Eten
GeorgieBrown
01-08-2025 om 09:50
Leuk etentje, Yette. Ik ken dat restaurant niet, even gekeken. Altijd leuk om eens iets uit een minder bekende keuken te proberen.
Vanavond maak ik risotto. Als de venkel nog okay is wordt het venkel risotto. Anders tomaten risotto met tomaatjes van het balkon.
Morgen kook ik voor mijn ouders en broer. Mijn vader is jarig (89!) en dan hoeft mijn moeder geen boodschappen te doen en te koken. Dat scheelt weer. Ik denk dat ik iets van een lasagna maak. Zou ik evt. ook vandaag kunnen doen.
Ted68
01-08-2025 om 09:56
Vandaag hebben we vrij; national Feiertag. Dus vanavond vuurwerk…het weer is niet zo mooi, dus heeft meneer Ted besloten de woonkamer, de badkamers en het trappenhuis te gaan schilderen….(vreselijk !)
We eten dus snel; een entrecote met gevulde Aubergine en sla…
yette
01-08-2025 om 10:04
Vandaag maak ik dahl en naan.
Ik ben ook toe aan vakantie. Zodra ons derde kind de deur uit is, over een dag of 9, vertrek ik naar mijn Franse honk. Het idee is dat ik de vouwwagen meeneem (want daar slaapt De Vader liever in dan in een van de caravans) en dat hij dan ergens eind augustus per vliegtuig die kant op komt en we in september samen terug rijden.
Ted68
01-08-2025 om 10:05
We doen dat iedere 4 jaar: Man roller; Ik kwast….radio luid, en doorgaan….We zijn w.s morgen klaar….En ons huis is groot en vierkant… dus rechte muren. Maar zin heb ik er niet in….
FaithfulDuck87
01-08-2025 om 11:08
ik heb broccoli, krieltjes en runderchipolataworstjes meegenomen. Als er verder niets tussenkomt, dan is dat het eten voor vandaag.
Dolfje
01-08-2025 om 12:27
Ik ga dadelijk een brood bakken in de bbm, tomatenbrood. Is een soort borrel brood. En dat eten we dan met brie met hot honey en tomaten/basilicum /mozzarella. Beetje hapjes-achtig.
Ga ook nog een soep maken maar weet nog niet wat voor iet. Eerst even lunchen en dan naar de sportschool op de terugweg naar de supermarkt.
anijsblokje
01-08-2025 om 13:29
Hier curry met oa courgette en paprika (recept verbouwd), tofu en volkoren mie erbij. Er moest ook crispy chili olie bij de tofu dus dat heb ik nu in huis, maar daar snap ik echt de hype niet van! Kan iemand me vertellen wat ik mis?
FaithfulDuck87
01-08-2025 om 17:05
Friezinnetje schreef op 01-08-2025 om 11:08:
ik heb broccoli, krieltjes en runderchipolataworstjes meegenomen. Als er verder niets tussenkomt, dan is dat het eten voor vandaag.
het wordt toch wat anders, want heb nog een half broodje met eigengemaakte pesto en kaas staan. die kon ik tijdens de lunch niet helemaal op. Die gooi ik even in de oven, zodat kaas lekker smelt.
ToetieToover
01-08-2025 om 17:13
Wij eten aubergineplakken, gegrild in de oven met een mixje van een restje ketjapsaus, miso
en knoflook. Daarbij gele linzenspaghetti met chiliflakes, olijfolie en ansjovispasta.
Daarna gaan we nagenieten van de vakantie en worstjes grillen op de inbouwbarbecue buiten. Ding weet niet wat ‘m overkomt, zo vaak in gebruik ineens, alle motten en pissebedden zijn inmiddels verhuisd of verkoold.
Naminokurashi
01-08-2025 om 17:30
Mixed grill.
Morgen kip shaslicks
Zondag voor het eerst gyoza en edamame boontjes en kimchi( aparte combi, maar goed)
GeorgieBrown
01-08-2025 om 17:52
Voor morgen wordt het deze lasagna. Tenminste, hierop geïnspireerd. https://greenkitchenstories.com/worlds-best-vegetable-lasagna/ Ricotta gemaakt en de tomatensaus staat te pruttelen. Vanavond nog even pasta maken en de groente grillen en de boel in een ovenschaal doen. Twijfel alleen nog of ik 'm alvast (deels) bak of niet.
MijnNaamIsHaas73
01-08-2025 om 20:57
Hi Tootie! Welkom terug!
Gisteren uit eten op de camping. Ik had gerookte zwaardvis vooraf en spaghetti carbonara.
Vanavond zelf gekookt, soort bbq op de grillplaat van de scottelbraai. Ik had hele kleine courgettes met tzatziki, sla met tomaat, stokbrood en hele lekker gemarineerde zalm. Voor de rest hamburger, worstje en kleine spiesjes.