Eten
Teigera
11-07-2025 om 09:00
Einde middag is er 'zomers feest' op school. Daar zal vast iets gesnaaid worden. Omdat ik help tijdens het feest en ook erna bij het opruimen, ben ik wat later thuis. Lief maakt ondertussen gele currysoep met spinazie, taugé en gyoza's. Leek me lekker licht en toch gezond. Voor toe maak ik panna cotta met karamelsaus. En omdat frut II morgenochtend voor de laatste keer gaat afzwemmen (diploma C is dan binnen, joehoe!!) bak ik een appeltaart. M'n ouders komen ook langs, we hebben ze lang niet gezien vanwege hun vakantie, dus dat is gezellig. En zo komt de taart wel van pas dit weekend.
Moosey
11-07-2025 om 09:31
Dolfje schreef op 10-07-2025 om 18:53:
Veel plezier Moos, denk dat ik weet waar je heen gaat ,tenminste het zal niet Awakenings zijn jou kennende
Goed ingeschat Dolf 
Kaaaaaaaatje
11-07-2025 om 09:47
Gisteren aten we pasta met tomatenroomsaus, courgette en garnalen. Dat smaakte goed.
Vandaag worden het Pokébowls want ik heb ineens een 9 jarig kind in huis! Wat een schok! Het was gisteren dat ze een baby was, maar misschien wel alleen gisteren in mijn hoofd 
Afgelopen week had ik een dipje, en dat is balen, hopelijk lukt het nu weer om de stijgende lijn op te pakken.
anijsblokje
11-07-2025 om 12:40
Ik ga gevulde courgette maken, met champignons erin en ik denk volkoren couscous erbij.
anijsblokje
11-07-2025 om 16:40
Weet iemand eigenlijk waar Toetie is gebleven?
Ik mis haar!
Gevulde courgette vind ik voor vandaag teveel werk. Wat het wel gaat worden, weet ik nog niet. De vermoeidheid heeft hier weer eens toegeslagen, nog maar kijken wat ik op tafel kan toveren.
Dewi-Sri2
11-07-2025 om 18:32
Ik meen gelezen te hebben dat Toetie het heel druk heeft op het ogenblik. Sterkte ermee, Toet!
Hier voer ik echtgenoot deel 2 van de garnalencurry op. Voor mezelf weet ik het nog niet, ik ben totaal blèèègh!
Koreveen
11-07-2025 om 19:05
Ja, inderdaad Dolf en Kaaaat. Wat kennen we elkaar al lang
De prijzen waren stevig gisteren bij het concert en de friet zag er goed uit, dik en met schil. Die ging er goed in. En wat was het genieten.
Wel laat thuis en dat merk ik nu in mijn energie.
Weinig zin om te koken en lief ook niet dus we hebben sushi aan laten rukken. En nog wat over voor de lunch morgen
Dolfje
12-07-2025 om 07:09
Wij hebben vandaag een feestje wat om 16:00 uur begint, meestal steken ze daar de bbq aan.
afrodite05
12-07-2025 om 07:46
Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt, we eten vanavond broodjes met knakworst en/of kroket. Man mag de airfryer bedienen want ondanks dat ik hem goed heb schoongemaakt, moet ik kokhalzen zodra dat ding open staat. Qua groente heb ik een zakje bloemkool/broccoli om te stomen, dat knaagt lekker weg. Plus komkommer, tomaat en paprika. Iedereen blij (hoop ik).
Ted68
12-07-2025 om 10:39
We gaan vandaag met onze kinderen varen op een groot meer. En vanavond uit eten bij een Restaurant in een dorp verder, met „gewone „ Zwitserse keuken…..En het allerbeste knoflookbrood uit deze Regio…
Teigera
12-07-2025 om 11:55
Kaaaaaaaatje, gefeliciteerd met je 9-jarige! Jemig. Gaat inderdaad zo hard (hier gaat er na de vakantie eentje naar groep 8, vind ik ook bizar...).
Vanavond is lief niet thuis, ik heb voor mezelf en de frutjes pizzadeeg gekocht en die gaan we dan lekker beleggen en bakken. Nu al zin in, gezellig samen rommelen in de keuken.
yette
12-07-2025 om 17:54
Ik maak straks broodjes falafel en De Vader bakt er verse patat bij.
Gisteren heb ik gelogeerd bij een vriendin. Haar man had pasta met rode saus gemaakt. Was lekker en erg gezellig.
MijnNaamIsHaas73
12-07-2025 om 19:37
Ik haak ook weer eens aan. "Fijn" om te lezen dat je nog steeds misselijk bent Afro! Hopelijk zakt de misselijkheid en blijft de zwangerschap goed gaan 🍀
Donderdag was ik uit eten met vriendinnen. Ik had gyoza vooraf en zalm als hoofdgerecht. Was lekker maar niet bijzonder. Gisteren een hele gezellige bbq bij vrienden. Vanavond maakte man pasta met venkel en garnalen in een citroenroomsaus. Was erg lekker.
Morgen komen er vrienden lunchen. Ik heb al courgettesoep gemaakt (overschot uit de moestuin) en ik maak morgen twee gerechten uit de allerhande: een salade met gegrilde artisjok en groene asperges en pinsa's met mortadella en straciatella en met gebakken champignons