Eten
yette
27-09-2025 om 18:27
Broodjebrie schreef op 27-09-2025 om 16:31:
ik moet er niet aan denken, sneeuw.
Dit.
Ik ben blij dat de blaadjes nog aan de bomen zitten. Als het aan mij lag, vielen ze er nooit af!
afrodite05
27-09-2025 om 19:29
yette schreef op 27-09-2025 om 18:27:
[..]
Dit.
Ik ben blij dat de blaadjes nog aan de bomen zitten. Als het aan mij lag, vielen ze er nooit af!
Hier hebben de mannen (de mini en de maxi) vandaag al heel wat blaadjes bij elkaar geharkt. En vorige week hebben we via Marktplaats alvast een slee gekocht (ineens een ingeving, geen idee waarom). Maar verder hoeft die kou van mij ook nog niet zo, zeker nu ik voor mijn gevoel de zomer heb overgeslagen. Vanaf juli lag ik ziek op bed en nu kom ik nog steeds amper buiten. Volgend jaar maar inhalen.
anijsblokje
28-09-2025 om 08:17
Ik werd ook al geïnformeerd over de eerste sneeuw - en dan moet ik geloven dat Nederlanders een obsessie hebben met het weer?
Hier vanavond een Hollandse klassieker: witlof met ham en kaas, uit de oven natuurlijk.
Dolfje
28-09-2025 om 08:27
yette schreef op 27-09-2025 om 18:27:
[..]
Dit.
Eens. Ik zie ontzettend op tegen herfst en winter. Elk jaar meer. Over 5 weken gaan we nog 2 weken naar de zon en ben ook al aan het plannen om eind januari /begin februari te gaan.
Nikki1973
28-09-2025 om 08:56
vanavond gaan er worstjes op de bbq, het is tenslotte nog mooi weer. Sla erbij en wat aardappeltjes.
Dolfje
28-09-2025 om 10:10
Wij eten denk ik weer friet want dat hebben we nog over. Ben een beetje gaar en brak van het festival. Zouden vandaag ook nog gaan maar ik denk dat ik maar over sla.
Naminokurashi
28-09-2025 om 11:51
Ik moet zo nog boodschappen doen, maar in ieder geval spruitjes met kaas en weet nog niet wat erbij
MijnNaamIsHaas73
28-09-2025 om 11:52
Gisteren had ik bardienst op de sportvereniging tijdens etenstijd. Ik had heel verstandig een bakje caesar salade meegenomen. Dat heb ik later thuis op de ba k gecompenseerd met toastjes met forelsalade en kaas
Voor vanavond had man boodschappen gedaan voor paella, maar jongste vraagt al heel lang om een keer sushi te bestellen. Dus de kip gaat in de vriezer en vanavond eten we sushi 
Koreveen
28-09-2025 om 17:15
Ben gek op de herfst en winter, maar dat zal wel komen doordat ik graag fotografeer en schaats.
Vandaag was een cadeautje met het mooie weer. Lief heeft de BBQ aangeslingerd voor picanha met chimichurry en hasselback aardappels. Ik maak er een lekkere salade met sla, tomaat, komkommer, wortel, pompoenpitten bij
yette
28-09-2025 om 17:29
We gaan op mijn verzoek 'iets doen'. Mijn idee was eigenlijk om een terrasje te pikken en dan naar de Griek te gaan. Maar ze willen ineens één voor één onder de douche - ikzelf ben al dik een uur klaar. Onze laatste kans dit jaar op een zonnig terras in Nederland, kan ik op mijn buik schrijven
On topic: ik eet Grieks met een fris geurend gezelschap.
MijnNaamIsHaas73
28-09-2025 om 18:10
MijnNaamIsHaas73 schreef op 28-09-2025 om 11Voor vanavond had man boodschappen gedaan voor paella, maar jongste vraagt al heel lang om een keer sushi te bestellen. Dus de kip gaat in de vriezer en vanavond eten we sushi
Change of plans, ik bedacht dat het eigenlijk leuker was om ergens sushi te gaan eten. Maar vanavond zit alles vol. Dus toch paella vanavond en volgend weekend sushi
Teigera
28-09-2025 om 20:27
@Ted68: was het feestje van je zoon leuk? Het klonk in ieder geval goed!
Uit eten gisteravond was fijn, zo samen. We zijn eerst maar begonnen met een glaasje cremant de bourgogne, we hadden niet specifiek iets te vieren maar het voelde wel feestelijk
. Eerste gerecht had ik ceviche van mahi mahi ingelegd in passievrucht met kokoslimoenijs en pina colada. Daarna soft shell taco met gemarineerde botervis met gerookte ananas en avocadocrème. Dit waren twee superlekkere gerechten, gebalanceerd, zag er prachtig uit ook. De onderdelen pasten ook zo mooi bij elkaar, complementeerden elkaar. Daarna een gerechtje dat ik iets minder vond, gamba's met soba noedels en tom kha kai saus. De saus was ontzettend lekker en smaakvol, maar er lag een totaal misplaatste gyoza bij die ik niet snapte en de noedels waren een beetje saai. Toe had ik cheesecake met Baileys, stroopwafelijs, gel van koffie en sinaasappel. De koffiegel was geweldig, al met al een lekker gerecht.
Vanmiddag zijn we dim sum gaan lunchen met z'n vieren in onze hoofdstad. Dim sum zijn een favoriet van de frutjes, we halen dat dan in de toko en stomen het thuis: maar in een restaurant is natuurlijk veel leuker en lekkerder! We hebben genoten. Ook wat zoete dim sum geprobeerd, een 'egg tart' en een stukje rode dadel-cake. Daarna nog het Koninklijk Paleis bezocht, en rustigjes aan weer richting huis. Heb een tomatenmozzarella-salade geserveerd vanavond met wat brood en kruidenboter, olijven en bitterballen. Niemand had veel trek dus dit was precies goed. Morgen weer even normaal
.
Kaaaaaaaatje
28-09-2025 om 22:01
Klinkt allemaal heel lekker Teig!
Wij aten een gele curry met koolvis, doperwten, courgette en bloemkool. Weinig spectaculair, maar wel prima