Eten
Ted68
05-10-2025 om 10:10
Omdat een belangrijke voetbal wedstrijd is, eten man, zoon en ik met zijn drieen…..Maak dus iets makkelijks: kip uit de airfryer, Rösti, en een salade caprese.
MijnNaamIsHaas73
05-10-2025 om 11:01
Wij gaan vanavond uit eten bij een sushireastaurant. De kinderen hebben er heel veel zin in (ik ook wel)
Dolfje
05-10-2025 om 14:20
Wij eten weer een gedeelte van de soep. Heb ook vers bakken in de diepvries gedaan.
En een pinsa met nduja en geitenkaas en sla erbij.
Naminokurashi
05-10-2025 om 18:22
Ik heb zin in een Griekse schotel( mixed grill), dus die ga ik straks bestellen via thuisbezorgd. Kan ik ruim 3 dagen van eten
afrodite05
06-10-2025 om 06:54
Man gaat vanavond naar een ayce-restaurant, verjaardagsfeestje van een familielid. Ik ben sinds de zwangerschap van zoon al niet meer geweest (toeb misselijk, het jaar daarna geen oppas en nu dus weer misselijk). Dus nu moet ik het alleen zien te rooien vanavond met zoon en dat vind ik best spannend, aangezien ik eind van de middag/in de avond op m'n slechtst ben. Maar goed, we gaan het zien. Ik zorg dat ik eind van de ochtend alvast het eten klaar heb staan: pasta met gehakt, wokgroente, champignons en bliktomaten. Simpel, maar prima en zoon vindt het ook lekker. Ik houd nog wat kale pasta achter voor hem omdat hij dat ook lekker vindt om te snoepen terwijl ik de tafel dek.
Overigens vindt zoon vrijwel alles wat ik op tafel zet, lekker. Nu houd ik uiteraard ook rekening met hem, maar als ik de borden op tafel zet en hij kijkt terwijl hij op zijn stoel klimt wat er op zijn bordje ligt, roept hij vaak: "Jammie!" Of hij zegt dat als hij de eerste hap heeft geproefd. Zo lekker dankbaar
Bij man moet ik altijd vragen of het smaakt, hij heeft weleens gezegd dat hij alles lekker vindt wat ik maak, dus dat ik er standaard van uit mag gaan dat het lekker is. Enerzijds lief, maar eventjes die bevestiging is ook fijn natuurlijk. Moeten jullie vragen of het smaakt, of zegt je partner/tafelgenoot dit uit zichzelf?
Dolfje
06-10-2025 om 08:28
Ik graag het maar hij zegt het zelf ook vaak genoeg maar hij vind ook eigenlijk bijna alles lekker wat ik maak.
Vanavond gehaktballetjes met aardappelpuree en spinazie. Gehaktballen zijn al gaar, puree kant en klaar en spinazie uit de diepvries dus koken mag ik het vandaag niet noemen 
ToetieToover
06-10-2025 om 09:12
Ik ben gewend dat mensen dat uit zichzelf zeggen, ik weet niet anders. Ik vond dat een typisch Nederlandse gewoonte, maar internationale studiegenoten die mee-eten, doen hetzelfde. Behalve… mijn Finse vriendlief. Ik vroeg in het begin van onze relatie uiteindelijk maar eens of het smaakte, aangezien ik niks hoorde. En in mijn familie geldt dat niets zeggen over het eten uit beleefdheid is omdat het niet zo lekker wordt ervaren. Zijn antwoord: “Finnen eten hun bord leeg als het lekker is, anders niet”. Toen wij op vakantie waren in zijn thuisland, keken ze hem eventjes heel raar aan toen hij na de eerste paar happen het eten ging bejubelen. ![]()
Teigera
06-10-2025 om 09:44
Wij zijn gewend om te laten weten wat je van het eten vindt. Iemand heeft zijn/haar best gedaan om iets te maken, dan is een beetje feedback wel fijn. We bedanken ook de kok na het eten 
Vanavond pasta carbonara met erwtjes. Met zelf uit Italië meegenomen guanciale.
Naminokurashi
06-10-2025 om 11:17
Naminokurashi schreef op 05-10-2025 om 18:22:
Ik heb zin in een Griekse schotel( mixed grill), dus die ga ik straks bestellen via thuisbezorgd. Kan ik ruim 3 dagen van eten
Is gisteren niet doorgegaan, was in slaap gevallen en heb toen maar een boterham gegeten.
Vandaag schnitzel
Venusss
06-10-2025 om 11:25
Marin125 schreef op 04-10-2025 om 12:12:
[..]
Heerlijk. Heb geloof ik nog een bakje in de vriezer
Voor het eerst gemaakt, hij was lekker maar gek genoeg waren de soepgroenten nog wat knapperig. Dus ik denk dat mijn slowcooker niet op low moet maar op high
Vanavond eten wij https://www.lekkerensimpel.com/spinazie-stamppot-met-gerookte-kip/
Zin in een stevige maaltijd!
anijsblokje
06-10-2025 om 11:29
Ik heb nog venkelsalade die op moet. Eigenlijk geen zin in, maar ja. Misschien eet ik er brood bij of zoiets.
Marin125
06-10-2025 om 12:24
Venusss schreef op 06-10-2025 om 11:25:
[..]
Voor het eerst gemaakt, hij was lekker maar gek genoeg waren de soepgroenten nog wat knapperig. Dus ik denk dat mijn slowcooker niet op low moet maar op high
![]()
Vanavond eten wij https://www.lekkerensimpel.com/spinazie-stamppot-met-gerookte-kip/
Zin in een stevige maaltijd!
Ik zet 'm op low, ongeveer 8-9 uur. De vermicelli doe ik er zo'n 1,5-2 uur voor het eind in anders wordt dat pap. Uurtje voor het klaar is de gehaktballetjes, dan zijn die nog wat stevig.
Wij eten het vaak pas de volgende dag, ben 's morgens niet zo heel vroeg (thuis na werk). Dan is het bijna een gebonden soep. De rest gaat in bakjes in de vriezer. 1x ontdooid lijkt het bijna dikke pastasaus maar met opwarmen komt dat helemaal goed.