Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dag 2 van de salade niçoise.

Ik maak een simpele pasta pesto met tomaatjes, rucola, burrata en pijnboompitten

We hebben nog steeds aardappelsalade over. Lief had megabak meegenomen. Dus voor de 3e avond (en dan is het echt op) en we eten er een auf wiederschnitzel bij met een salade met komkommer, zongedroogde tomaat, ei, pompoenpitten

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-07-2025 om 17:06

ik flansen een salade in mekaar.  Heb veldsla en witlof liggen. Geitenkaas en nectarines.  Coupons, pitten en nog wel wat dingen.  

Ik maak maar weer koude noodlesalade met garnalen en surimi, chinese kool, komkommer, radijs, eitjes, thaise basilicum en munt. Aziatische dressing erover (sesamolie, witte miso, gochujang, mirin en restazijn en misschien wat citroen/limoensap. Ik ga geen seconde de kookplaat aansteken dan nodig is!
Jammer dat het veel te heet is om te bbq-en. Ik wil sateh domba!

yette

yette

01-07-2025 om 22:41 Topicstarter

@ Dewi, doet me qua ingrediënten een beetje denken aan ijskoude Koreaanse komkommersoep, oi naengguk. Ken je dat? Heel simpel. En leuk, want ijsblokjes in je soep. Geen volledige maaltijd, maar als de jongste me overgehaald heeft om k&k sushi te kopen, meestal in Frankrijk, dan maken we er oi naengguk bij vanwege het gezonde idee. In Nederland doe ik er vaak nog wakame met sesam uit de vriezer van de toko door, die heb ik hier altijd wel in huis. Geen idee of je dat bij jou kan krijgen? Heb er zelf in Frankrijk nooit naar gezocht.

Wij aten nacho grande met alles erop en eraan. Viel zeer in de smaak bij de jongelui en hun visite. En mijn mojito's ook 

Oeh mojito's...Dát is lang geleden... sowieso voor de zwangerschap van zoon en toen dronk ik ook al een tijd niet meer. 

(Op verzoek van man nog een keer getest, vandaag een dikke knaltest! Blij mee. Ik zit nu wel zo'n beetje in de periode waarin de vorige keer de misselijkheid begon die vrij snel veranderde in extreme misselijkheid. Ik voel nu enkel nog vlagen van maagzuur, geen misselijkheid, dus even afkloppen. Het zou zo fijn zijn een keer een rustige, blijde zwangerschap te mogen doormaken!)

Eigenlijk had ik voor vandaag vis uit de oven en aardappeltjes uit de airfryer bedacht, maar dat schuif ik door naar koelere dagen. Ik moet vanmiddag toch nog naar de winkel, dus kan dan net zo goed nog wat meenemen. Ik zat te denken aan een k&k salade, stokbrood kruidenboter, we hebben nog genoeg paprika, komkommer en wat sperziebonen voor nog een salade en dan doe ik er gemarineerde speklapjes uit de dv bij. Bbq zonder bbq dus.

Zoon at gisteren met smaak de saté ajam, leuk dat hij met z'n 2 jaar al best wat pittigs lust 

Afro mogen we je dus echt feliciteren? 

Ik werk vanavond, normaal ook al in de middag maar dat heb ik doorgeschoven naar morgen omdat morgen naar de vrijdag moest ivm vakantie collega.
Denk dat ik dadelijk maar vast naar de sportschool ga.Daarna paar boodschappen en een pakje ophalen en dan mijn gemak houden tot ik om 16:45 weg moet. Neem een bakje yoghurt en een salade oid mee.

@Dolfje het blijft nog even spannend (de week die we nu ingaan is de week waarin het 5x mis ging), maar zwanger is zwanger. Of zoals men weleens zegt: je kan niet een beetje zwanger zijn. Dus ja 

Oh Afro…. Dan hoop ik heel erg dat je de aankomende weken heel erg zwangen blijft.♥️

Hier is het ook erg warm, en ik merk dat ik er niet meer zo goed gegen kan. Heb nog deze week vakantie, en doe niet zo veel….

Vanavond eten we broodjes Hamburger.

yette

yette

02-07-2025 om 08:30 Topicstarter

Wat fijn dat het goed gaat, Afrodite! Ik begrijp helemaal dat je niet te vroeg wil juichen, maar vind ook dat je een zwangerschap eigenlijk elke dag wel mag vieren ... gefeliciteerd!!! Goed joh! 

En ja, die aanhoudende misselijkheid. Verschrikkelijk. Bij mij begon dat rond de 3e maand. Er ging vaak meer uit dan erin. Helaas ging het bij mij elke zwangerschap zo, dus ik kan je wat dat betreft niet geruststellen. Mij hielp het iig om te 'slapen' met mijn hoofdeinde schuin omhoog en ik at geen dingen die het overgeven nòg vervelender maken. Zoals sla en rijst bijvoorbeeld. Maar dat weet je vast al. 

Anyway, komt goed! Ik heb na hun geboortes iig nooit meer van ze hoeven kotsen 

Wat het menu betreft, De Vader bedacht dat we met wat er nog in huis is, pastasalade kunnen eten. Scheelt mooi een bezoek aan de winkel met dit weer. Ik ga de pasta nu maar alvast koken en er dan gedurende de dag, stukje bij beetje, de rest aan toevoegen. Anderen hebben een slowcooker, ik bèn vandaag een slowcooker! 

Ooooooh Afrodite wat spannend. Alvast gefeliciteerd, vandaag heb je maar mooi in the pocket, moge het zo blijven. 
Wij gaan vanavond uit eten met z'n viertjes omdat we drie jaar geleden onze feestelijke trouwdag hadden (we zijn klein officieel getrouwd, dat is dus onze officiele trouwdag, maar een paar maanden later zijn we toen feestelijk getrouwd inclusief ceremonie, jurk, ringen, vrienden, dansen en de hele mikmak). 

yette schreef op 02-07-2025 om 08:30:

Wat fijn dat het goed gaat, Afrodite! Ik begrijp helemaal dat je niet te vroeg wil juichen, maar vind ook dat je een zwanger
Anyway, komt goed! Ik heb na hun geboortes iig nooit meer van ze hoeven kotsen

😂

Gefeliciteerd Afro! Ik duim mee dat het goed blijft gaan!

En Teigera, gefeliciteerd met jullie trouwdag!

Ik moet nog boodschappen doen en voor 2 dagen eten verzinnen.  Pffff..  ik lees hier een paar keer sate. Daar heb ik ook wel zin in! Misschien van de contact grill met stokbrood en een salade erbij.

Gefeliciteerd Teig!

Ik heb bij alle 3 de zwangerschappen nooit gekotst, op 1 keer na: en dat vergeet ik echt niet meer: we gingen uit eten met de makelaar in Frankrijk. Die dag hadden we ons eerste huis gekocht... Kon de wc wel redden, maar alles vloog ernaast... Weet ook nog dat het eten fantastisch was, maar bij mij ging het niet goed...

Gefeliciteerd Teig!!!!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.