Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Tjeee Dewi, dat is wel echt het tegenovergestelde van de mannengriep ja. Het klinkt zo naar, blij dat het een soort van toch wel meeviel!
Wij eten vanavond nasi met wokgroenten en kipsaté. 
Laatste week school, een-na-laatste week werken voor mij voor de vakantie, we zijn aan het aftellen 

Zucht, echtgenoot is alweer bezig met de heggenschaar. Hopen en bidden dat het goed afloopt deze keer.
Nog geen idee wat we gaan eten, misschien nog een keer risotto.

Dames, ik knijp er weer een poosje tussenuit. Te misselijk, moet echt niet aan eten denken. Moet mezelf al dwingen om een glas water te drinken. Dat moet ook echt, anders beland ik net als 2,5 jaar geleden in het ziekenhuis aan het infuus en dat willen we absoluut proberen te voorkomen. We hebben vandaag wel een dappere hartslag gezien en gehoord bij de eerste echo Jammer dat het lastig genieten is, nu. 

Voor jullie: eet smakelijk in de tussentijd en Dewi, hou die man van je in de gaten. Liefs aan allemaal en hopelijk tot snel.

afrodite05 schreef op 14-07-2025 om 15:45:

Dames, ik knijp er weer een poosje tussenuit. Te misselijk, moet echt niet aan eten denken. Moet mezelf al dwingen om een glas water te drinken. Dat moet ook echt, anders beland ik net als 2,5 jaar geleden in het ziekenhuis aan het infuus en dat willen we absoluut proberen te voorkomen. We hebben vandaag wel een dappere hartslag gezien en gehoord bij de eerste echo Jammer dat het lastig genieten is, nu.

Voor jullie: eet smakelijk in de tussentijd en Dewi, hou die man van je in de gaten. Liefs aan allemaal en hopelijk tot snel.

Gefeliciteerd Afro!

Wat vervelend dat je zwangerschap zoveel misselijkheid met zich meebrengt.  Veel sterkte gewenst! Hang in there 🍀

Hou vol Afro... veel sterkte gewenst met die misselijkheid. En jeej voor de hartslag! 

Sterkte gewenst Afro! Maak vanavond een snelle Spaghetti alla Norma

Succes Afro! 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-07-2025 om 19:37

nasi met kip

Ik heb gisteren rijst gekookt en maak daar vanavond een crispy rice salade van met komkommer en geraspte wortel. Erbij vegetarische Aziatische stukjes en zoete chilisaus.

Grappig Dolfje, zo'n crispy rice salad. Heb ik nog nooit gegeten, maar is dus wel lekker? Lijkt me wel zomers.
Wij eten vanavond paëlla, niet "zoals het hoort" maar wel met chorizo, kip, garnalen en veel roergebakken groenten. We krijgen een aanschuiver, gezellig. Voor toe heb ik mini-Magnums of mini-Oreo's. Die grote koop ik eigenlijk nooit, die vind ik zowel voor de frutjes als mezelf wat te veel. Mini is precies lekker 

Hang in there, Afro 

Gisteravond courgette frittata met geitenkaas en zongedroogde tomaat. Net met het laatste stukje geluncht.

Vanavond maak ik een poke bowl met bruine rijst, sriracha, gerookte zalm, avocado, edema boontjes en komkommer (hoop dat ik weer restjes voor de lunch overhoudt) 

Teigera schreef op 15-07-2025 om 08:52:

Grappig Dolfje, zo'n crispy rice salad. Heb ik nog nooit gegeten, maar is dus wel lekker? Lijkt me wel zomers.

Geen idee Teig we gaan het meemaken 

Ik zag het overal op sociale media voorbij komen en mij leek het ook wel wat.

Heel veel sterkte Afro, hopelijk voel je je toch gauw weer beter. Als dat niet zo is, we vergeten je heus niet! Ik blijf voor je duimen.
En wat die man van me betreft: hij is nu even klaar met de heggenschaar maar vanmorgen zag hij op een haar na kans om in een gat van een paar meter diep te vallen. Hij zal het wel van een oom van hem hebben, die speelde het klaar om met een ladder van de trap te vallen. Liep ook goed af.

Voor vanavond heb ik nog wat merguez. Daar maar ik caprese bij en de koolhydraten moet ik nog bedenken. Laatste tijd wel veel pasta, rijst en noedels gegeten. Misschien aardappelblokjes uit de airfryer.

Sterkte Afro!
Gisteren aten we roerbak met garnalen. Vandaag broccoli, gebakken aardappeltjes, een hamburger, een worstje en een vega worstje (ik wil de diepvries leeg eten....). 

@Dolfje, laat je weten hoe het smaakte? Ik zie dit ook voorbij komen en ben wel benieuwd. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-07-2025 om 17:38

ik at pasta met kip/tomaat/spinazie/roomkaas. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.