Eten
Broodjebrie
04-10-2025 om 09:51
afrodite05 schreef op 04-10-2025 om 09:44:
Ik denk dat ik vanavond stamppot met rucola en gebakken tomaat op tafel zet, met pangafilet omwikkeld met spek uit de oven.
Het is wel het ideale weer voor stamppot ja..
Ik ga vanavond bami klaarmaken.
Naminokurashi
04-10-2025 om 11:24
Ik heb nog wat kip, champignons en kastanje champignons van gister over, dus dat doe ik vanavond
Marin125
04-10-2025 om 12:12
Venusss schreef op 04-10-2025 om 11:54:
Grandma's soup van Kayotic Kitchen, heeft gisteren uren opgestaan
Heerlijk. Heb geloof ik nog een bakje in de vriezer ![]()
afrodite05
04-10-2025 om 12:16
afrodite05 schreef op 04-10-2025 om 09:44:
Ik denk dat ik vanavond stamppot met rucola en gebakken tomaat op tafel zet, met pangafilet omwikkeld met spek uit de oven.
Toch maar niet, het restje ajam paniki moet op, dus we eten nasi waar dat restje mooi bij kan. En er kunnen nog andere aanvullingen bij: gebakken ei met ketjap, atjar, seroendeng, komkommer, augurk... De stamppot schuift door naar een andere dag.
Teigera
04-10-2025 om 14:03
Wij eten vanavond deel II van de zoete aardappel-stoof van vorig weekend, deze keer aangevuld met gekruide stukjes kip en granenmix. Beetje makkelijk, want we zijn wat brak na gisteravond / -nacht. Biertjes, bandjes, helemaal gezellig was het in de stad. Zo de frutjes ophalen en vanavond hangen we lekker op de bank!
anijsblokje
04-10-2025 om 14:05
Gevulde ravioli met spinazie en ricotta, met een wittewijnsaus en radicchiosalade.
Naminokurashi
04-10-2025 om 15:01
Naminokurashi schreef op 04-10-2025 om 11:24:
Ik heb nog wat kip, champignons en kastanje champignons van gister over, dus dat doe ik vanavond
Moet tauge zijn
Dolfje
04-10-2025 om 15:21
We ( eigenlijk man
) hebben bij de toko laatst een of andere hotspot bouillon meegenomen en die ga ik gebruiken als basis voor kippensoep met taugé en rijstnoedels. Ervaring van een eerdere keer heeft mij geleerd er minsten 3x meer water in te doen dan op de verpakking staat omdat het zo pittig was.
Ik vond in de voorraadkast nog een over de datum stokbrood maar hij ruikt nog prima en die ga ik in de oven afbakken met knoflookboter en geraspte kaas en ui.
Koreveen
04-10-2025 om 15:51
Was gisteren de hele dag op pad en kwam afgedraaid thuis. Gelukkig stond lief te trappelen om zijn nieuwe sous-vide apparaat uit te proberen dus hij kookte. Het werd kipfilet (na de sous-vide nog even in de pan en met zijn brander - toys for boys - een knapperig velletje gecreeerd. Met gebakken krieltjes en sperziebonen.
Vandaag moet er entrecote in het apparaat. Erbij de rest van de kriel en romanesco uitde oven. Ik vind het best relaxed zo 
MijnNaamIsHaas73
04-10-2025 om 17:50
Haha handig KV, zo'n lief met een voorliefde voor kookgadgets!
Hier staat ook lief in de keuken, die vindt dat hij beter is in risotto. We eten vanavond tomatenrisotto met chorizo erdoor. Heerlijk comfortfood met dit weer
ToetieToover
04-10-2025 om 20:37
Toch jammer dat ik hier de aangewezen kookster ben! Gadgets gaan daar niks aan veranderen. Vandaag zat vriendlief te wachten wat ik ging maken. Nou, dat werd: Chinese tomatensoep en Braziliaanse kaasbroodjes. Zweeds chocoladetaartje toe.
afrodite05
05-10-2025 om 09:17
Hier ook de designated cook. Negen van de tien keer vind ik dat prima.
Ik heb een deel van het stoofvlees ingevroren en ook een paar bakjes met overtollig vocht (prima jus!). Klinkt nasty, overtollig vocht... Nouja. Bij het restant heb ik paprika, tomaat, een blik gepelde tomaten, twee rauwe aardappels en wat extra kruiden (m.n. karwijzaad) gedaan. Dat heeft lekker staan trekken tot een goede goulash, de aardappels zijn inmiddels gaar. Vanavond eten we daar een deel van met een beetje rijst, erwtjes en wat stokbrood. Een deel gaat de diepvries in en een deel krijgt nog wat extra vocht zodat het goulashsoep wordt voor de lunch van morgen.
anijsblokje
05-10-2025 om 10:01
Hier is niemand de aangewezen kok, maar dat komt vooral omdat we honderden kilometers uit elkaar wonen. Als we samen zijn, is het denk ik keurig 50/50. We koken allebei graag...en zijn blij met elkaars kookkunsten! (niet per se met elkaars traditionele keukens, overigens
)
Vanavond wordt het hier chili sin carne. Met lekkere zilvervliesrijst erbij. Ik had naar aanleiding van een tip een tijdlang de volkoren pandanrijst van AH...maar nee, de zilvervliesrijst van Ekoplaza is heel veel lekkerder! Gelukkig is het daar nu weer tijd voor.