Eten
anijsblokje
21-06-2025 om 01:05
Haha, wat grappig dat mijn saaie eten zoveel reacties opriep! Toch een ode aan de biet, dan maar? Of een ode aan de Hollandse Nieuwe? Uit gemak nam ik trouwens die voorgekookte gevacumeerde (?) bietjes, die heb ik altijd in huis in de categorie 'altijd handig'. En soms maak ik er dus ook wat mee, maar het kan ook gebeuren dat de THT ruimschoots verstreken is voor ik ze gebruik. Volgens mij was de datum nu 29 juni, dus ik was keurig op tijd. Binnenkort weer een nieuwe pakje kopen om in de groentela te leggen. Zelf gekookte bieten hebben wel veel meer smaak, maar ja: ik ben nog steeds aan het herstellen, dus kies nu nog vaak voor makkelijk.
@Dewi: Volgend jaar een bezoekje aan NL plannen net na Vlaggetjesdag?
Volgens mij kan je Hollandse Nieuwe ook diepgevroren laten opsturen, een kennis die in de VS woont komt zo wel eens aan haring. Maar dat gaat misschien net te ver - en je zal ook wel een flinke hoeveelheid moeten aanschaffen, vermoed ik.
Dewi-Sri2 schreef op 20-06-2025 om 18:13:
Anijs, heb je een recept van die aardappel-bietensalade?
Ik doe altijd maar wat
maar dat lijkt een beetje op dit recept: https://www.mindyourfood.nl/recepten/bietensalade-a-la-oma/ (alleen doe ik er zeker geen appel in, hoewel het vast wel lekker is - niet helemaal mijn smaak)
@Moosey: Klinkt niet best, die doorgekookte pasta. Maar een eerste optreden daarentegen...dat is dan wel weer heel stoer!
Hoe vond je het?
Poison
21-06-2025 om 07:17
Gister hebben we simpel gebbqt: worstjes, spaakham, speklap en biefstukspiesjes met gegrilde groenten, zelfgemaakte aardappelsalade en dito koolsalade.
Vandaag speelt dochter (12) 2 keer mee in musical waar we gaan kijken, dus eten we tussendoor iets op het terras bij het theater.
MijnNaamIsHaas73
21-06-2025 om 07:56
Wat tof Moos, jullie eerste optreden! (Jammer van het eten wel)
Groep 8 musical Poison? Super leuk, ik vond dat echt zo'n bijzondere periode die afsluiting van de basisschool. Veel plezier!
Gisteren had man pulled chicken gemaakt op een Italiaanse bol. Met wat frietjes en sla erbij en een restje gegrilde groenten van eergisteren. Door de kip zat wat ui en tomatenpuree maar voor m'n gevoel niet echt heel gezond.
Vanavond uit eten en morgen eten we op een feestje. Maandag maar weer in het gareel
Teigera
21-06-2025 om 08:31
Leuk Ted, veel plezier!
En Poison, toi toi toi voor je dochter! Hier ook een spannende dag, want frut I (10) gaat meedoen in de dansvoorstelling van haar dansschool. Ze moet ook twee keer vandaag, hele show van anderhalf uur in totaal.
We eten vanavond pastasalade. Met avocado, spekjes, komkommer, veldsla, honingmosterd, tomaten, gerookte kip. Frut neemt dat mee, wij eten het vanavond.
Dolfje
21-06-2025 om 08:44
Ik moet werken dus in principe kookt man. Nu hebben we sowieso nog soep waar we vandaag en morgen nog van kunnen eten en pindasaus dus man haalt wat vlees voor de bbq en een stokbrood.
FaithfulDuck87
21-06-2025 om 10:04
nog geen idee, want help vanmiddag bij een sportevenement en daar is ook altijd een buffet. Maar is ook maar net even hoe het gaat met de warmte ed. Heb vanavond ook nog een feestje.
afrodite05
21-06-2025 om 10:15
Fijne vakantie, Ted, en veel succes voor de optreders!
Wij eten een rijstsalade met mango, erwtjes en paprika. Voor mezelf bak ik er knoflookgarnalen bij, voor man hamburgers. Zoon mag van allebei mee-eten.
yette
21-06-2025 om 14:07
Succes voor de podiumkunstenaars & veel plezier, Ted!
Hier is de jeugd de hort op en De Vader en ik gaan bbq-en. Heb vanalles in huis: procureur-lapjes, verste knoflookworst, bbq worst, snelle kipfilet, gehaktding met spek ... nog geen idee wat we erop leggen. Verder iig wèl stokbrood met kruidenboter en tomatentapenade, coleslaw, gegrilde courgette, Ceasar salad.
HAHA!wait..what
21-06-2025 om 21:04
Wij aten vandaag gevulde paprika van de bbq. Was gevuld met een mengsel van gehakt, rijst, tomatenblokjes, ui en een lading kruiden. Daarnaast nog wat zelfgebakken (stok)brood van man en een simpele salade. Heerlijk met dit weer 
afrodite05
22-06-2025 om 07:18
Wij gaan vandaag een semi-bbqmaaltijd eten. Geen ruimte voor een bbq in de tuin (beetje onveilig ook met de kleine), dus bak ik gemarineerde speklapjes in de pan, gaat er een traybake met groente (paprika, courgette, ui, tomaat, wortel) in de oven en een stokbroodje in de airfryer. Misschien nog een restje van de rijstsalade van gisteren erbij, als die niet bij de lunch wordt gegeten. We eten onze neppe bbq-hap overigens wel buiten.
Kaaaaaaaatje
22-06-2025 om 07:53
Ha, hier speelde oudste dochter ook twee keer een dansshow dit weekend, vrijdagavond en zaterdagavond en het duurde leke keer lang en ze ligt er helemaal af en ze vond het fantastisch. Ik heb de eerste avond de eerste dans gekeken (ze moest na de gezamenlijke opening, dus ik was daar al met al 20 minuten en daarna helemaal kapot) en ze deed het echt goed. Je zag dat ze er echt voor ging dus trotse moeder hier. Haar vader vond het allemaal nogal nietszeggend 
Vrijdag aten we een snel quesidilla pakket van de plus, dat was redelijk. Gisteravond aten we broodjes hamburger met krulfriet, samen met mijn ouders. Die gingen kijken. Ook mijn schoonouders en schoonzusje gingen kijken, maar die aten bij mijn schoonzusje.
Dolfje
22-06-2025 om 08:43
Wij aten dus een kom soep en een hamburger en kipfilet van de bbq met excuus sla en stokbrood.
Vandaag rest van de soep en verder weet ik het nog niet.
Teigera
22-06-2025 om 10:52
Aaaah leuk Kaaaaaaaatje, fijn dat je kon kijken! Al moet je het daarna bekopen, lees ik. Hier was frut ook supertrots, ze straalde op het podium en stónd er echt. Wij waren uiteraard ook heel trots. Bij het naar huis brengen in de auto was ze helemaal stil: vriendinnetje en haar moeder kletsten heel gezellig, maar heb mijn eigen kind slechts zelden zo stil gezien. Ze erkende ook dat ze heel moe was maar het geweldig had gehad. In de avond moest ik zelf nog optreden, haha, dus al met al was het ook voor mij een drukke dag. Maar wel heel erg leuk.
Vandaag wat rustiger. Man haalt pizza's af vanavond. Lekker lui dus 
yette
22-06-2025 om 13:04
Soba noodles met een zak roerbakgroenten, spekjes en een gebakken ei. Denk dat ik er een teriyaki-achtige saus en sesamzaadjes door doe. En ik vond nog een potje atjar.