Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

05-09-2025 om 15:33 Topicstarter

Naminokurashi schreef op 05-09-2025 om 15:18:

Ik ga bij Yette eten, hoe laat word ik verwacht in Frankrijk? Als ik nu vertrek moet ik hopelijk op tijd aankomen.

Weet nog niet wat ik eet

Gezellig! Uur of 7? 

Ik denk dat manlief de fast food Friday kaart weer speelt. Broodje hamburger met friet uit de airfryer. 

Gepelde druif? Dat lijkt me vooral veel werk. 

Wij zouden vanavond rösti eten, maar blijkbaar hebben we dat helemaal niet in huis. Dus man is naar de winkel om iets anders te halen wat in de airfryer kan. Voor ernaast hebben we broccoli en chipolataworstjes. Hopelijk krijg ik wat weg, want ik ben nog steeds niet op het niveau van eerder deze week. Bweuh, wanneer kan dat kind eruit... Ik kijk er zo naar uit (om meerdere redenen). Sorry, zal niet meer zo klagen.

Ik heb vroeger ooit druiven gepeld. Klote werk

Wanneer ben je uitgerekend Afro? Kunnen we al zeggen " succes met de laatste loodjes" of is dat nog veel te vroeg?

Dolfje schreef op 05-09-2025 om 16:59:

Wanneer ben je uitgerekend Afro? Kunnen we al zeggen " succes met de laatste loodjes" of is dat nog veel te vroeg?

Helaas, dat is nog veel te vroeg... ik ben net begonnen aan het tweede trimester. Begin maart ben ik uitgerekend, maar als ze hem weer gaan halen met keizersnede kan het nog net eind februari worden. Hoe dan ook: nog heel lang wachten.

Oh dat duurt dus nog wel eventjes, hopelijk blijft die misselijkheid niet zo lang.

yette

yette

06-09-2025 om 07:57 Topicstarter

Hoe verzinnen ze het, gepelde druif?! Ik speel graag met mijn eten, Engelse dropjes uit elkaar peuteren en zo ... maar druiven pellen, vind in een beetje zonde. Doet me bovendien denken aan die smerige blikjes cocktail-fruit waar ze alle lekker knapperige vezeltjes uit hebben gehaald. 

Vandaag 'camping tajine', dat staat in 10 minutes op tafel: uitje en tomaat aanfruiten, blikje ratatouille, couscous en merguez die gisteren al is ge-bbqd in plakjes erdoor. 

De filodeeggalette van gisteren was niet voor herhaling vatbaar. Frut I zei nog heel lief "ik vind het wel lekker hoor mama" maar het was zó saai. Zij vond het knapperige van het filodeeg vooral lekker . De peer-frambozencrumble werd hem niet, want de peren waren nog te hard. Heb maar custardvla gemaakt. Oh well, zo gaat dat soms.

Net als Toetie kijk ik met een schuin oog naar buiten naar het mooie weer, heerlijk! Frut I is lekker aan het zeilen met de scouting en frut II is aan het buiten spelen en rennen met zijn scoutinggroep. Morgen inderdaad lekker de barbecue aan. 
Vanavond maak ik een bloemkoolovenschotel: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/bloemkool-ovenschotel maar dan met vegetarisch gehakt.

Ik zei vanochtend tegen man: dit is perfect weer voor een rondje op de hei! Jammer genoeg heb ik daar de energie niet voor. Met een beetje geluk kunnen we vanmiddag samen in een speeltuin zitten.

Wij hebben ook van die harde peren, uit eigen boom. Ze liggen al een week, braaf met een banaan ernaast, maar ze blijven maar hard. Tips om het rijpingsproces sneller te laten gaan zijn welkom. En dan het liefst zonder dat ik de peren moet bakken oid, want zoon eet ze het liefst gewoon zo als stuk fruit. We moeten hem al zo lang nee verkopen...

Vanavond gaan we aan de wraps. Aangezien rauwkost voor mij geen goed idee is, ga ik courgette, paprika en tomaat grillen. Daar kan dat een krokante kipburger in reepjes bij. Voor de mannen nog komkommer en roomkaas erbij en ik twijfel of ik zelf ook van de mais durf te eten. Het is strikt gezien geen rauwkost, maar het voelt toch een beetje spannend. Avocado kan in elk geval wel, in blokjes of geprakt. 

Ik maak vanavond kabeljauw met een kruidenkorstje uit de oven. Met sperziebonen en restjes ultraprocessed aardappelspul uit de airfryer

Ik had ook harde peren, stond bij iemand hier in de buurt op de oprit uit eigen tuin. Had een kilo voor een euro. Heb ze gisteren met kaneel en zoetstof opgebakken voor in de yoghurt komende week.

Vanavond heb ik een (k&k) pinsa, straks nog even bedenken wat ik erop ga doen. Man heeft het het liefst als een soort pizza dus belegd en dan afbakken maar ik wil hem nu een keer daarna pas beleggen. Heb zin in geitenkaas dus waarschijnlijk dat met zongedroogde tomaten oid.

Dolfje schreef op 06-09-2025 om 12:27:

Ik had ook harde peren, stond bij iemand hier in de buurt op de oprit uit eigen tuin. Had een kilo voor een euro. Heb ze gisteren met kaneel en zoetstof opgebakken voor in de yoghurt komende week.

Vanavond heb ik een (k&k) pinsa, straks nog even bedenken wat ik erop ga doen. Man heeft het het liefst als een soort pizza dus belegd en dan afbakken maar ik wil hem nu een keer daarna pas beleggen. Heb zin in geitenkaas dus waarschijnlijk dat met zongedroogde tomaten oid.

Ik vind dat heel lekker met mortadella, stracciatella (het zachte uit burrata) en pistachenootjes 

Harde peren; heb 3 Williams in de tuin…..Ze gaan hier in een vat, en er Word perenschnaps van gebrand….Want ze zijn echt niet eetbaar.

Laatste avond in Italie: we maken tapa`s  met italiaanse Produkten….
Hebben al gevulde Paprika met tonijn gehad, daarbij een spinazie taartje. Straks ingelegde aubergine met gamba`s. Daarna tonijn met een paar Tortellini, Artischocken harten. En nog wat kaasjes toe. En man een nog een stuk tiramisu.

Morgenavond halen we een Döner. Moeten de tuin leeg halen want de Schilder komt de buitenkant doen…. Bah, geen zin in…..

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-09-2025 om 18:19

tussen de middag een kleine quiche gegeten en nu een bak kwark. Bij evenement geweest en 2 borrels gehad. Dat was al meer dan genoeg. Moest op de fiets weer terug, dat is gelukt. Neem vanavond nog wel even iets, zal kijken wat er nog ligt in de koelkast

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.