst.