Eten
ToetieToover
04-09-2025 om 13:47
Wij eten een restje met gevulde koolrolletjes uit de vriezer, glazen bakje kan direct van de vriezer naar de oven. Zonder deksel, uiteraard, want dat is van plastic.
En verder nog een wortelsalade met hummus, pinda’s en opgebakken rijst.
anijsblokje
04-09-2025 om 14:04
Het plan hier is mosselen
maar of dat ook de uitvoering gaat worden, weet ik nog niet.
afrodite05
04-09-2025 om 19:04
De bedoeling was spruitjesstamppot met gehaktballetjes in tomatensaus, maar voor die ballen en saus had ik geen puf. In plaats daarvan heb ik spekjes door de stamppot geroerd. Helaas viel het bij mij alsnog verkeerd 
MijnNaamIsHaas73
04-09-2025 om 19:21
Pff hier zo'n voorbeeld van een verzoek aan man dat het ene oor in gaat en het andere uit.
Wij aten gekookte aardappelen met spinazie a la crème en een worstje. Ik was begonnen met het schillen van de aardappelen maar moest toen weg om oudste op te halen. Man zou het afmaken. Ik zei nog dat de aardappelen en gelijke stukken moesten worden gesneden (en dat weet hij ook echt wel). Maar gewoon niet gedaan en hele knollen van aardappelen zo gekookt. Die waren dus niet gaar vanbinnen. Ik kan daar dus met mn hoofd echt niet bij!
Nouja, zal vast geen tweede keer gebeuren en verder was het wel lekker
Dolfje
04-09-2025 om 20:29
Wij hadden aardappelpartjes en falafel uit de airfryer met komkommer /tomaat /feta en cottage cheese sausje.
Moosey
04-09-2025 om 21:13
Wat een winterse dingen komen hier voorbij, is het in Nederland slecht weer? Hier is het steady 27 graden en heel zonnig, heerlijk. En Wenen is echt een zalige stad. Ik had onthouden dat het leuk was van een project wat ik hier ruim 15 jaar geleden deed, maar het is echt fantastisch. Misschien nog wel leuker dan Berlijn.
Gister aten we bij een Italiaan die ik op een wandeling door ons buurtje had ontdekt, voorgerecht was wat mal (antipasti van vis, met o.a. gefrituurde bocherones (kleine gefrituurde visjes kunnen natuurlijk hartstikke lekker zijn, maar ik had er zelf geen ingelegde visjes voor gekozen) en een mega vette witte derrie, waarvan ik eerst dacht dat het makreelsalade moest zijn, maar dat was het zeker niet. Wel lekker gebakken inktvisjes en de ongefrituurde bocherones waren wel lekker. Gelukkig maakte het hoofdgerecht het goed: gnocchi gevuld met de ene paddestoel met saus van de andere paddenstoel. Heel lekker.
Vanavond kwamen we on a whim bij een visrestaurantje terecht, waar men alleen met lokale en dus zoetwatervis werkte. Daar gingen wij eerst even van fronsen, want zulke goede ervaringen hadden we daar allebei niet mee, maar het was fantastisch. Ik at een rivierkreeftjesbisque en een flinke portie ceviche van verschillende vissen, en lief had twee moten gebakken meerval op een bulgur/kikkererwtensalade, héél lekker ook.
Ted68
04-09-2025 om 21:30
Moos; Wenen is echt prachtig, geniet het….
We zijn aan de laatste dagen bezig van onze vakantie. Hebben vanavond Aubergine, kip en rundvlees van de gril gegeten. Darbietung nog wat kaasjes met honing …
Dolfje
05-09-2025 om 07:35
Ik heb 2 hamburgers uit de diepvries gehaald en moet nog frietjes en sla halen voor erbij.
Teigera
05-09-2025 om 09:11
Moosey, klinkt heerlijk! Ben zelf nog nooit in Wenen geweest. Het is hier overigens geen slecht weer, af en toe een bui maar nu ik dit schrijf schijnt de zon. Net in m'n t-shirt de kinderen naar school gebracht en een rondje boodschappen gedaan.
Vanavond eten we een filodeeggalette met verschillende soorten tomaten, citroen, za'atar en ricotta. Erbij een groene salade. Toe maak ik peer-frambooscrumble.
ToetieToover
05-09-2025 om 10:43
Ik heb barbecue plannen gemaakt omdat het weer zo zonnig word ingeschat. Lekker laat op de dag nog wat grillen, heerlijk. Morgen of overmorgen. Vandaag houd ik het echter noodgedwongen bij potjes yoghurt vanwege aanhoudende darmklachten, die al dan niet toevallig samenvielen met het uitproberen van een nieuwe ijssoort. Misschien toch een allergische reactie ondanks dat de verpakking meldt dat het veilig zou zijn. Niet dus. Yoghurt met wat extra probiotica helpt vaak goed. Ik kan ineens meevoelen met Afro, sterkte voor jou!
Broodjebrie
05-09-2025 om 13:30
ik ga vanavond pasta met roomsaus klaarmaken, uit een verspakket. Dat wilde ik eigenlijk gisteren al doen maar ik had zo'n lange rare werkdag dat ik er toen geen puf meer voor had.
yette
05-09-2025 om 14:32
Wij gaan vandaag bbq-en en hebben mijn vriendin uitgenodigd: pastasalade, twee soorten worst, speklapjes, kipspies, gegrillde courgette, komkommersalade couscous met oa de salsa die over is van de borrel van gisteren erdoor en verder nog wat apéro-resten: dipgroenten, zelfgemaakte knoflooksaus, tomaten tapenade, baba ganoush, olijven.
En ik heb nòg een kilo of 5 druiven gekregen (de oogst is begonnen) terwijl de vorige bak nog niet op was. Dus dat moet ook op tafel.
FaithfulDuck87
05-09-2025 om 15:05
ik heb een quiche uit de vriezer gehaald. Heb straks ook een feestje, maar als ik wel vroeg thuis ben en niet (genoeg) gegeten heb, dan gooi ik deze even in de oven. Anders morgen
Naminokurashi
05-09-2025 om 15:18
Ik ga bij Yette eten, hoe laat word ik verwacht in Frankrijk? Als ik nu vertrek moet ik hopelijk op tijd aankomen.
Weet nog niet wat ik eet
anijsblokje
05-09-2025 om 15:32
Naminokurashi schreef op 05-09-2025 om 15:18:
Ik ga bij Yette eten, hoe laat word ik verwacht in Frankrijk? Als ik nu vertrek moet ik hopelijk op tijd aankomen.
Weet nog niet wat ik eet.
Neem jij dan de komkommersalade en pastasalade mee? Dan hoeft yette dat ook niet meer door te strepen.
@yette: Heb je wel eens een gepelde druif gegeten? Uitdaging voor vanavond.
Niet goed voor fibremaxxing, de nieuwste TikToktrend (schijnbaar), maar verder...
Zelf eet ik niet thuis vanavond, dus ik weet nog niet wat me voorgeschoteld zal worden.