Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten hetzelfde als gisteren want uiteraard nog soep, brood en kaas etc over. We kunnen na 17:00 uur ook nog een overblijvers pakket bij de Ah ophalen dus misschien daar iets uit of dat eten we morgen.

yette

yette

02-08-2025 om 18:34 Topicstarter

Ik sta al een uur pannenkoeken te bakken. Niet omdat ik dat lekker of leuk vind, maar omdat ik De Vader lekker en leuk vind. 

We aten net de lasagna die ik gisteren had gemaakt. 

Ik heb de afgelopen dagen een GB’tje gedaan

Donderdag na het uitje met GB ergens onderweg een goeie pizza gegeten (was eigenlijk van zijn oom door te rijden naar huis maar had, na een vrij teleurstellend lunch tijdens het uitje, echt gierende honger) 

Gister had ik afgesproken met een vriend van vroeger die ik laatst weer ergens was tegengekomen, was heel gezellig. We aten een simpel doch smakelijk voorgerecht met gerookte forel, grote croutons en sla en als hoofd had ik een vegetarische curry die ok was.

Vandaag met lief z’n ouders naar een oom geweest waarmee het niet zo goed gaat en op de terugweg een restaurant aan de Kralingse Plas uitgezocht, lag handig op de route. Wat leuk is het daar zeg, het Kralingse Bos is ook echt  mooi. Restaurant was ook heel behoorlijk, vooraf een leuke borrel plank met echt hele lekkere calamari en hoofd had ik en niet zo spannende pasta (en spijt dat ik niet de octopus had aangedurfd omdat ik bang was dat de kok zoiets misschien niet kon. Maar gezien de kwaliteit van de rest had ik dat waarschijnlijk best kunnen doen)
Morgen misschien maar ns thuis eten. Hoewel ik lief iets hoorde mompelen over een eetcafé in werkstad (alwaar wij nu twee weken wonen om op de zaak te passen tijdens de vakantie van mijn baas) dus nou ja, we zien het wel. 

GeorgieBrown schreef op 02-08-2025 om 22:05:

We aten net de lasagna die ik gisteren had gemaakt.

Hoe was ie? Ik heb hem even opgeslagen, want volgens de tekst is dit de beste groentelasagne ter wereld

Venusss schreef op 02-08-2025 om 22:45:

[..]

Hoe was ie? Ik heb hem even opgeslagen, want volgens de tekst is dit de beste groentelasagne ter wereld

Ik weet niet of het de beste ever is, maar zeker goed geslaagd! En ook juist omdat ik 'm gisteren al had gemaakt. Het was wel bewerkelijk, dus je moet wel even de tijd hebben. 

On topic: ik heb een recept gemaakt van Albert Heijn. Vegetarische sheperd's pie met rulstukjes en prei. Erg lekker en onder de 500 kcal p.p.

GeorgieBrown schreef op 02-08-2025 om 22:48:

[..]

Ik weet niet of het de beste ever is, maar zeker goed geslaagd! En ook juist omdat ik 'm gisteren al had gemaakt. Het was wel bewerkelijk, dus je moet wel even de tijd hebben.

Dat is zeker het plan, in alle rust maken als ik tijd heb en dan de volgende (werk-)dag eten!

Ik had gisteren een overblijvers pakket bij de Ah gehaald. 4,99 en er zat in :
Een grote zak gesneden andijvie 
Een grote zak, 600 gram, aardappelpartjes met schil 
2 rundervinken
2 slavinken 
3 garnalenspiesjes met knoflook 
Doosje gekookte mosselen.
De garnalenspiesjes en mosselen heeft man gisteravond opgeven de vinken liggen in de diepvries.
De aardappelen eten we vanavond de helft en morgenavond de andere helft. De andijvie eten we denk ik vanavond een gedeelte als sla en dan dinsdag door de aardappelpuree.
Vanavond hamburgers bij de aardappelen en andijvie.

Flink pakket, Dolfje! 

Hier vanavond waarschijnlijk gevulde pompoen (ik dacht dat het een bolcourgette was  - zo'n moestuin die je zelf niet hebt ingezaaid zit vol verrassingen) met champignons, linzen, bleekselderij en tomaat. Volkoren basmatirijst erbij. 

Ja het was echt de moeite dit keer.

Moosey schreef op 02-08-2025 om 22:38:

Ik heb de afgelopen dagen een GB’tje gedaan

Donderdag na het uitje met GB ergens onderweg een goeie pizza gegeten (was eigenlijk van zijn oom door te rijden naar huis maar had, na een vrij teleurstellend lunch tijdens het uitje, echt gierende honger)

Volgende keer doen we ook een diner! Pizza klinkt goed. (ik moest wel even nadenken over 'zijn oom'  )

Voor vanavond heb ik nog een beetje gegrilde aubergine en courgette van de lasagna. Dus daar iets mee. Ik heb ook een paprika die ik kan grillen en nieuwe aardappels. Mss iets van een salade met de gegrilde groente en een gepofte aardappel ofzoiets

Hier maken we na dagen regen een houtvuurtje: heb kippepootjes, en verschillende worstjes. En Aubergine en Paprika. Erbij stokbrood en een griekse salade.

Wij eten andijvie in roomsaus, gekookte aardappelen en een gehaktbal met stroganoffkruiden. Agv-tje dus.

Wij eten vanavond hapjesavond.  Vitello tonnato van de versafdeling van de Italiaanse supermarkt.  Gerookte vis, artisjokken,  caprese, brood en gegrilde groenten en een kaasje. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.