Eten
anijsblokje
07-09-2025 om 08:06
Op de dag dat ik niet hoefde te koken, kreeg ik op een feestje flammkuchen, met zuurkool en chorizo en met zalm, garnaal en courgette. Salade erbij. De combinatie zuurkool en chorizo vond ik verrassend lekker en ik eet/maak ook zelf nooit flammkuchen maar dat is toch een beetje categorie pizza, vind ik.
Gisteren at ik gebakken aardappels met een zwarte bonenburger en weer salade. Ik wilde stoofperen maken (ook een voorraadje gekregen), maar dat paste niet in de planning.
Vanavond nep-paella, want ik heb een restje mosselen.
Dolfje
07-09-2025 om 09:49
Wij hebben nog een hoop gyoza en loempia's in de diepvries na ons laatste tripje naar de Amazing oriental dus dat.
ToetieToover
07-09-2025 om 10:16
Ha Dolf, daar waren wij ook! Geweldige winkel ♥️met aardig wat glutenvrije spullen. Zoals gochujang! En veel verse groenten die de standaard supers niet hebben. En jasmijnthee, in blik, yummmm.
Vandaag eten we een komkommer-ui-radijs-ananassalade met een dressing van sesamolie/azijn/suiker/sojasaus. Beetje peterselie en zwart sesamzaad eroverheen. Met gele linzenpasta (bij wijze van noedels) met gochujang, dus! Erbij een restje kip dat is overgebleven van de barbecue.
afrodite05
07-09-2025 om 15:17
Simpele AVG hier: krieltjes met kipnuggets uit de airfryer en snijbonen.
Naminokurashi
07-09-2025 om 16:51
Naminokurashi schreef op 07-09-2025 om 15:19:
Mihoen met kip, champignons, ui en paprika
Ingeruild voor pizza, heb ik meer zin in.
Omdat ik morgen verjaar doe ik morgen ook pizza, dan is het koude 🍕 🍕 🍕
Moosey
07-09-2025 om 20:19
Gisteren aten we Pho, dat wilde ik nog perse aangezien ik drie keer per dag noodlesoup zou kunnen eten als het moest en er drie Pho tentjes in onze straat zaten. De bouillon was niet zo heel spectaculair maar met genoeg van het rode en het zwarte sausje erin wel lekker. En de ‘knusprige ente’ die ik erbij lag was echt geweldig, lekkerste eend ooit.
Eergisteren gingen we naar een wijndorpje aan de rand van Wenen en daar wijn drinken en eten bij een wijnhuis. Supertraditioneel maar heel erg goed. Lief had schnitzel met aardappelkomkommersalade en ik gebraden varkensvlees met knödel en koolsalade. Vlees en salade waren echt heel goed.
Vandaag lunchten we heel laat wegens een onhandig tijdslot in een museum. Nu dus maar voor in de trein een salade en een broodje gekocht, we moesten niet denken aan alweer eten
Morgen weer zelf koken. Iets vegetarisch denk ik maar 
Teigera
07-09-2025 om 20:44
Voorspoedige terugreis gewenst Moos!
Lief stak de barbecue aan, dat was gezellig en lekker. Had een salade gemaakt met daarbij een dressing op basis van ricotta die ik nog had staan, was lekker romig geworden. Toe dan éindelijk de peer-frambooscrumble, ik was het zat met die harde peren, maar zelfs na 10 minuten stoven in een pannetje en 25 minuten in de oven waren ze nog vrij hard. Stomme peren. Gelukkig had ik er maar 2 gekocht en geen hele bak, zoals ik normaal gesproken doe. Ik had ze gestoofd met steranijs erbij, het was wél een heel smakelijke crumble geworden.
yette
07-09-2025 om 21:43
Vandaag op de terugweg van zee naar hier in een stadje pizza gaan eten. Ik koos voor iets dat ik nog nooit ergens was tegengekomen: pizza met mozzarella, eekhoorntjesbrood, kastanjepurree, peer, geroosterde pistache en verse basilicum. Was verrassend lekker!
MijnNaamIsHaas73
07-09-2025 om 22:19
Klinkt alsof jullie genoten hebben van Wenen, fijn Moos!
Wij waren vanmiddag naar het strand en we aten bij een (hele mooie) strandtent. We begonnen met een goede borrelplank en superlekker desembrood. Als hoofdgerecht had ik een salade geitenkaas, die was lekker maar niet heel bijzonder.
Teigera
08-09-2025 om 08:23
Wij eten vanavond een agv-tje: sperziebonen, rösti en een kip-cordonbleu.
Ted68
08-09-2025 om 08:37
Ik kook niet; mijn kinderen gaan naar de bioscoop, en eten is in de stad. En ik heb genoeg gegeten in de vakantie dus maak een broodje of zo.