Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vanavond een traybake met groentelarestjes denk ik, en wat merguez. De groentela moet zeker leeg want we gaan weer twee weken naar Nederland. Zo geen zin in!

hier vanavond lasagne op verzoek van vriend. Ik zag dat er volkoren lasaganebladen bij ah te koop waren dus die ga ik proberen. 

Broodjes kroket met frietjes en excuusbroccoli. Tja, soms moet het even makkelijk. 

Zoon riep de hele tijd in de auto dat hij naar de pannenkoekenboot wilde, uiteindelijk bleek dat hij gewoon pannenkoeken wilde. Dus ik heb een beetje beslag gemaakt en man heeft een paar pannenkoeken voor zoon en zichzelf gebakken. Zelf heb ik nog een restje van de tomatenrijst opgewarmd, aangezien pannenkoeken momenteel niet goed vallen.

Ben benieuwd naar de maaltijden van Herfstappeltaart, want ik wil het wat simpeler gaan houden. Lukt nog niet zo goed. Het is mijn goede voornemen na de vakantie, toen het allemaal op 1 pitje werd gedaan met minimale middelen. Inspiratie is welkom!
Wij eten een stoofpotje van runderwang, uien en specerijen. Daarbij aardappelsalade en een salade van geroosterde aubergineplakjes + tomatenplakjes met misodressing. Alles is al klaar, alleen de stoof opwarmen. 
En verder flatbreads met een bliktonijn/avocadoprakje en gepocheerde eitjes. 

Het is ook niet altijd ingewikkeld, Herfstappeltaart! Ik bepleit wel vaker dat het topic wat eten we vandaag heet, dus die vraag kan alle kanten op! 

Hier vanavond een AVG-tje, nadat ik mijn mede-eters van gisteravond succesvol naar een tapasrestaurant heb gedirigeerd. Daar kregen we lekkere vega tapas, pimentos de padron was uiteraard mijn favoriet. Dus vanavond gebakken aardappels, broccoli en een hamburger uit de vriezer. Ik zag wederom de "tasty grill" burgers van Old Amsterdam liggen, maar die omzeil ik elke keer toch weer. Ik ben bang dat mijn geliefde ze ooit tegen moet komen, want ik ga ze duidelijk niet vrijwillig klaarmaken of eten. Ze zien er erg teleurstellend uit, zo in het pakje, vind ik. 

Is je lief zo’n Old Amsterdam-fan of gaat het meer om het woord Amsterdam?
Old Amsterdam is ook hartstikke nep hè, heeft helemaal niet lang gerijpt maar ze voegen er gerijpte smaakjes aan toe..

Hier worden het springrolls vanavond. Het is er geen weer voor maar we hebben de hele zomer nog geen springrolls gegeten! Tsk. 

anijsblokje schreef op 16-09-2025 om 13:25:

Het is ook niet altijd ingewikkeld, Herfstappeltaart! Ik bepleit wel vaker dat het topic wat eten we vandaag heet, dus die vraag kan alle kanten op!

Ik zag wederom de "tasty grill" burgers van Old Amsterdam liggen, maar die omzeil ik elke keer toch weer. Ik ben bang dat mijn geliefde ze ooit tegen moet komen, want ik ga ze duidelijk niet vrijwillig klaarmaken of eten. Ze zien er erg teleurstellend uit, zo in het pakje, vind ik.

Ze zijn vooral heel klein. Dat viel echt zo tegen.  

Bij de Lidl heb je af en toe ook wel van dat soort kaasplakken die je kunt bakken, die zijn lekker. 

Nikki1973 schreef op 16-09-2025 om 14:35:

[..]

Ze zijn vooral heel klein. Dat viel echt zo tegen.

Bij de Lidl heb je af en toe ook wel van dat soort kaasplakken die je kunt bakken, die zijn lekker.

Zoon en ik hebben een keer een vergelijkend warenonderzoek gedaan. Die kaasburgers van Old Amsterdam vergeleken met de bakcamenbert van de Vomar. AH heeft die ook bij de buitenlandse kaasjes en verkoopt die per stuk. 

Wij hebben ieder een kaasburger van elk gegeten en de conclusie was dat die van de Vomar én lekkerder waren, groter en ook goedkoper. Geen Old Amsterdam voor ons dus. 

Als ik zin/tijd heb dan maak ik die kaasplakken ook wel zelf. Dan kun je zelf kiezen welke kaas je lekker vindt. 

Vanavond maak ik Mac& Cheese. Dat at ik laatst voor het eerst. Ik doe er wel twee rode puntpaprika's in blokjes door, voor de vitamientjes. En wat blokjes ham. Ik vond het lekker. Een ovenschoteltje voor twee dagen (ik ben alleen) en dan heb ik morgen een makkelijk dagje. 

bijna hetzelfde als gisteren.  Maïskolven,  gepofte aardappelen.  Er is nog wat lever over. Voor de niet lever eters een kipworstje. 
Ik had wortels in gedachten, had zondag een kilo geschrapte wortels gekocht.  Ze zijn bijna op,  kind heeft ze in 2 avonden opgegeten. Tja,  ik heb nooit chips in huis,  dus dit hoort bij ons.

oudmaarnognietkoud schreef op 16-09-2025 om 14:58:

[..]

Zoon en ik hebben een keer een vergelijkend warenonderzoek gedaan. Die kaasburgers van Old Amsterdam vergeleken met de bakcamenbert van de Vomar. AH heeft die ook bij de buitenlandse kaasjes en verkoopt die per stuk.

Wij hebben ieder een kaasburger van elk gegeten en de conclusie was dat die van de Vomar én lekkerder waren, groter en ook goedkoper. Geen Old Amsterdam voor ons dus.

Bij de Duitse supermarkten heb je ook veel aanbod in bak/ gril kaasjes. Daar halen we ook nog wel eens wat. 

Moosey schreef op 16-09-2025 om 14:04:

Is je lief zo’n Old Amsterdam-fan of gaat het meer om het woord Amsterdam?
Old Amsterdam is ook hartstikke nep hè, heeft helemaal niet lang gerijpt maar ze voegen er gerijpte smaakjes aan toe..

Nee, afkomstig uit het land van Ted (ja ik houd het cryptisch) is hij absoluut geen Nederlandse kaas-fan ("Dutch cheese is just bland"), maar tot nu toe vind ik alles lekker wat hij me voorschotelt, dat bedoelde ik meer. Ik had die dingen ooit gekocht want 1+1 gratis en ze waren dus heel goedkoop. Leek me handig om te hebben, maar elke keer als ik me voorneem het klaar te maken doe ik het toch weer niet. Omdat ze er niet aantrekkelijk uitzien (en mini ook, ja!) en inderdaad omdat Old Amsterdam ook maar nep is. Maar aangezien ik ook niet graag eten weggooi...verschijnen ze misschien ooit nog op tafel. Vanavond weer niet, in ieder geval.

Dankjullie allemaal voor de tips welke kaasbaksels potentieel lekkerder zijn. Het allerlekkerste is gewoon een camembert in zo'n houten doosje in de oven gooien. Misschien moet ik het daar ook maar bij houden

yette

yette

16-09-2025 om 17:28 Topicstarter

Ik vind die k&k kaasschnitzels vaak maar een flauwe bedoeling. Mijn moeder paneerde vroeger wel eens zelf plakken kaas. Misschien moet ik dat ook eens proberen. 

Hier gaat de frituurpan aan: verse Franse friet, Picanto's en salade. 

yette schreef op 16-09-2025 om 17:28:

Ik vind die k&k kaasschnitzels vaak maar een flauwe bedoeling. Mijn moeder paneerde vroeger wel eens zelf plakken kaas. Misschien moet ik dat ook eens proberen. 

Ja dat deed de mijne ook als we geen geld voor vlees hadden of als ze niet naar de winkel was geweest of wat de reden dan ook was. Het was voor mij echt een favoriet en ook nog nooit zelf gemaakt.

Oh vandaag Duitse biefstuk met spinazie en aardappelpuree. Had zin in Hollandse pot al is de biefstuk dan Duits 

yette

yette

17-09-2025 om 06:15 Topicstarter

Ik maak groene shakshuka met naan. Eventueel uit te breiden met broodjes falafel. Hangt ervan af hoeveel mensen er mee-eten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.