Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Man had laatst varkensfiletpuntjes uit een kortingsbak gevist, dus die had ik voor vanavond gepland met rijst, fijngesneden Chinese kool, ananas en the usual suspects (ui, knof). Ik zag alleen daarnet dat het vlees gemarineerd is met tuinkruiden... Mwoah, ben benieuwd hoe dat dan uitpakt. 

yette

yette

13-06-2025 om 14:24 Topicstarter

Nog gefeliciteerd, Dolf! 

Wij gaan vanavond uit eten. Waarschijnlijk weer in hetzelfde restaurant als op de heenweg (met De Vader erbij, is de keuze beperkt) maar nu ik daar die 3 weken geleden een voorgerecht met gepocheerde eieren in epoisse-saus heb geproefd, vind ik dat helemaal niet erg. 

yette schreef op 11-06-2025 om 19:01:

[..]

Absurd hè? Sommige dingen zijn onbegrijpelijk. Ik heb hier een paar jaar geleden gedonder gehad omdat de gemeente waarnaartoe ik was verhuisd (zelfde landeigenaar, maar aan de andere kant van de rivier) een hele missie maakte van een vraag van een of ander perfectuur die zich afvroeg of en hoe mijn olijfgaard werd gebruikt. Aan de andere kant van de rivier, gaf de gemeente zelf antwoord: oh, die kampeert daar, dat mag van de boer. Aan deze kant van de rivier kreeg ik al vrij vlot een dwangbevel (ondersteunt door foto's vanaf de grond èn satelietfoto's!!!) en moest ik binnen een paar weken allerlei bewijzen en formulieren regelen om te vertellen dat het mijn spullen waren, dat ik toestemming heb, dat ik er niet woon ... was wel ff schrikken maar als je er niet woont, kan je er eigenlijk ook wel om lachen.

Sterkte!

Wat een verhaal, Yette, ik kan me er alles bij voorstellen. Wij moesten eens een bepaald verzoek indienen bij de belastingdienst, en onze 'vriendin' daar (we kennen elkaar nu een beetje), had het zelfs over "Une montagne délirante de papiers parfaitement inutiles", oftewel: een waanzinnige stapel volstrekt nutteloze papieren. Bleek achteraf nog dat zij een fout had gemaakt en bijlagen vergeten was mee te sturen met die "montagne".

Hier wordt het vanavond een andere versie van de salade niçoise, want vriendin/buurvrouw kwam langs met twee enorme kroppen sla, want ze moest een paar dagen weg en het was zonde om weg te gooien. Dat wordt de komende dagen mijn fantasie op hol laten slaan.

O ja, Dolf, nog van harte 

Jammer van het eten Dolf, klinkt niet echt als een tapas maaltijd.

Oosterse gevulde sla-wraps Dewi?

Gepocheerde eieren,  yum! Enjoy yette 

Ik weet het nog niet vandaag.  Ik ben alleen met de kinderen en heb geen puf en geen zin in gezeur.  Ik denk wat kant en klare hapjes uit de AH

MijnNaamIsHaas73 schreef op 13-06-2025 om 15:37:

Jammer van het eten Dolf, klinkt niet echt als een tapas maaltijd.

Het was wel heel lekker hoor! 

Dolfje schreef op 13-06-2025 om 16:44:

[..]

Het was wel heel lekker hoor!

Ah gelukkig! 

Hier staat een curry op het menu, met pangafilet, paprika, sperziebonen, bloemkool en een restje Chinese kool. Dat ding was gigantisch... Oh en koriander. Nog even bedenken of ik er rijst bij geef of naanbrood. Of allebei, ook een optie. 

Ik heb gister krieltjessalade met kip gemaakt. (Hellofresh)

Vanavond ga ik denk ik bij Afrodite eten 

Vanavond bbq-en. Ik maak zelf kruidenboter en een watermeloen/feta/muntsalade.

Wij eten vanavond een stoofpotje met kip, https://www.bbcgoodfood.com/recipes/creamy-chicken-stew is het idee. Erbij aardappeltjes. Jongste frut eet niet mee, die gaat voor het eerst op scoutingkamp (1 nachtje, maar dat is natuurlijk hartstikke tof en een beetje spannend ook nog als je 7 bent).

Vanavond : eendenborstfilet, met een linsen salade: met ui, gedroogde tomaten en sinaasappel. Het is te warm om warm te eten….

Friezinnetje schreef op 14-06-2025 om 07:08:

Vanavond bbq-en. Ik maak zelf kruidenboter en een watermeloen/feta/muntsalade.

Ik ga ook voor die salade en ik heb nog kipspiesjes in de vriezer, die ga ik maar eens ontdooien zodat ze op de tafelbarbecue kunnen. Met zulke warmte eet ik altijd veel minder dus ik houd het daarbij. Of zal ik toch aardappels poffen? Ik kan er nog even over nadenken 🤔.

Brunch wordt haverrijst en bruine bonen met spekjes, piccalilly en snijsla. Die sla groeit de pan uit 

Brood. Maar eerst eens kijken hoe het met de misselijkheid gaat. Met deze hitte heb ik snel last van misselijkheid. Ik heb al een tabletje er voor genomen, maar voor alsnog helpt het weinig

Wij aten in een pub een matige hamburger met matige friet. Zonde maar dat gebeurt elke vakantie wel een keer dat je ergens terecht komt waar het tegenvalt. 
Vanavond de laatste keer uit eten, weten nog niet wat/waar, morgen eind van de middag zitten we weer in de lucht.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.