Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Komende dagen alleen brood en/of kant en klare salades. Maandag word mijn nieuwe keuken geplaatst, kan dus geen eten klaar maken

Ja, mijn moeder woont in Nederland…. En helaas niet in de buurt van schiphol…Maar Regens in het noorden……

We eten een broodje: ben net thuis, laatste Werktag voor de vakantie… En zondag gaan we naar de toscana…. Morgen hier thuis nog het een en ander doen…

Hier ook ouders die steeds slechter worden maar ook ongelofelijk eigenwijs zijn en geen hulp willen. Ik had hulp in de huishouding geregeld en die hebben ze de laan uitgestuurd want ze deden het zelf beter. Zucht
Hebben wel steeds meer ziekenhuis afspraken en als ik vraag wat er is gezegd weten ze maar de helft dus ik moet binnenkort maar eens mee gaan.

Maar eerst vakantie. Laatste werkdag zit erop. Net kwamen vrienden uit Oostenrijk bij ons buurten en die wilden graag naar de Hollandsche snackbar. Dus een cheeseburger en friet gegeten.

Morgen inpakken (heb de helft al klaar liggen) en gaan we met vrienden naar een foodtruck festival in de wijk.
Zondagochtend vertrekken we. Heel hard aan toe

Fijne vakantie Koor! Ga je weer op Polarsteps? 

Fijne vakantie gewenst Koor!
@Afro, hoe voel je je nu? Ik heb niet teruggelezen van de afgelopen 3 weken.... 

Als ik al die eigenwijze oudjes hoor knijp ik nog maar even in mijn handen voor mijn realistische oudjes. Al is dat nog steeds een uitdaging, ze willen eigenlijk wel een schoonmaakster, maar in eerste instantie voor1  keer in de maand de voegen en de  kieren enzo, maar die zijn er al bijna niet te vinden, en een tuinman voor af en toe een paar uurtjes hulp is ook nog best moeilijk, en die ene die kon deed het niet goed, dus nog spannend hoe dat straks gaat als er wel een schoonmaakster komt. 

We aten hier vandaag een assorti van restjes aangevuld met pizza. Mijn vriend heeft de boodschappen besteld voor de rest van de week, dus ik ben benieuwd wat er op mijn bord gaat verschijnen. Dat was een van de dingen die ik als eerste heb opgepakt toen ik me weer iets beter ging voelen..... 

yette

yette

22-08-2025 om 21:54 Topicstarter

Sterkte met de verbouwing, Nami! 

Mijn ouders hebben zich aanvankelijk goed voorbereid. Ze woonden 2-3 uur reizen bij de kinderen vandaan, maar toen mijn vader de diagnose alzheimer kreeg, zijn ze dichterbij gaan wonen. In dezelfde plaats als een van de kinderen. Gelijkvloers. Er werd hulp geregeld om eens per week de zorg voor mijn vader van mijn moeder over te nemen en er kwam huishoudelijke hulp. Maar helaas hebben ze het opstellen van hun levenstestamenten steeds uitgesteld. Tegen de tijd dat ze erachteraan gingen, was mijn vader al te slecht om te tekenen. Terwijl hij wel euthanasie had gewild. We vrezen dat hetzelfde nu gebeurt bij mijn moeder. Ze is inmiddels ook zorgelijk vergeetachtig maar stelt het maken van een afspraak voor onderzoek steeds met een ander smoesje uit. Wil ook pertinent niet dat wij het voor haar regelen. Maar ze wil wèl euthanasie als het geen 'gewone vergeetachtigheid' blijkt te zijn. Zucht. 

Kant en klare boeren salade.

Vandaag druk bezig geweest om de keuken leeg te halen.
Vriezer en koelkast worden door de werklui weggehaald. Ik hoop dat als ze klaar zijn het ook weer terug willen zetten. 

succes met de verbouwing nami.
En sterkte voor iedereen met zorgen om ouder wordende naasten. Gelukkig nog niet zo heel herkenbaar. 

Gisteren aten wij zelfbelegde pizza's.  Vandaag ga ik met man uit eten bij een heel populair tapas restaurant.  Ik hoop dat ze de populariteit waar maken.  De kaart ziet er heel goed uit. En ik heb honger. We kunnen helaas pas om 19.30 terecht (en ik heb iets van 7 weken geleden gereserveerd)

Zijn inderdaad naar de toko gefietst vanmiddag, flinke buit 
Heb wantansoep gemaakt met paksoi en bosui en we hebben een kleine loempia en wat spicy dumplings van Bulkdak in de airfryer gemaakt. Dat was experiment maar het was goed gelukt en lekker.

Wij aten vanavond ook toko-buit
Thaise groene curry met varkensfiletlapjes, haricot verts, taugé en puntpaprika. Alleen lief vond het lekker, frut II en ik vonden het veel te pittig. Proefde niks meer, alleen maar geprik in m'n mond. Nou ja, er was er in ieder geval 1 die genoot.

yette

yette

23-08-2025 om 20:53 Topicstarter

Ik at lekker een zelfgemaakte bamisoep met een dunne prei, een halve paprika en een gepocheerd eitje van een van de buurkippen. Heb een uitnodiging voor vanavond afgeslagen (afsluiting van een expositie met diner en live muziek) omdat ik de dagen dat ik hier nog alleen ben, begin af te tellen en koester. Maar nu heb ik toch een beetje spijt

Gisteren echt heerlijk gegeten. Was ook echt een leuke plek, echt het idee dat je in Spanje was. Wel druk en rumoerig,  er was ook af en toe live muziek.
Het eten was heerlijk,  we hadden brood met aioli,  olijven,  piementos de padron, tortilla en cheviche van zeebaars.
De tweede ronde gambas pil pil, pulpo a la plancha, artisjok a la plancha met crème van aubergine, rookolie, zwarte knoflook en manchego. En op verzoek van man nog iberico kroketjes. 
De pulpo en aubergine waren echt fantastisch!

Wij hebben nog een kom van de wantansoep van gisteren voor vandaag /vanmiddag.
Vanavond denk ik flatbread met kip shoarma en tzaziki, de komkommer moet echt op vandaar. 

Klinkt goed, Haas!

Tja, die ouders... ik herinner het me nog al te goed hoe dat ging toen mijn vader eigenlijk al niet meer thuis kon wonen, maar mijn moeder te koppig was om hem te laten gaan. Ik heb me zo veel zorgen gemaakt in die periode, naast dat we zelf toen ook al genoeg zorgen hadden. Ik heb voor mijn gevoel alles alleen moeten opvangen, mijn sibling woont in het buitenland (wel heel dichtbij) en had "dus" een excuus. Ik ben gestopt met me zorgen maken om mijn moeder, aangezien ze zelf te koppig en eigenwijs was om naar signalen te luisteren. Ook mijn psych raadde het me af: sommige mensen willen niet geholpen worden. Ik zeg overigens niet dat dat nu bij een van jullie het geval is. Maar het heeft wel (mede) geleid tot me terugtrekken uit de relatie, naast dat er nog vele andere grensoverschrijdende dingen waren gebeurd. Nu mijn vader er niet meer is, voel ik de druk om voor mijn moeder te zorgen dan ook niet meer. Nu neemt sibling die taak op zich, als in: eens in de zoveel tijd komt sibling naar NL, gaat iets leuks met moeder doen en is weer weg. En dat vindt iedereen zooooo fantastisch. Ik weet dat mijn moeder nu ook een steeds zwakkere gezondheid heeft. Maar ze is nog steeds even koppig als altijd. Het mooie huis waar ze in woont, heeft ze nu drastisch aangepast (ik wil niet te herkenbaar worden) wat gewoon zonde is van het huis. Verhuizen naar gelijkvloers was veel handiger en praktischer geweest, maar dat is vloeken in de kerk. Dus ik zeg er maar niets over en denk er het mijne van. 

Goed, veel te veel off topic.

Vanavond eten wij spinaziestamppot met vissticks. Hoewel, ik weet niet of ik die vissticks weg ga krijgen. Als ik er nu aan denk, word ik al misselijk. We zien wel.  

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-08-2025 om 10:09

ik eet vanavond op het festival, daar staan wel een aantal foodtrucks. Gisteren had ik goed thuis gegeten en alleen op het eind van de avond nacho's met pulled chicken gegeten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.