Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Nog gefeliciteerd, Yette! En Moosey: fijne vakantie!

Ik ga vandaag een curry maken met kip. Helemaal geen zin in, maar ja. Er gaat behalve kip, ook broccoli, courgette en paprika in. Er liggen ook nog een paar snackworteltjes, mogelijk gaan die er ook doorheen.

Hebben jullie dat trouwens ook, dat jij degene bent die weet wat er (ook aan restjes) in de koelkast ligt en wat snel op moet? Man heeft daar blijkbaar geen zintuigen voor, waardoor we als hij in control is veel moeten weggooien. Zonde, vinden we allebei, maar hij onthoudt gewoon echt niet dat er een kliekje als lunch gegeten moet worden ipv een bak yoghurt. Terwijl hij dat kliekje ook heel lekker vindt, dus het is geen kwestie van niet lusten of geen zin hebben. Of zoiets als een pan soep die niet op gaat, deels invriezen omdat het anders niet goed meer is. Ik heb sinds deze zwangerschap al 2x een halve pan soep kunnen weggooien. Maar misschien is het ook gewoon een kwestie van geen werkgeheugen hebben voor huishoudelijke dingen. Gisteren vroeg ik om de mand gevouwen was mee naar boven te nemen als hij naar bed zou gaan. Vanochtend op zoek naar een schone onderbroek voor zoon: stond de mand nog beneden. Met mijn beperkte energie kan ik niet voor alles de trap op en af, dus moest man toch zelf uit bed voor die onderbroek terwijl hij eigenlijk nog een kwartiertje had kunnen blijven liggen. Tja. Verder is het een lieverd hoor, maar dit soort dingen zeg/vraag ik eerder als achtergrondgeluid, denk ik soms. Ondanks dat hij antwoordt dat hij het echt zal doen, en het dus heel even wel heeft gehoord.

afrodite05 schreef op 03-09-2025 om 09:20:

Hebben jullie dat trouwens ook, dat jij degene bent die weet wat er (ook aan restjes) in de koelkast ligt en wat snel op moet? [...] Verder is het een lieverd hoor, maar dit soort dingen zeg/vraag ik eerder als achtergrondgeluid, denk ik soms. Ondanks dat hij antwoordt dat hij het echt zal doen, en het dus heel even wel heeft gehoord.

En de intentie om het daadwerkelijk te doen, er heus wel is. Het is geen onwil inderdaad. Heel, heel herkenbaar. We proberen er maar om te lachen. En soms loop ik dus achter z'n kont aan, als het echt belangrijk is dat het wél gebeurt en ik het niet zelf kan doen.

Gelukkig vergeet hij nooit de kinderen ofzo, dus echt ernstig is het ook weer niet 

Herkenbaar Afro! Ik denk dat het brein van de meeste mannen gewoon echt anders werkt.

Wij eten vanavond nasi. Voor de oudste lussiknie een bakje lasagne uit de vriezer 

spaghetti

yette

yette

03-09-2025 om 16:58 Topicstarter

Krieltjes, Mexicaanse kipspies van de bbq, salade met tomaat. Want de tomaten hangen er steeds triester bij. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-09-2025 om 17:18

ik maak een witlofsalade met kipstukjes 

ipv de curry wordt het hier ook nasi. Te misselijk voor curry. Eigenlijk ook voor nasi, maar er moet toch iets op tafel... 

We eten kip…Deed het beest in de oven, en toen viel de stroom uit. 
Gelukkig vonden we de stoppen kast

Teigera schreef op 03-09-2025 om 08:34:

Wij aten gisteravond, tot vreugd van de frutjes, broodjes hamburger met ovenfriet en broccoli. Vanavond wordt het dahl, erbij sperziebonen en flatbread.

@Nikki: dank voor dat recept, ik zoek nog iets om samen met frut II te eten zaterdagavond, dit lijkt me perfect. Simpel, toch enigszins gezond en vast heel lekker.

Was heel lekker inderdaad. Ik maak regelmatig een plaattaart, er is veel te vinden qua recepten. Eet ze alvast zaterdag.

Het was te regenachtig voor de bbq en ik had geen zin om te koken, we hebben een film gekeken en daarna heb ik een loempia van de markt in de oven gedaan. Heb ik vaak wel in de vriezer liggen. Man had wraps van dezelfde marktkraam.

Ted68 schreef op 03-09-2025 om 17:34:

We eten kip…Deed het beest in de oven, en toen viel de stroom uit.
Gelukkig vonden we de stoppen kast

En dan 1x raden in welk land je op vakantie bent .

Hier moet ik weer zelf koken  dus heb ik een maaltijd die in maart door mijn geliefde is gekookt uit de vriezer gehaald. Hopelijk maakt dat de overgang iets soepeler (nee hoor, ik ben gewoon te moe vandaag met start werk en studie weer deze week). Chickpea-cauliflower curry with love, zegt het stickertje op het bakje  . Dus hier wel goed genoeg voor curry @afro, sterkte daar!

Thnx Anijs. De nasi werd hem helaas ook niet. Of nouja, 2 hapjes. Nadat ik de wc geknuffeld had, heb ik een krentenbol gegeten die beter viel. Ik denk dat ik straks heel vroeg naar bed ga met een extra pil die als bijwerking slaperigheid heeft, dus ik noem dat mijn slaappil. 

yette

yette

04-09-2025 om 10:30 Topicstarter

Wij hosten vandaag een apéro voor het héle dorp ... met De Vader, mijn vriendin en ikzelf erbij, zijn we dan met 7 man 

Het huisje van mijn vriendin heeft een oven, waarin De Vader 3 soorten focaccia of pizza gaat bakken (daar is hij nog niet uit). Ik hou  mijn deel makkelijk. Heb de markt overvallen voor olijven, tapenades, droge worst, gedroogde/gerookte ham (hoe heet dat spul ook alweer?) paté, 2 lokale kaasjes, meloen & dipgroenten. We hebben ook nog 2 soorten Hollandse kaas. Toastjes en stokbrood erbij. Kwestie van leuk opdienen dus. Het enige dat ik wellicht zelf maak, is tomaten-salsa. Als ik me ertoe zet om naar de tomaten te lopen 

Fijne vakantie Moos.
Sterkte met de misselijkheid Afro.
De rest ben ik een beetje vergeten want ik ben behoorlijk uitgeput. Druk, stress, andere factoren er is van alles en mijn emmer is vol.
Gelukkig nu weekend. Ga zo eerst een boterham smeren, dan sporten en dan naar de winkel waar ik hopelijk wat inspiratie voor het avondeten krijg.  Wilde sporten eerst overslaan maar moet toch nog naar de Ah en het is er naast dus ga zo toch maar. Ff beetje bewegen want is goed voor me.

Vanavond maakt frut I samen met lief aardappeltjes, rode kool en "würstchen goulasch" - verse worst, snijden en aanbakken, en dan saus uit een zakje uit Duitsland eroverheen - dat vinden ze dan heel lekker. Ik vind het heel niet-lekker, dus eet een bakje aardappeltortilla uit de vriezer. Misschien dat ik nog een hapje rode kool mee-eet als het te weinig is, geen combinatie met tortilla natuurlijk maar rode kool vind ik gewoon wel lekker.

geen flauw idee nog

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.