Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Lunch was een restje spruitjes-prei stamppot wat ik veranderde in soep, en aangezien we pas na zevenen over avondeten gingen nadenken, veranderde ik het restje stampsoep in currysoep met wortel en bloemkool en kleine splitlinzen. Oh, en gedroogde shiitake erin, maar die bleven een beetje taaiig, moet je toch echt langer weken blijkbaar. 

Ik heb weer 2 bakjes dahl uit de diepvries gehaald. Nu is het denk ik op. Erbij naan, chutney en gebakken ei.

Vandaag dan eindelijk de stamppot met rucola en tomaat, met pangafilet omwikkeld met spek uit de oven. 

Maak vanvond Rösti, met spek en Spiegelei, en een kalfsbraadworst. En voor mij Rösti met gerookte zalm , citroen en kappertjes

Gisteren aten we een quinoa-pilav  met kip, paprika, courgette. Op smaak gebracht met o.a. Sri Lankaanse kerry. Dat was heel smakelijk. 

Vandaag heb ik, geloof ik, een beetje een "cook's block" wegens heterocliete ingrediënten. Er zijn eieren, avocado, kerstomaatjes uit de tuin, gerookte zalm en jonge bladspinazie. Ik denk dat ik daar maar gewoon een salade van maak. Maar omdat ik ook nog wat paddenstoelen heb, wordt t mss een omelet, met dus die pds en de spinazie. En dan nog een slaatje van avocado en tomaatjes. Ofzo...

Marin125 schreef op 06-10-2025 om 12:24:

[..]

Ik zet 'm op low, ongeveer 8-9 uur. De vermicelli doe ik er zo'n 1,5-2 uur voor het eind in anders wordt dat pap. Uurtje voor het klaar is de gehaktballetjes, dan zijn die nog wat stevig.

Wij eten het vaak pas de volgende dag, ben 's morgens niet zo heel vroeg (thuis na werk). Dan is het bijna een gebonden soep. De rest gaat in bakjes in de vriezer. 1x ontdooid lijkt het bijna dikke pastasaus maar met opwarmen komt dat helemaal goed.

Ja, zo had ik het ook gedaan. Misschien verschilt het per merk slowcooker? Ik heb een Ninja 14-in-1. Smaak was goed en inderdaad een lekker dikke maaltijdsoep. Niks over voor de vriezer, alles schoon op!

Vanavond wordt het hier een Koreaanse bowl met gochujang, gebaseerd op het verspakket van AH. Ik kijk altijd even naar de ingrediënten van zo'n verspakket en laat Chatgtp daar een recept van maken.

irmaladouce schreef op 07-10-2025 om 09:18:

Gisteren aten we een quinoa-pilav met kip, paprika, courgette. Op smaak gebracht met o.a. Sri Lankaanse kerry. Dat was heel smakelijk.

Vandaag heb ik, geloof ik, een beetje een "cook's block" wegens heterocliete ingrediënten. Er zijn eieren, avocado, kerstomaatjes uit de tuin, gerookte zalm en jonge bladspinazie. Ik denk dat ik daar maar gewoon een salade van maak. Maar omdat ik ook nog wat paddenstoelen heb, wordt t mss een omelet, met dus die pds en de spinazie. En dan nog een slaatje van avocado en tomaatjes. Ofzo...

Kan je de gerookte zalm nog langer bewaren? In mijn hoofd is dat de grootste "boosdoener", hoewel gerookte zalm natuurlijk heel lekker is.

Hier vanavond iets met deel 2 van de ravioli met spinazie en ricotta. 

hier hello fresh vanavond 
Steak met rijst en sesam koolsalade. 
morgen is vriend weer aan de beurt. Als het droog blijft gaat de bbq weer aan denk ik. 

Op het werk dus hap snap tussendoor. Vanaf november gaat het veranderen en is het om de 2 weken en op een andere dag. Beter!
Man heeft curry uit de diepvries gehaald.

Gisteravond maakte lief een auberginelasagne met ricotta en Parmezaan, spinazie, van alles zat erin. Was smakelijk. Vanavond kookt frut I, een AGV-tje had ze bedacht: aardappeltjes, broccoli, spinaziekaasrondo. Vinden wij als volwassenen wel een beetje saai, maar ja - ze eten het goed en ze heeft iets gezonds bedacht, dus prima.

vanavond zelfgemaakte snert 
Met dit zwoele weer 😅

Hier staat Chinese kool op het menu met rijst, kipgehakt en wat meegewokte tomaatjes. 

Roos; ik kom eraan.... Heb nu ook zin on snert!

We eten ajam pangang....Met boontjes, rijst en kroepoek

Roos57 schreef op 08-10-2025 om 09:09:

vanavond zelfgemaakte snert
Met dit zwoele weer 😅

Kan ik altijd wel eten  het is dat de diepvries veel te vol zit dus dat wordt pas zelf maken na de vakantie in november.

Ik eet voor ik ga werken een blikje erwtensoep.. Neem een bakje yoghurt mee en heb nog crackers en maïswafels liggen op mijn werk.

Ik ga zo lekker mezzides eten bij een Grieks restaurant met lief. En daarna naar een concert. Zin in en ik heb hongerrrr

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.