Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Lief kookte bij bejaarde vriendin, pasta met spinazie, champignons, boontjes en walnoten en groenten en gebakken eendenborst. Was erg lekker. 

Naminokurashi schreef op 17-09-2025 om 18:40:

[..]

Heb wat kippensoep gegeten

Beterschap!

Beterschap Nami

Wij aten vandaag enchiladas met kip, bonen en mais. De paprika was rot en de uien bleken op te zijn dus het was wat minder goed gevuld dan normaal

Ik heb een bakje dahl uit de diepvries gehaald en dat eten we met de lenteui pannenkoeken en chutney en een gebakken ei.

Vandaag shirataki noedels (ik ben benieuwd) met dungesneden witte kool, wortel, ei, lenteui en Aziatische smaakmakers.

Gisteren maakte man volkorenfusili met verse zalm, citroensap en -rasp, knoflook, basilicum. Gepofte kerstomaatjes (moestuin) uit de oven erbij. Was erg lekker.

Gebakken krieltjes met gehakt en prei. Het liefst had ik er een ovenschotel van gemaakt, maar zonder kaas of creme fraiche wordt dat lastig. Hoewel, misschien kan ik het met ei tot een soort fritatta (of hoe spel je dat) maken.

@afrodite: voor het geval dat je op de lactose reageert, kun je ook kijken naar lactosevrije kookroom misschien? Ik gebruik het soms ivm lactose-intolerant vriendinnetje van frut I, ons smaakt het prima. Lactosevrije kaas vinden wij niet zo'n succes eerlijk gezegd.

Vanavond een simpele agv bij ons ter tafel: spinaziekaasrondo, gebakken gekruide minikrieltjes en broccoli. Vinden de frutjes superlekker, dus dat gaat er vast goed in.

Net gegeten, lunch. Twee goede volkoren boterhammen dik belegd met super lekkere aardbeien en een beetje suiker. Dat zijn bijna gebakjes 

@Teigera lief dat je meedenkt. Ik heb me er niet zo in verdiept, ook omdat ik niet zo'n zin heb om te experimenteren, voor het geval het dan toch weer niet goed gaat. Geen idee of het specifiek om koeienmelk gaat, lactose, iets anders (waar kan een mens allemaal slecht op reageren?). Maar ook "veilig" eten kan helemaal verkeerd vallen, het hangt van zo veel factoren af (te drukke dag bijvoorbeeld). 

Het is ook zo kansloos: ik zat vorige week tegen man te kletsen dat ik zo'n zin had in de eerste sushi na de bevalling en een simpele portie knoflookgarnalen (niet per se als combi). Maar zodra ik het had uitgesproken, zag ik het als het ware voor me en had ik m'n emmer nodig. 

Maar on topic: de "fritatta" staat klaar om de oven in te gaan. Morgen hebben we een bbq (mijn eerste dit jaar!) van de buurt waar we gaan wonen. Het is allemaal nieuwbouw, de bbq wordt georganiseerd door de projectontwikkelaar. Heel leuk! Ik hoop dat het mij lukt om iets te eten en dat zoon ook iets lekkers vindt. Ik zal voor de zekerheid wat voor hem meenemen. Het is sowieso de vraag hoe gezellig hij is, want sinds een paar dagen is hij een krentenbol om maar in eettermen te blijven (waterpokken). Arm kind, vannacht is man naast hem gaan liggen op een matras, maar zoon begreep niet echt dat het de bedoeling was allebei te slapen. Hij heeft man praktisch de hele nacht wakker gehouden (en mij ook, ondanks dat ik met oordoppen in ons eigen bed lag). Dus we hebben allemaal een kater en hopen dat zoon vannacht een betere nacht heeft. En anders gooien we hem gewoon op de bbq morgen (grapje uiteraard). Vanavond eerst maar weer in een havermoutbad.

(Ennnn dat was weer off topic, sorry)

yette

yette

18-09-2025 om 16:38 Topicstarter

Bolognese met cavatappi (die spiraal-macaroni, is weer eens iets anders).

Hier was koken voor de kinderen ook onderdeel van de vaste taken. Ze koken allevier graag en goed. Inmiddels is het geen taak meer, ze koken vanzelf. Er wordt hier vaak meerdere keren per dag gekookt. De jongste en ik beginnen de dag het liefst met soep. En ook de lunch hebben we graag warm. Toevallig (?) heeft hij een vriendin waar ze thuis ook met soep ontbijten. Sindsdien is hij zijn soepskills aan het perfectioneren. Er pruttelen hier 's ochtends de lekkerste soepjes - en zij krijgt ze op bed  

We aten wraps met krokante kipschnitzel in stukjes, met ijsbergsla, komkommer, paprika, tomaat, feta en olijven. En ranchdressing.

Iedereen at er goed van, dus nu kunnen we voor later deze week weer wat bedenken wat de kinderen niet zomaar blieven. 

Hier schnitzel met snijbonen en krieltjes uit de airfryer

Hier onderwegsalade met vooral sperziebonen, tomaat en rode ui. Goede restverwerking.

Gisteravond stond Lasagne op het Menu, vanavond een stoofpotje, met rund , ui, en Tomaten.

Ik ga een roti -achtig gerecht maken ( nou ja in de pan gooien) want heb een pot saus. Verder kip en aardappel en boontjes en een gekookt ei. Moet alleen nog roti vellen halen want die waren op bij picnic.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.