Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Restjes verwerk ik in de soep of een ovenomelet. Meestal blijven er wat gekookte groenten over. Soms zet ik die meteen in de azijn + suiker, zoals bloemkool. Beetje inmaakkruiden erbij en het blijft wéken goed.

Andere restjes kan ik niet bedenken, alles gaat op. Alhoewel, laatst heb ik mosterd weggegooid die we beiden niet lekker vonden. 

Vandaag aten we witlofsalade met kerrie-linzen-aardappelstoof en kip-ananasspiesjes - uit de grillpan want het barbecue weer is over. 
Vriendlief was vrij en en bakte voor mijn  thuiswerklunch pannenkoeken. Ik maakte er wat soep bij van een potje bouillon, komijn+ fenegriekzaden, linzen en wortel. 

Omdat de bloemkoolovenschotel gisteravond bij de frutjes niet helemaal op ging, eet ik dat als lunch vanmiddag. Vanavond bak ik pannenkoeken.

Op het werk , weet nog niet wat.

Geïnspireerd door de verspillingsdiscussie hier bedacht ik dat er nog aardappels in de kelder liggen, dus ik ga vanavond een stamppotje maken met doperwten en veldsla.

Krijg vanavond bezoek: Maar pide met cima di rapa, feta en rode peper als 1e gang, daarna knödel met een gehakt brood en paddestoelensaus als hoofdgerecht, en een chocolade taartje als toetje... en dan morgen weer werken na de vakantie.

Hier staat boboti op het programma. Ik zal het in etappes maken, in één keer lukt me nu nog niet. Het is zo'n wereldgerecht van Knorr, een van de weinige die ik acceptabel vind. Ik hoop dat ik niet te heftig reageer op de crème fraiche, aangezien zuivel een trigger is voor mij. Of als iemand een tip heeft om dit te vervangen, hoor ik het ook graag 

afrodite05 schreef op 10-09-2025 om 13:28:

Hier staat boboti op het programma. Ik zal het in etappes maken, in één keer lukt me nu nog niet. Het is zo'n wereldgerecht van Knorr, een van de weinige die ik acceptabel vind. Ik hoop dat ik niet te heftig reageer op de crème fraiche, aangezien zuivel een trigger is voor mij. Of als iemand een tip heeft om dit te vervangen, hoor ik het ook graag

Oooh boboti   ♥️

yette

yette

10-09-2025 om 15:13 Topicstarter

Misschien met kokosmelk? 

Ik zou vandaag wraps òf Bolognese maken, maar ik betwijfel of het ervan komt. Om 6 uur worden we verwacht voor een apéro. Vantevoren hebben we geen trek en achteraf hebben we geen puf. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 10-09-2025 om 09:31:

Geïnspireerd door de verspillingsdiscussie hier bedacht ik dat er nog aardappels in de kelder liggen, dus ik ga vanavond een stamppotje maken met doperwten en veldsla.

Goed bezig! Dat is precies het doel van deze week. Het Voedingscentrum is trots op je

Volgens mij bestaat er "plantaardige vervanger voor crème fraiche" dus misschien werkt dat?

Heb je uitgevogeld of het de lactose is waar je op reageert? Dan zou je lactasepilletjes kunnen nemen maar als dat niet is waar je klachten van krijgt dan helpt dat natuurlijk niet. Fijn dat het een beetje gaat om in de keuken te staan enzo! En om weer mee te schrijven hier.

Een vroegere vriendin van mij was dól op boboti. Dus ik heb het wel eens gegeten, voor het laatst in mijn studententijd, maar nog nooit zelf gemaakt.

Hier vanavond geen tomatensoep, hoewel ik gisteren schreef dat dat het plan was, want ik heb geen zin (lees hier: niet genoeg energie) om nog iets te doen na mijn werkdag (uren nog aan het opbouwen, dus de werkdag zit er al even op). Voorbereiden voor de studie gaat voor. Het worden dus (geroosterde) volkoren boterhammen, met een salade erbij. Gelukkig heb ik daar ook wel zin in. Misschien kook ik een ei of zo als beleg. En dan is er hopelijk nog wat energie over voor een avondwandelingetje. 

anijsblokje schreef op 10-09-2025 om 15:22:

[..]

Goed bezig! Dat is precies het doel van deze week. Het Voedingscentrum is trots op je

Haha, ik ben ook trots op mezelf 

Mijn vriend had laatst zelf boboti gemaakt recept van de albert heijn geloof ik. Vond ik lekker, maar ik denk dat de boboti van KNOR stiekem toch lekkerder was, terwijl ik daar normaal gesproken echt wel bij weg wil blijven. 

Vandaag eten we maar weer eens sciciliaanse bloemkool pasta, bij ons thuis ook wel bekend als lievelingspasta 1. Ik ben er behoorlijk op uitgekeken, maar de jongste mocht kiezen. 

We proberen wat meer recepten die de kinderen met plezier eten af te wisselen met recepten die wij graag eten. Ik mis de tijd dat de oudste 2,5 was en dat we nog heel naief dachten dat wij wil wisten hoe we goede eters creeerden..... 

yette schreef op 10-09-2025 om 15:13:

[..]

Ik zou vandaag wraps òf Bolognese maken, maar ik betwijfel of het ervan komt. Om 6 uur worden we verwacht voor een apéro. Vantevoren hebben we geen trek en achteraf hebben we geen puf.

Dat vind ik ook een nadeel van een apéro, hoe gezellig ook. Bij de laatste apéro die wij hier gaven bleven de gasten tot een uur of 10 hangen, hoewel ik duidelijk aangegeven had dat het géén apéro-dînatoire was. Gelukkig waren er hapjes genoeg om iedereen te voederen, want ik had totaal geen behoefte om om half 11 nog in de keuken te gaan staan.

Vanavond iets simpels met couscous of zo. Hels drukke dag gehad en ik ben lichtelijk gesloopt. Gelukkig heeft Cassegrain lekkere blikjes tajine en ratatouille (die ik dan nog wel opleuk, anders vind ik het te flauw). Nog even wat kipfilet uit de vriezer trekken, dan komt het vast goed.

Kaaaaaaaatje schreef op 10-09-2025 om 16:28:

Vandaag eten we maar weer eens sciciliaanse bloemkool pasta, bij ons thuis ook wel bekend als lievelingspasta 1. Ik ben er behoorlijk op uitgekeken, maar de jongste mocht kiezen.

We proberen wat meer recepten die de kinderen met plezier eten af te wisselen met recepten die wij graag eten. Ik mis de tijd dat de oudste 2,5 was en dat we nog heel naief dachten dat wij wil wisten hoe we goede eters creeerden.....

Haha,  allebei herkenbaar.  Vandaag dus stamppot en morgen ter compensatie chili con carne

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.