Eten
Dolfje
14-09-2025 om 19:09
afrodite05 schreef op 14-09-2025 om 18:26:
[..]
Herkenbaar, maar waarom eigenlijk? Ik doe dat uit automatisme, maar heb er nooit over nagedacht wat de logica hierachter is. In het geval van stroomuitval: dat je dan niet met een voorraad zit die je kan weggooien?
Zijn er meer die dit doen en waarom doe je dat dan, de diepvries zo leeg mogelijk hebben voor je op vakantie gaat?
Ja om die reden eigenlijk en dan na de vakantie weer lekker beginnen.
Dolfje
15-09-2025 om 08:34
Wij hebben elk nog een kom wonton soep, eigenlijk zou ik een bakje dahl uit de diepvries halen maar die bewaar ik tot donderdag denk ik.
Heb ook nog van die " scallion pancakes" in de diepvries van de Amazing oriental. Denk dat ik die pak en er dan een ei op bak of zo. Dat zal wel genoeg zijn dan vanavond.
anijsblokje
15-09-2025 om 08:36
Ik ga vanavond uit eten in mijn studiestad. Ik heb het restaurant zelf niet gereserveerd en zie nu bedenkelijke reviews.
Dus we gaan het zien...
Teigera
15-09-2025 om 08:39
Wij eten vanavond gehaktballetjes in tomatensaus met geraspte kaas uit de oven, sperziebonen en gebakken minikrieltjes.
Ik eet trouwens niet de vriezer leeg voordat we op vakantie gaan. Zorg wel dat er wát ruimte is, zodat er lekkere dingen in kunnen die we meenemen uit vakantieland.
irmaladouce
15-09-2025 om 09:35
Hallo allemaal ! Ik schrijf ook weer mee. Ik hoop dat het goed met jullie gaat (heb zo nu en dan een beetje diagonaal meegelezen).
We hebben een fijne zomer gehad met een weekje Costa Brava half juni en twee weken Bretagne in augustus-septembre. Heerlijke weken gehad met mooi weer, prachtige natuur/cultuur, rust en “actie” en lekker eten en drinken…
Nu even een pas op de plaats. We proberen serieus af te vallen (het is nodig) en doen dat door caloriën te tellen (myfitnesspal), geen druppel alcohol te drinken (dat werd een beetje een gewoonte) en meer en consequenter te bewegen. En het lukt aardig. We eten lekker, maar vallen wel vaak terug op dezelfde gerechten.
Vanavond een soort gratin van zoete aardappel (die ik vooraf in water met veel chilipoeder kook), gehakt, feta en kruiderij. Frisse groene sla erbij met yoghurt-knof-korianderdressing.
afrodite05
15-09-2025 om 12:11
Ik ga tomatenrijst maken. Dat is een simpel eenpansgerecht dat ik ooit uit de Allerhande heb geplukt. Braadworst aanbraden, dan uit de pan, basmatirijst, tomaat en paprika als een soort risotto bakken, water erop en als al het water is opgenomen, de braadworst in plakjes erop. Meestal voeg ik extra groente (wat erwtjes, champignons, zoiets) toe en een beetje sambal om het extra pit te geven de sambal laat ik nu even achterwege, maar er staat nog een restje champignons en wat sperziebonen, die kunnen er mooi doorheen.
Dorestad
15-09-2025 om 12:18
10 maïskolven staan klaar in de pan.
10 grote aardappelen gaan gepoft worden
Salade van 5 soorten sla met komkommer en tomaat en paprika (allemaal uit tuin van mijn moeder)
Voor de liefhebbers: lever met gebakken uit.
Voor degenen die afkeer van lever hebben: kiprollade
Nikki1973
15-09-2025 om 16:13
afrodite05 schreef op 15-09-2025 om 12:11:
Ik ga tomatenrijst maken. Dat is een simpel eenpansgerecht dat ik ooit uit de Allerhande heb geplukt. Braadworst aanbraden, dan uit de pan, basmatirijst, tomaat en paprika als een soort risotto bakken, water erop en als al het water is opgenomen, de braadworst in plakjes erop. Meestal voeg ik extra groente (wat erwtjes, champignons, zoiets) toe en een beetje sambal om het extra pit te geven de sambal laat ik nu even achterwege, maar er staat nog een restje champignons en wat sperziebonen, die kunnen er mooi doorheen.
Leuke variant. Ik maak regelmatig tomatenrijst maar dan met kipfilet Grieks gekruid. Beter tzatziki erbij maken en klaar. Deze ga ik onthouden.
Ik ben gisteren uit eten geweest met vrienden. Vanavond zelf uiensoep maken met stokbrood.
Naminokurashi
15-09-2025 om 16:25
afrodite05 schreef op 15-09-2025 om 12:11:
Heb opgeslagen jou recept. Hoeveel rijst en water gebruik jij
afrodite05
15-09-2025 om 17:12
Naminokurashi schreef op 15-09-2025 om 16:25:
[..]
Heb opgeslagen jou recept. Hoeveel rijst en water gebruik jij
https://www.ah.nl/r/473240 dit is de link naar de site van de AH, daar staat alles uitgelegd. Ik vergeet alleen elke keer dat ik een bouillonblokje wil toevoegen omdat het anders wat lafjes kan zijn qua smaak. Maar dat is dus een tip voor jou en Nikki1973, als jullie het ook willen maken
yette
16-09-2025 om 06:51
Gisteren aten we orzo met room, citroen, rode peper en parmezaan, een rogge-vijgen-roquefort-burger en een salade met oa boontjes, rucola en feta.
Teigera
16-09-2025 om 08:16
Wij eten vanavond (volkoren) orzo, met gerookte zalm, courgette, erwtjes en wat sperziebonen die nog in de groentela liggen.
Herfstappeltaart
16-09-2025 om 08:24
Tvp. Mijn maaltijden zijn vrij saai voor jullie denk ik, maar ik lees graag mee 
Ted68
16-09-2025 om 08:44
Leuk Irma, dat je er weer bent….
Ik ga vanavond met vriendinnen bij een tapa Restaurant eten….
Moosey
16-09-2025 om 09:24
Hee Irma! Leuk dat je er weer bent.
Gister lagen er alleen nog sperzieboontjes in de groentenla, en ik had zin in bonen (als in peulvruchten) Dus werd het soep met tomaat, bonen, sperziebonen, olijven en suçuk. En flink harissa en ras el hanout. Was erg lekker. Voor vanavond moeten er maar even boodschappen gedaan worden, want geen groenten meer. Ik denk aan witlof (ik denk meestal aan witlof als we groenten moeten kopen
)