Eten
afrodite05
11-08-2025 om 16:03
Pfoe, lieve dames (en heren?), ik laat jullie even met rust en nu zijn jullie al voorbij de 1200 pagina's!
Hier gaat het redelijk. De dagen van hulpeloos in bed liggen zijn gelukkig voorbij. Ik ben nog steeds gedurende de dag veel misselijk, maar ik kan weer tandenpoetsen zonder "gestraft" te worden, zelfstandig douchen lukt ook weer, al moet ik daar nog wel even van bijkomen. Het vervelende aan deze zwangerschap is dat ik eigenlijk alleen geen last heb van de misselijkheid als ik eten of drinken in mijn mond heb. Ik hoop dat de weegschaal genadig is aan het einde van de rit... Vooralsnog lijkt alles met de kleine goed te gaan, dat is het belangrijkste. Deze week heb ik weer een echo en daarna komen wat prenatale testen en echo's.
Tot zover de zwangerschaps/ziekenupdate. Inmiddels ben ik ook weer zo nu en dan in de keuken te vinden. Dat vinden zowel man als zoon erg fijn, want dat kant-en-klaarspul is ook niet alles (en duur!). Gisteren was ik jarig en ik heb ik etappes een citroenmeringuetaart gemaakt die goedgekeurd werd. Verder instrueer ik man veel bij dingen die in de keuken moeten gebeuren, soms lukt het me om zelf een hele maaltijd te koken. Veelal van het kaliber campingeten, dus veel eenpansgerechten. Gisteren shoarma met spitskool, rijst en rode paprika. Vandaag maak ik pasta met spinazie en spekjes. Even kijken of de geopende crème fraiche nog goed is, dan kan dat er ook bij. Als toetje kunnen we het restje taart eten.
FaithfulDuck87
11-08-2025 om 16:56
gebakken aardappelschijfjes met krokante kiphaasjes en salade. Ga zo eerst te sporten, en dat is lekker en makkelijk en snel klaar
Dolfje
11-08-2025 om 17:07
Hoi Afro! Blij je weer te lezen!
Hier worden het aardappelschijfjes uit de airfryer en gehaktballen en komkommer /ijsbergsla.
Dolfje
11-08-2025 om 17:18
Dolfje schreef op 11-08-2025 om 17:07:
Hoi Afro! Blij je weer te lezen!
Hier worden het aardappelschijfjes uit de airfryer en gehaktballen en komkommer /ijsbergsla.
Sla wordt spinazie, heb ik nu meer zin in na het harde werken vandaag.
Dewi-Sri2
11-08-2025 om 18:46
Afro, wat fijn om je weer te lezen! Ik wens jou (en je uitslagen op de weegschaal) heel veel sterkte
.
Ik had gisteren blijkbaar een vooruitziende blik en heb k&k-salades gehaald. Ik ga voor geen goud achter de pannen staan, het is hier nu 40 graden. Het zijn "oosterse" salades met noodles en garnalen, dus waarschijnlijk ga ik er toch weer aan staan dokteren om ze op smaak te krijgen. Geeft niet, ik doe het met plezier... als de inductieplaat en/of de oven maar niet aan hoeven.
MijnNaamIsHaas73
11-08-2025 om 21:43
Gefeliciteerd met je verjaardag Afro. En fijn dat het ietsje beter gaat.
Sterkte met de warmte Dewi!
Ted68
12-08-2025 om 08:21
We hadden zondag buikspek met Knödel en bloemkool.
Gisteren heb ik op mijn werk gegeten, en door de hitte geen zin meer in warm eten gehad; ik at een Sandwich, en mijn Familie gnocchi met salsiccia en Tomatensauce.
Vanavond maak ik Raps, met mais bonen, en gehakt.
Afro; fijn dat het iets Beter gaat!
Dewi-Sri2
12-08-2025 om 17:51
Oh lekker, aardappelgratin! Maar ja, dan moet de oven aan, is geen optie hier. Kan jij dat goed binnenhouden, Afro?
Spaghetti die snel klaar is met saus uit de vriezer. Ik heb de saus net gecheckt, het is inderdaad pastasaus. Voor hetzelfde geld was het tikka masala of tandoori geweest
. Ook geen probleem hoor, maar deze was wel erg goed uitgevallen. Lekker pittig, dat vind ik heerlijk met die hitte.
ToetieToover
12-08-2025 om 18:13
Ik heb de oven aangezet, binnen is het slechts 22 graden en de keuken kunnen we vermijden als we willen. Ik hoef niet naast de oven te staan tot het klaar is. Met een pan zou het wel nodig zijn om naast een warme kookplaat te staan. In de ovenschaal zit rösti, aubergine en warmgerookte zalm. IJsbergsla erbij.
yette
12-08-2025 om 20:36
Nog gefeliciteerd Afrodite! Fijn dat je opknapt!
Hier ook een k&k salade vanwege de hitte. Ik eet lekker in mijn hotelbed bij de airco. Glaasje rooie erbij, want ik zit in de Bourgogne. Ookal is die salade erg saai, met 40° vind ik dit lekkerder dan in een restaurant eten.
Naminokurashi
13-08-2025 om 10:37
gemengde salade met oa. Rucola, wortel julienne, komkommer, tros tomaatjes, mozzarella bolletjes en edamame boontjes. Heb genoeg gemaakt tot vrijdag
Ted68
13-08-2025 om 11:51
Gazpacho; ik heb tot 19 uur nog een vegadering. En heb voor de aan komende dagen 3 liter gazpacho gemaakt. En de Rest van de Familie is met dit warme weer toch de Hort op.