Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gisteren een nieuw recept uitgeprobeerd. Turkse mucver. Een soort gebakken koekjes met courgette. Ik heb een van de twee courgettes vervangen door aardappel, die had ik nog liggen. Wat reepjes kip erbij en extra geraspte kaas. Hoopjes iets plat maken in een pan met een laagje olie en bruin bakken. Ik vond het erg lekker.
De helft heb ik in huishoudfolie gepakt en in de koelkast gelegd voor vanavond.
Het raspen ging niet helemaal goed, zie het mopper topic. 

Homemade kebab van gemarineerde "gekaasschaafde" tofu in wraps met rode ui, tomaten (tuin) en ijsbergsla. Yoghurt-knof-tuinkruidensaus erbij.

Gisteren werd het toch geen mcD, maar "gewoon" een frietje bij de plaatselijke snackbar. Man had een grote friet speciaal, ik een normale met mayonaise. Kroketje erbij, maar na twee happen merkte ik al dat die niet goed viel, dus die kreeg man er ook nog bij. Zoon heeft van alles mee zitten snaaien, behalve van de ui. Daarna kreeg hij zijn softijsje. Plakkerig smoeltje naderhand

Vanavond vegan ravioli, dan weet ik zeker dat er geen room of kaas in zit, ben wel benieuwd of het lekker is. Gevuld met spinazie. Erbij ook spinazie en spekjes. Weinig inspiratie, dus weinig fantasievolle gerechten momenteel. 

Heb tussen de middag met de jongens op mijn werk gekookt: macaroni met gehakt, en appelmoes: vanavond een men hier hetzelfde, en ik een een broodje met forelfilet.

Wij hadden een simpele pasta pesto

Ik ben vrij, en het is koud en nat... Heb eigenlijk zin in boerenkool... maar dat hebben we niet...Maak dus rösti, met broccoli en doperwten, en met spek en spiegelei.

Rijst met gewokte kip, peultjes, erwtjes, ananas en cashewnoten. 

irmaladouce schreef op 22-09-2025 om 11:54:

Homemade kebab van gemarineerde "gekaasschaafde" tofu in wraps met rode ui, tomaten (tuin) en ijsbergsla. Yoghurt-knof-tuinkruidensaus erbij.

Dit komt vandaag op tafel. Gisteren bleken er kipfilet en regenboogwortels op te moeten. Man grilde de kip en ik maakte een traybake van de wortels en kookte er "ébly" bij.

Ja jakkes, wat een flutweer hè Ted. Vooral na die mooie zaterdag... Hier is t ook koud en nat sinds gisteren...

yette

yette

23-09-2025 om 12:01 Topicstarter

Wegens tijdnood door een cluster epileptische aanvallen van de oudste, heb ik mijn plannen voor gisteren (soort pasta carbonara met spinazie) halverwege het koken laten varen en van de spinazie en reeds gepofte knoflook een razendsnel  soepje gemaakt met Roquefort, mozarella en een paar in de keukenmachine gesnipperde aardappels. Staafmixer erin. Broodje erbij. Klaar. Tot middernacht druk geweest met de ambu, neuroloog etc. Vier uur geslapen. De Zoon en ik zijn brak door het slaapgebrek, maar vanmorgen waren de aanvallen gelukkig wèl voorbij! 

Vandaag dus alsnog pappardelle carbonara. Met de rest van de gepofte knoflook, maar zonder spinazie. Erbij een simpele salade van tomaten, basilicum en een sjalotje. 

De restanten van de maaltijd van zondagavond bouwt lief vanavond om tot een nieuwe Indiase maaltijd: curry met vega "stukjes" en bloemkool, rijst, pappadums, mangochutney en raïta. Wordt vast weer lekker.

" iets met bloemkool en gehakt" denk een soort van ovenschotel of zo. Was eerst van plan pasta te maken maar heb daar niet zo'n zin in met de bloemkool en die moet wel echt op.

Dolfje schreef op 23-09-2025 om 14:29:

" iets met bloemkool en gehakt" denk een soort van ovenschotel of zo. Was eerst van plan pasta te maken maar heb daar niet zo'n zin in met de bloemkool en die moet wel echt op.

Miljouschka (of hoe heet ze) heeft een lekker recept van pasta met parrano-kaassnippers en in de oven gegrilde bloemkool. Ik dacht dat er ook chilivlokken in gingen. Verrassend lekker. Misschien een tip.

afrodite05 schreef op 23-09-2025 om 14:38:

[..]

Miljouschka (of hoe heet ze) heeft een lekker recept van pasta met parrano-kaassnippers en in de oven gegrilde bloemkool. Ik dacht dat er ook chilivlokken in gingen. Verrassend lekker. Misschien een tip.

Ik zal straks eens kijken, er moet in elk geval bloemkool en gehakt in want het gehakt komt uit de diepvries.

ik had gedacht pasta, maar ik heb nog witlof in de groentela, dus dat doe ik met de gehakt wat ik voor de pasta zou doen

Hier wordt het een simpel avg'tje. Sperziebonen met aardappeltjes en boomstammetje.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.