Eten
Moosey
05-06-2025 om 20:06
Wat naar Irma, ik hoop dat het bij één zo’n dag blijft voor je..
Ik had een heel onverwacht leuk uitje vandaag waarbij ik gratis een half uur naar Sting mocht luisteren en kijken in Carré
en daarna kookte ik andijviestamppot met spekjes en een worstje. Was lekker.
Dolfje
05-06-2025 om 20:57
Moosey schreef op 05-06-2025 om 20:06:
Wat naar Irma, ik hoop dat het bij één zo’n dag blijft voor je..
Ik had een heel onverwacht leuk uitje vandaag waarbij ik gratis een half uur naar Sting mocht luisteren en kijken in Carréen daarna kookte ik andijviestamppot met spekjes en een worstje. Was lekker.
Ik hoop het met Moos mee voor Irma.
Moos Sting
Dolfje
06-06-2025 om 07:18
Er staat nog een bakje pindasaus ( k& k door man gekocht) wat op moet dus daarom eten we rijstnoedels met boontjes met saté, kroepoek en komkommer erbij.
Teigera
06-06-2025 om 08:22
Wij eten vandaag 'hapjes': stokbrood met olijfolie om te dippen, pie, mini-pizzaatje, rauwkostsalade.
Zo leuk om te zien, de frutjes waren tot voor kort ernstig tegen "blaadjes", maar de laatste weken gaan zowel sla als spinazie er goed in. Vanavond in de sla dus ijsbergsla, lekker knapperig. En trostomaten want die liggen prachtig rood te zijn op m'n aanrecht.
afrodite05
06-06-2025 om 09:55
Irma, hopelijk is vandaag een betere dag...
Ik maak een tomatenrisotto met sperziebonen en kipreepjes.
yette
06-06-2025 om 12:56
Wat balen, Irma!
We gaan vanmiddag borrelen met de buren. De mannen delen hun liefde voor speciaalbier en zorgen elk jaar voor een aardige collectie voor als ze elkaar zien. Vorige week hebben we onze zelf-gebrouwen tripel gedronken en voor vandaag heb ik me ermee bemoeit omdat ik laatst een aanbieding van Brouwerij 't IJ tegenkwam (niet zo heel bijzonder, dus hopen dat de mannen er toch 1 of 2 van de 4 soorten kunnen loggen op Untapped).
Wat hapjes betreft, hou ik het vandaag simpel: blokjes belegen kaas uit onze woonplaats en een zak pittige borrelnootjes.
Mochten we daarna nog trek en puf hebben, dan eten we k&k verse pasta met kaas en een k&k potje saus waar ik misschien nog chorizo door doe.
Dolfje
07-06-2025 om 05:31
Wij zitten op het vliegveld, gaan over 1,5 uur de lucht in. Geen idee nog wat we dus vanavond eten.
Ted68
07-06-2025 om 09:26
Hoe is het met je Irma: is de stress op je werk opgelost?
Dolfje; veel plezier!
We eten vanvond asperges (w.s de laatste keer dit seizoen ). En lammsgigot. Man en ik zijn kinderloos; 3 Lopen er stage in het buitenland.
Teigera
07-06-2025 om 11:07
Goede reis gewenst Dolfje!
Wij eten vanavond "kip met geblakerde citroen en halloumi" van Donna Hay. Niet eerder gegeten, ben benieuwd. Erbij doe ik sperziebonen en wat gebakken aardappeltjes. Toe hebben we dubbelvla.
MijnNaamIsHaas73
07-06-2025 om 11:32
Veel plezier Dolf!
Klinkt goed Teigera!
Het plan is om vanavond met man uit eten te gaan, maar hij is niet helemaal fit dus even kijken of dat doorgaat. Voor de kinderen bestellen/halen we friet.
Gister aten we kaasfondue. Had voor mij niet gehoeven, maar ik bemoei me niet met het menu op vrijdag dus dan mag ik ook niet klagen.
Naminokurashi
07-06-2025 om 11:51
De bedoeling is lasagne, maar of het dat ook word geen idee. Weinig puf vandaag
anijsblokje
07-06-2025 om 13:08
Fijne vakantie, Dolfje! En ik hoop dat je gisteren een betere dag had, Irma. Werkgedoe kan nogal onder je huid gaan zitten. Nami, wees lief voor jezelf!
Als koken niet lukt dan is dat oké, je kunt altijd brood of zoiets eten of iets laten bezorgen/afhalen als dat wel lukt.
Hier vanavond gekookte aardappelen in de schil (geen idee waarom ik daar zin in heb, dat is een zeldzaamheid) met gebakken scholfilet en wortelen. Hollandse pot, dus. Past op zich ook wel bij het weer.
Dorestad
07-06-2025 om 13:39
Net 2 kilo rundvlees in instant pot gehad. Deel ga ik pulled cow van maken. Deel eten we vanavond met spekbonen (uit tuin /diepvries van mijn ouders). Rest vries ik in. Verder heb ik nu 2 kilo rabarber in de oven staan. Maak daarvan naar recept van Karin Luiten een taart, voor vanavond. Rabarber ook uit tuin ouders. Onze eigen rabarber gaan we verwerken tot jam. In combinatie met aardbeien. Wellicht morgen.
afrodite05
07-06-2025 om 13:43
Veel plezier, Dolfje!
Ik heb net voor de lunch een goedgevulde soep gemaakt van chorizo, courgette, tomatenblokjes en linzen.
Vanavond eten we tagliatelle. Man en ik eten er een saus bij van aubergine, gehakt en pittige tomatensaus, zoon krijgt een tomatengehaktsaus uit de diepvries. Nouja, wel ontdooid natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel.
Koreveen
07-06-2025 om 14:36
Hey ladies, ik was even MIA. Had veel stress op mijn werk wat resulteerde in slecht slapen wat weer stress tot gevolg had en toen zat ik in een cirkeltje waar ik niet op eigen kracht uitkwam. Dus met hulp van de huisarts, pilletjes, een maand ziek melden en heel veel in de natuur zijn, ben ik nu weer een beetje mezelf.
Slaap eindelijk weer zonder medicatie en meer energie. Afgelopen week weer gestart met werken. Paar uurtjes zonder druk.
Heb wel gewoon gekookt. Dat was zen.
Maar vandaag kookt lief. We waren een paar dagen op Texel en slaan daar altijd lekker lamsvlees bij een schapenboerderij in. Er gaat lamsrack op de Kamado, met een korstje van panko, knoflook, kruiden enz. Erbij gaan witte asperges en hasselback aardappels (uiteraard ook op de BBQ gegaard) Hoop wel dat het zo ff droog is, zodat de BBQ prins aan de slag kan