Eten
FaithfulDuck87
13-07-2025 om 00:36
weekendje weg. Gisteren 2 voorgerechten gegeten. Meloen met ham en geitenkaas en andere was Spice garnalen. Erg lekker.
Vandaag een proeverij van voorgerechten met capaccio , diverse vleeswarenachtig , salade met walnoten en geitenkaas, zalm, kleine loempia, garnaal in krokant jasje, enz enz. Te veel om alles op te eten maar erg lekker.
Teigera
13-07-2025 om 09:43
Klinkt goed Friezinnetje, geniet ervan!
Wij gaan vanmiddag met de frutjes naar een muziekfestival hier in de stad. Dat bestaat al jaren en is erg leuk. Ik ga vandaag de broccoli uit de tuin oogsten, en daar maken we vanavond een ovengerecht mee met pasta, vega gehackt, geraspte kaas e.d.
Ted68
13-07-2025 om 10:02
We hadden een Leute dag, gisteren.
Vanavond Word het BBQ: met griekse salade…heb kip, braadworsten Aubergine, Mais, en halloumi.
Dolfje
13-07-2025 om 11:14
Ik heb gisteren op het feestje te weinig gegeten, 1 hamburger zonder broodje en beetje rundvleessalade, en veel te veel gedronken. Nu dus gammel met ontzettende koppijn.
Vandaag eten we toevallig ook hamburger met aardappelpartjes uit de airfryer en sla en tomaat. Ik wilde er eigenlijk ook komkommer bij maar die waren bij de jumbo allemaal gekneusd en of rot. Is wel vaker bij onze jumbo gek genoeg.
afrodite05
13-07-2025 om 11:39
Ik weet het nog niet goed. Ik had risotto met courgette op de planning staan, maar ik kan echt niet zo lang boven de pannen hangen. We hebben nog krieltjes, daar kunnen worstjes bij en erwtjes en die courgette dan. Man mag het maken, ik lig in bed en heb de medicatie al naar de maximale dosis verhoogd, hopelijk is het genoeg. Ik zit nu op 6w, de piek is meestal rond de 9w, dus ik houd mijn hart vast. De emmer staat naast me, als oude bekende accessoire...
Dolfje
13-07-2025 om 12:05
Afro sterkte met de misselijkheid.
Hier ook een beetje misselijk maar dat is eigen schuld 
yette
13-07-2025 om 13:16
Sterkte, Afro!
Ik was steeds vanaf +/- 3 maanden kotsmisselijk. En sommige dingen smaakten buitengewoon raar/smerig. Heb jij dat ook?
Vandaag maak ik rode risotto met oa chorizo. Erbij een groene salade.
Dewi-Sri2
13-07-2025 om 15:55
We zouden lekker traditioneel zondags lunchen, maar dat werd een schimmetje daarvan, omdat echtgenoot vanmorgen kans had gezien met zijn elektrische heggenschaar in zijn knie te hakken, en we dus een paar uur op de spoedeisende hulp hebben gezeten.
Vanavond doe ik het makkelijk: een soort mac 'n cheese, heb geen fut meer voor moeilijke dingen.
MijnNaamIsHaas73
13-07-2025 om 19:48
Oeh Dewi! Dat klinkt niet best! Hopelijk hebben ze het kunnen repareren op de seh
Wij aten vanavond plaattaart met gegrilde groenten en feta. Veldsla met cherrytomaat erbij.
Koreveen
13-07-2025 om 20:58
Sterkte Afro.
owww Dewi, dat klinkt naar. Hoe is het nu met hem?
Gisteren had lief pizza’s op/in de BBQ gemaakt. Lekker met tomatensaus, mozzarella, prosciutto en basilicum
Vandaag familie op bezoek gehad en lekker gevaren met onze bootjes. Naar de snackbar gevaren, aangemeerd en op het terras gegeten. Ik had niet zoveel honger en geen trek in vette hap. Nam een salade met kip. Frietjes van lief gepikt
Dewi-Sri2
13-07-2025 om 22:33
Echtgenoot heeft net alle heggenschaartoestanden weer bij elkaar geveegd, want die heeft hij morgen weer nodig
. Hij is zo'n die-hard waarvan ik wel eens wens dat hij ook eens iets als mannengriep kreeg. Fat chance. Hij heeft nu een tetanusprik gekregen en zes hechtingen, dus wat kan er nog gebeuren? Wat denk je zelf?
De mac'n cheese was best goed te doen, met goede oude comté.
Morgen is het hier goddank 14 juli (de beroemde quatorze juillet) en dan zit (bijna) heel Frankrijk op slot. Wat een rust!
Dolfje
14-07-2025 om 07:05
Wat een schrik Dewi!
Wij hadden dus gyros en kregen het niet op dus we eten de rest van het vlees vanavond met aardappelpartjes uit de airfryer en sla.