Eten
Dolfje
23-07-2025 om 09:12
Het wordt dahl, linzen met ui en tomaat en doe er wat spinazie door en bak er een eitje bij en chutney en wat naan. Zet de dahl nu op en dan vanavond de spinazie erdoor.
MijnNaamIsHaas73
23-07-2025 om 09:44
Dat is loslaten 2.0, voor allebei de kinderen. Heftig Yette
Wij lunchten gisteren heerlijk, zomaar bij een restaurant dat toevallig op de route lag. ♥️ italie
Vooraf deelden we 2 bordjes gemengde antipasti (vooral de bruchetta met witte bonen en beetje tonijn was heerlijk (goede olijfolie was deel van het succes denk ik). Daarna had ik een salade met kip (heel simpel, pulled kipfilet, venkel wortel en radicchio). Jongste had carpaccio en man en oudste een pasta. Jongste en ik deelden er nog geroosterde aardappelen bij. Was echt heerlijk allemaal. Met allemaal een drankje en dan net geen 100€ afrekenen.
S avonds aten we bij de tent, een gegrilde kip van de supermarkt met stokbrood en groene salade met tomaat en komkommer.
Dewi-Sri2
23-07-2025 om 11:26
Heel veel sterkte Yette
. Ik snap dat je je veel zorgen maakt.
Hier vanavond de van gisteren verschoven nasi.
Ted68
23-07-2025 om 15:02
Yette: snap dat het spannend is: en dat je je zorgen maakt!
Hier een rare dag: we hebben vanochtend onze hond moeten laten inslapen. Ze was al over de gebruiksdatum: haar ras zou tussen 9 en 11 jaar oud worden. Ze is 12 jaar en 7 maanden geworden. Maar toch is het niet leuk!
We eten daarom vanavond heel eenvoudig...heb van die pastei bakjes, die ik vul met een kant en klaar blik, met een prutje uit kalf vlees ,en paddestoelen. Heb geen zin om te koken. En neem liever voor het slapen gaan een goed glas wijn...
Moosey
23-07-2025 om 16:49
Yette, ik hoop dat het allemaal goed komt!
Maandag kwam ik aan op de camping en was het vreselijk wisselvallig weer, de tent opgezet tussen de buien door en toen besloten uit te gaan eten, wegens geen zin om ook nog tussen de buien door te koken. Was een fijne tent, ik at gravad lax en mosselen. Gister bij de tent gekookt, ik begrijp nu waarom er van die flimsy campingpannetjes bestaan
Mijn uit de keuken meegenomen pannen doen er eeuwig over om warm te worden op het brandertje. Ik skipte de pasta dus maar en at een soort lauwe salade met droge worst, wortel, courgette, ui en wat sla. Boterhammetje erbij.
Denk dat ik vanavond voor een soort Griekse salade ga, heb zin in feta. En dan morgen de tent alweer inpakken
Ga nog wel lekker een stuk suppen voordat ik terugrij, vanochtend ook een prachtige tocht gemaakt, het is hier zo idioot mooi. En rustig! Hoewel het deel waar morgen heen wil waarschijnlijk wel iets drukker zal zijn.
Dorestad
23-07-2025 om 17:43
Yette, wat heftig. Hopelijk is op dit moment al een en ander wat energie kost achter de rug.
Hier gaat eega zorgen voor pannenkoeken. Volgens mij zoete en wellicht nog hartige.
Koreveen
23-07-2025 om 17:43
Sterkte Ted. Niet leuk.
En jij ook Yette. Heftig allemaal.
Kan je de sportschool overslaan, Dolf
We eten zometeen bolognesesaus met veel groenten en rundergehakt. Erbij wortelpasta uit de No Waste Army box
Dolfje
23-07-2025 om 19:06
Koreveen schreef op 23-07-2025 om 17:43:
Kan je de sportschool overslaan, Dolf
Ja dat doe ik morgenmiddag en/of vrijdag pas weer. Net wel gaan wandelen.
Dolfje
23-07-2025 om 21:34
Morgen wordt het " iets met spinazie" heb nog een halve zal over van de dahl vandaag.
Dewi-Sri2
23-07-2025 om 21:37
Zucht... zodra echthenoot iets in een pan hoort sputteren of knetteren, roept hij heel hard: er brandt iets aan! Om daarna vol te houden dat het niet lekker is en verbrand smaakt. Ik gooi dus morgen maar wat extra ketjap en miso door de nasi, in de hoop dat het dan overgewaaid is. Koken is leuk, maar soms... grrrr 
FaithfulDuck87
23-07-2025 om 21:49
bij broer en schoonzus gegeten vandaag: Witlofsalade met gebakken aardappeltjes en stukje zalm.
vrouw92
23-07-2025 om 21:52
Vanavond makkelijk, zoals eigenlijk altijd. Maar wel lekker en gezond: Broccoli, zilvervliesrijst en de HAK linzencurry. Erg smakelijk! Morgen het restje.
yette
23-07-2025 om 21:59
Wat verdrietig, Ted
Hier na alle zenuwen een fijne avond. Middelste zoon heeft die kamer (!!!) en de oudste is zonder problemen in Nederland aangekomen, heeft hier gegeten en wordt zo door De Vader naar zijn wooninstelling teruggebracht.
Ik ont-stuiter ondertussen even in de tuin - met een rode wijn en de katten. Want, jee, pfff
MijnNaamIsHaas73
23-07-2025 om 22:08
yette schreef op 23-07-2025 om 21:59:
Wat verdrietig, Ted
![]()
Hier na alle zenuwen een fijne avond. Middelste zoon heeft die kamer (!!!) en de oudste is zonder problemen in Nederland aangekomen, heeft hier gegeten en wordt zo door De Vader naar zijn wooninstelling teruggebracht.
Ik ont-stuiter ondertussen even in de tuin - met een rode wijn en de katten. Want, jee, pfff![]()
![]()
Wat fijn Yette!
En wat verdrietig Ted, veel sterkte