Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vaderdag vandaag, dus de frutjes koken: hamburger op een broodje met allerlei smaakmakers, ovenfriet en salade. Ik weet niet of het nou gekozen is omdat hun vader het zo lekker vindt of zijzelf 

Vanavond eten er 2 hyena`s mee: de rest loopt stage in het buitenland…. Wens van de mannen was vet; patat en restje kroketten/ Frikadellen die in de vriezer wachten. Maak er een griekse salade bij.

Hier staan de vaderdagcupcakes in de oven... 

Vanavond staan er gemarineerde varkensfiletlapjes op het menu met erwtjes en aardappelen. Nog even bedenken of ik ze gewoon kook, ga bakken of pureren.

De BBQ prins slingerde gisteren de Kamado weer aan. Hij heeft een kip aan het spit gemaakt. Met een heerlijke rub en knapperig velletje. Erbij ovenkriel en salade.

Vandaag eten we de rest van de kip koud met restjes salade en opgebakken kriel

MijnNaamIsHaas73 schreef op 13-06-2025 om 15:37:

Oosterse gevulde sla-wraps Dewi?

Helemaal geen kwaad idee, Haas! Ik heb nog een restje ayam pedis van gisteren, en verder wordt het een wereldwijde ratjetoe van andere restjes. Als het maar niet te veel tijd kost.
Beterschap Nami, wat naar dat je zo beroerd wordt van de hitte. Sterkte!

Ik hoefde zelf niet in de keuken te staan, maar at octopus stoofpot met oa tomaat, paprika en (volkoren) rijst.

Wij aten in een Aziatisch restaurant, ik had kip kerrie en man Thaise kip met holy basil, erbij egg fried rice. Was erg lekker en stukken beter dan de hamburger van gisteren.
Morgen nog ontbijt en lunch en om een uur of 14:00 worden we opgehaald.

Goede reis terug, Dolfje! Ik was in de veronderstelling dat je op een van de Waddeneilanden zat (geen idee waarom ik dat dan dacht),  tot je iets schreef over terug met het vliegtuig. Dat lijkt me niet zo aannemelijk vanaf de Wadden...

Ik maak vanavond een eenpansgerecht van rijst, spinazie, gehakt, rozijnen en veel oregano en feta. 

Goede reis Dolfje!

Maak vanvond gnocchi met salcicia en een tomaten basilicum saus 

Afro ik zat 2 weken geleden met Hemelvaart wel op de Wadden 
Nu zo'n 4 uur vliegen zuidelijker.

Wij eten vanavond een "old amsterdam"-soort van schijf die je moet grillen /bakken. Gewoon een plak kaas dus, lijkt me. Maar het was nieuw en ik heb kaasmonsters thuis, dus dacht dat valt vast in goede aarde. Erbij sperziebonen en krieltjes.

yette

yette

16-06-2025 om 12:29 Topicstarter

Wij eten nasi, bami en babi pangang uit de vriezer (met dank aan de overvloedige porties van De Chinees) en zelfgemaakte foe yong hai.  

Wij lunchen dadelijk nog hier met een broodje en ons laatste beleg. Heb voor later in de middag een bladerdeeg broodje met spinazie en dan kijk ik in het vliegtuig wel of ik daar nog iets bestel.

Teigera schreef op 16-06-2025 om 10:59:

Wij eten vanavond een "old amsterdam"-soort van schijf die je moet grillen /bakken. Gewoon een plak kaas dus, lijkt me. Maar het was nieuw en ik heb kaasmonsters thuis, dus dacht dat valt vast in goede aarde. Erbij sperziebonen en krieltjes.

Ik hoor graag hoe deze bevielen, ik heb ze ook in de vriezer liggen maar ik denk op basis van het plaatje op de verpakking erin getrapt. Wat uit de doos kwam, vond ik zo teleurstellend dat ik het nog niet heb durven proberen.

Vanavond? Weet ik het ook nog niet. Ik begon de dag met het optimistische idee dat ik zeker wel kon koken en dat het gevulde courgette zou worden. Maar inmiddels weet ik dat uitgebreid koken niet gaat lukken. Maar om iets op tafel te zetten, zal ik toch even naar de winkel moeten, tenzij ik omelet met champignons en kaas maak, met een salade erbij.

Een omelet met champignons en een salade vind ik een prima maaltje. Eigenlijk wel een goed idee 

Ik zit nog in de trein naar huis (die gelukkig wel reed vandaag). Thuis staat broccoli,  gebakken aardappeltjes en een vegakip ding van de veg slager op me te wachten (slap en lauw straks ben ik bang). Maar dat wordt dan gecompenseerd door de heerlijke lunch die ik kreeg. 

Goede reis Dolf!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.