Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

19-09-2025 om 07:53 Topicstarter

@Dolf, roti uit de vriezer van de toko is welliswaar duurder, maar ook veel lekkerder! En authentieker. Compleet iets anders dan die rare wraps van Picnic (dat was hier eens, maar nooit weer). 

Ik maak vandaag nasi met vegetarische stukjes. Die gaan zometeen vast de marinade in, want het moet wel ergens naar gaan smaken. Door de rijst gaat een zak k&k groenten en wat groentelade-weesjes, daarnaast maak ik ook nog sajoer boontjes. En ieder krijgt er een gebakken eitje bij. 

yette schreef op 19-09-2025 om 07:53:

@Dolf, roti uit de vriezer van de toko is welliswaar duurder, maar ook veel lekkerder! En authentieker. Compleet iets anders dan die rare wraps van Picnic (dat was hier eens, maar nooit weer).

Ja dat geloof ik meteen maar geen zin om helemaal naar de andere kant van de stad te fietsen. Zal bij de Ah eens kijken want we hebben daar ook een schap met hoop buitenlandse producten ivm al die expats hier. Of misschien in de Indiase supermarkt of Zuid-Afrikaanse. Daar kom ik vanmiddag na het sporten ook voorbij.

@Dolfje: ik heb gisteren in een blaadje van de AH (niet de Allerhande) een recept gevonden voor roti, daar worden de rotivellen van Faja Lobi in het recept genoemd. Nog geen ervaring mee, maar dat zal dus een merk zijn dat vrij zeker beschikbaar is bij de AH. Als je besluit om die te kopen, lees ik graag je review 

yette schreef op 18-09-2025 om 16:38:

Bolognese met cavatappi (die spiraal-macaroni, is weer eens iets anders).

Hier was koken voor de kinderen ook onderdeel van de vaste taken. Ze koken allevier graag en goed. Inmiddels is het geen taak meer, ze koken vanzelf. Er wordt hier vaak meerdere keren per dag gekookt. De jongste en ik beginnen de dag het liefst met soep. En ook de lunch hebben we graag warm. Toevallig (?) heeft hij een vriendin waar ze thuis ook met soep ontbijten. Sindsdien is hij zijn soepskills aan het perfectioneren. Er pruttelen hier 's ochtends de lekkerste soepjes - en zij krijgt ze op bed

Oh, mag ik bij jou komen wonen? Dan ben ik die excentrieke oude tante. Ik will ook soep op bed 

Ik ga vanavond met een vriendin uit eten. De rest thuis geniet van zelfmaak-pizza's.

afrodite05 schreef op 19-09-2025 om 08:12:

@Dolfje: ik heb gisteren in een blaadje van de AH (niet de Allerhande) een recept gevonden voor roti, daar worden de rotivellen van Faja Lobi in het recept genoemd. Nog geen ervaring mee, maar dat zal dus een merk zijn dat vrij zeker beschikbaar is bij de AH. Als je besluit om die te kopen, lees ik graag je review

Die hebben ze bij mijn ah ook, maar ook van Paloeloe (met een groene verpakking). Die laatste vind ik lekkerder dan die van faja lobi. 

Wij gaan een weekendje weg en anderen verzorgen het avondeten. Ik geloof iets van bbq. Hopelijk niet al te veel file en kunnen we op tijd aanschuiven.  

Hier iig een tartaartje (of ik maak er mss een Duits biefstukje van) en cole slaw, tomaten-rode ui-sla en iets wat ik nog moet verzinnen.

Wij hebben lekkere kaasjes en vleeswaren en wijn meegenomen uit ons vakantieland. Met stokbrood lekker smikkelen vanavond en morgenavond 

Ik heb ze van Faja Lobi gekocht.

En ik vond ze best ok. Zal een volgende keer in de toko in de diepvries kijken.

ik ben de hele dag onderweg geweest en was pas rond 18.00 thuis. Had geen puf meer om te koken dus heb een pizzabroodje en tomatensoep op. 

Eergisteren salade (was heel lekker geworden, beetje Aziatisch met gebakken champignons en taugé erdoor) en friet van de frietkar Hier in het dorp is helemaal niks qua winkels of horeca, nu heeft een lokale frietkar besloten op donderdag op het dorpsplein zaken te doen. Dat initiatief moet natuurlijk gesteund worden. 
Gister pizza met de bandgenoten. 
Vanavond eet ik een beetje mee van het eten wat ik voor een bruiloft kook en ‘s avonds vast nog wat snaai op een feestje. 

yette

yette

20-09-2025 om 12:26 Topicstarter

oudmaarnognietkoud schreef op 19-09-2025 om 08:27:

[..]

Oh, mag ik bij jou komen wonen? Dan ben ik die excentrieke oude tante. Ik will ook soep op bed

Welkom, tante Vandaag was het een pittig Indisch soepje met oa een diepvries-restje rendang, kokosmelk, boontjes, prei en wat ringetjes rode peper. 

Vanavond is het gezin compleet en eten we falafel en kipstukjes met allerlei broodjes die teveel kastruimte innemen (naan, pita, volkorenplatbrood), zelfgemaakte knoflooksaus etc. 

Gisteravond gezellig uit eten geweest. Vooraf zeebaars crudo met kalamansidressing, limoenblad, daslook en ingelegde komkommer. Daarna op de huid gebakken zalmfilet met salsa verde, karnemelkdressing, haricot verts en gerookte amandelen. Beide gerechten waren goed op smaak, erg genoten. Daarna crème van cheesecake met duindoornbes en amandelcrumble. Dat was maar zo zo - de crème had een onaangenaam mondgevoel. En duindoorn heeft niet superveel smaak, dus het was al met al nogal saai. Had liever iets met rabarber gedaan ipv die duindoorn. Maar goed, het was gezellig en voor- en hoofd waren prima.
Vanavond weer eens tijd voor 'hapjes': quesedilla's gevuld met prei en cheddar (frutjes ieuw, prei, waarom doe je nou prei op quesedilla, na 1 hapje oh dit is toch wel lekker!), samosa's, salade van veldsla, appel, geroosterde cashewnoten en dressing met mangochutney, knoflookolijven, platbrood met truffelmayo. Zeer eclectisch, maar iedereen heeft lekker gegeten. Toe hadden de frutjes een groen geleipuddinkje.

Vanavond zeeeer matig gegeten bij een Campanillerestaurant in Senlis, op weg naar Nederland. Doen we niet meer. Tartaartje met friet en een glaasje slechte wijn. Zal blij zijn als we morgen ouderwets Chinees kunnen halen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.