Eten
Dolfje
10-07-2025 om 06:30
Man heeft vanavond etentje van zijn werk, geloof dat het de jaarlijkse bbq op de zaak is.
Dus ik eet alleen maar weet nog niet wat.
afrodite05
10-07-2025 om 07:25
anijsblokje schreef op 09-07-2025 om 06:57:
Heb je voldoende ruimte in de vriezer, afro?
Ja, gelukkig wel. Maar ik doe die pastasaus bijvoorbeeld in zakken, dan kan je ze mooi plat stapelen.
Het hele huis ruikt naar de ragu en eerlijk gezegd word ik daar alleen maar misselijk van. Maar goed, ik ben inmiddels vrijwel de hele dag misselijk, ondanks de medicatie. Vanavond staat er iig een portie ragu op het menu, samen met een salade van groene aspergetips, rucola en artisjokken. Oh en pasta natuurlijk. Ik denk dat ik meer van de salade eet dan van de pasta, maar misschien valt het mee.
Teigera
10-07-2025 om 08:43
Vanavond wordt het een cordon blij, gebakken minikrieltjes en broccoli. Frutjes zaten zich al te verheugen 
yette
10-07-2025 om 09:01
Ik heb een schaal croziflette uit de vriezer gehaald. Daar gaan sowieso nog gegrilde gele en groene courgettes door. En afhankelijk van hoeveel eters we hebben, ook extra kaassaus en/of gemarineerde vegetarische 'kip'.
anijsblokje
10-07-2025 om 09:53
Ik denk dat het hier gemarineerde tofu met zilvervliesrijst en sperziebonen wordt. Alleen had ik in mijn enthousiasme een kilo sperziebonen gekocht, dus dat duurt wel even voordat ik die schoongemaakt heb.
Koreveen
10-07-2025 om 14:10
Het recept van gisteren viel goed in de smaak. Ik heb nog een portie in de vriezert gegooid.
Vanavond naar een concert met vrienden en we eten op het terrein. Er staan food trucks dus dat wordt kiezen
Dolfje
10-07-2025 om 14:17
Ik weet het dus nog steeds niet, man komt zich zo thuis ff omkleden voor de bbq en dan ga ik sporten en op de terugweg loop ik de Ah wel ff binnen. Heb ook niet echt ergens echt zin in, wel trek, maar gedoe met familielid, zorgen om een andere schoonfamilielid en het is een bietje druk met van alles en nog wat op het werk. Maar nu weekend dus moet zelfs nog lunchen dat zal ik eerst eens doen.
Dewi-Sri2
10-07-2025 om 17:10
Sterkte met de misselijkheid, Afro! Ik vind dat altijd zo naar, zeker als het lang duurt. En bij jou duurt het wel heeeel erg lang, maar laten we hopen dat de oorzaak positief is.
Jij ook sterkte Dolf, dit soort zorgen is niet fijn. Bij mij werkt zoiets ook altijd op mijn eetlust.
Hier gaat vanavond een pot Pataks de pan in, met garnalen, champignons en broccoli. Frie dagen achter elkaar kip wordt me een beetje te veel. De Pataks moet wel opgeleukt worden, anders vind ik het net babyvoer.
Dolfje
10-07-2025 om 17:30
Ik ga er juist van eten van stress, ook van plezier trouwens dat is het probleem
Maar ik heb zo'n 1,5 uur gesport die ik anders al vretend op de bank zou hebben doorgebracht.
Ik ga dadelijk een kom erwtensoep, ja ja in de zomer, uit blik eten en ik heb een kaas broodje gehaald en heb nog een broodje en geitenkaas maar kan goed dat ik dat voor ontbijt bewaar.
FaithfulDuck87
10-07-2025 om 17:32
op vandaag op het werk tijdens de lunch een kleine portie kibbeling gegeten, en neem zo meteen een beker kwark met kiwi en granola erdoor.
Moosey
10-07-2025 om 18:43
Ik keek in de groentenla en daar grijnsde een enorme andijvie mij toe. En daar kreeg ik toch ineens zin in. En dan ook wel specifiek gegaard, niet rauw. Dus verzon ik een pasta met een roerbak van ui knof andijvie tomaat en shiitake, met nog kappertjes erdoor en parmezaan erover en pijnboompitten en basilicum. Was echt heel lekker.
De komende 3 dagen ben ik festivallende en zal het menu hoofdzakelijk bestaan uit patat en boterhammen en soms iets van festivaleten, maar dat is zo duur dat ik er niet op ga leven. Wel heel veel zin in.
Dolfje
10-07-2025 om 18:53
Veel plezier Moos, denk dat ik weet waar je heen gaat ,tenminste het zal niet Awakenings zijn jou kennende 
Dewi-Sri2
10-07-2025 om 19:18
Heel veel plezier Moos! Teleurstelling: ik kom niet bij je eten, want ik griezel van gare andijvie
. Maar goed, alle partijen blij. Festival ze lekker, volgens mij wordt het geweldig weer!
afrodite05
11-07-2025 om 08:35
Pff, ik moet er nog even niet aan denken, maar op de planning staat een traybake van worstjes, worteltjes, paprika, ui en tomaat. Erbij frietjes uit de airfryer.
Moos, veel plezier!
Dolfje
11-07-2025 om 08:39
Ik had vorige week toch Indiaas afgehaald, daar hadden we nog een bak rijst en saus van de butter chicken van over dus ik haal straks kip en ik heb boontjes uit de diepvries gehaald voor erdoor.