Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

26-06-2025 om 17:15 Topicstarter

Ik maak croziflette* van half boekweit-crozets en half orzo, dus misschien moet ik het orziflette noemen? Erbij totaal overbodige tuinkruidensaucijsjes (die moeten op) en een groene salade met kropsla, zuring, rucola, sperzieboontjes, rode ui en zwarte olijven.

Best zware kost dus 

*Franse ovenschotel die lijkt op tartiflette, maar dan met boekweitpasta, ui, spekjes, crème fraiche en bovenop flinke stukken reblochon. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-06-2025 om 18:03

bami gegeten

Poeh Yette
Wij aten een enorme salade van sla, een restje aardappelsalade van werk, tuinbonen, tomaten, kappertjes en olijven. En wortel. Was erg lekker. En veel. 

wij aten restjes uit de vriezer. Er was soto ayam, butter chicken en een ongedefinieerde Aziatische roerbak met vegakip. Met rijst en een gekookt ei. Viel best in de smaak en de vriezer is weer wat leger. Ik vind het met restjes wel altijd heel lastig in te schatten hoeveel het is, dus er was nog wel wat over dat nu toch echt de kliko in is gegaan. De roerbak had ik beter kunnen laten liggen. 

yette

yette

27-06-2025 om 06:50 Topicstarter

Enchilada's uit het goedkope kookboek 'Mexico' dat ik in de jaren '90 kocht - en dat als vanzelf op de juiste pagina open valt 

Naast gehakt en de gebruikelijke ingrediënten, gaan er ook rozijnen en pijnboompitjes in en een saus van verse tomaten die gebonden wordt met slagroom en eieren. Nooit een recept gevonden dat erop lijkt, heb het idee dat het niet helemaal authentiek is (die pijnboompitjes, zou dat geen mais moeten zijn?). Maar het is wel heel lekker! 

Voor zover ik weet is er niemand ziek geworden van de lasagne, gelukkig. 

Vandaag op het menu: wokgroente, kipreepjes, wat sojabonen die in de diepvries in de weg liggen en er gaat rijst bij. 

Pad krapow, dus kip met Thaise basilicum ( uit een potje van de toko) met rijst. Even kijken nog wat voor groente erdoor /bij.

Voor vanavond maak ik een groene groentesoep, gepureerd, met oa broccoli, prei en courgette. En verse peterselie. Erbij spinazie-fetahapjes uit de oven, rauwkost, stukje Turks brood en we hebben ook nog wel iets van borrelhapjes in de vriezer.

Lekker Teig!

Hier ovenschotel met zuurkool, paprika, ui, komijn, komijnekaas en boekweit.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-06-2025 om 18:04

bakje kwark met bosvruchten en granola. Moest even de rem erop hebben, vandaag

we aten bij broer en die haalde Chinees. Ook wie nooit zo blij van het standaard spul maar soit, het was ok

Oooh ik krijg ook zin in Chinees! Maar vanavond staat al een soort fritatta op de planning met aardappelschijfjes, courgetterijst, spekjes en zontomaat. En eieren natuurlijk. En kaas.

Wij gaan vanavond naar de bioscoop en zullen daar wel snacken ( is een servicebioscoop) weet nog wat ik dan van te voren ga eten. Ga in elk geval geen uitgebreide maaltijd maken.

In wok 50gr spekblokjes uitbakken
erbij 200gr kipgehakt rulbakken met wat massalakruiden
dan 200 gr fijngesneden spitskool erbij en nog 4 minuten roerbakken.
Op het laatst nog een scheutje oestersaus erdoor
Lekker snel, lekker en geen koolhydraten

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.