Eten
Teigera
04-06-2025 om 13:18
anijsblokje schreef op 04-06-2025 om 13:15:
Dankjewel voor de inspiratie, ik ga deze vanavond op het menu zetten hier. Dus ik hoop dat het een goed recept was!
Het beviel ons goed gisteravond! Hopelijk jou ook. Geniet ervan om te kunnen koken, als het allemaal lukt
MijnNaamIsHaas73
04-06-2025 om 14:58
Ted68 schreef op 03-06-2025 om 10:31:
Ik heb een vraag: Ik heb hier ooit een recept nagekookt van de Jumbo Website: gestoofd varkensvlees met boontjes en rijst. Nu heeft de Jumbo dit recept weggehaald. Heeft iemand dit nog?
Maak vandaag mijn boodschappenlijst: en wilde dit op het Menu zetten
Heb je de link nog Ted? Misschien kan je het terugvinden via de waybackmachine: Web.archive.org
Ik maak vanavond butter chicken, naast tomaat gooi ik er nog een restje bloemkool en een zak spinazie doorheen (als de bloemkool nog niet weggelopen is uit de groentela)
Kaaaaaaaatje
04-06-2025 om 16:44
Ik hoop dat je hem terug kan vinden Ted, is naar als je het ineens kwijt bent.
Hier aten we gisteren en zondag gestoofde kip met sperziebonen en kaneel, piment en komijn uit Comptoir Libanain (?), dat was lekker. En we aten geroosterde bloemkool, linzen salade met turks brood en tahindressing op zaterdag en maandag. Ben benieuwd wat de liefde van mijn leven voor vanavond en morgen gaat bedenken, ik hoop iets wat de kinderen wel eten.....
oudmaarnognietkoud
04-06-2025 om 17:32
MijnNaamIsHaas73 schreef op 04-06-2025 om 14:58:
[..]
Heb je de link nog Ted? Misschien kan je het terugvinden via de waybackmachine: Web.archive.org
Ik maak vanavond butter chicken, naast tomaat gooi ik er nog een restje bloemkool en een zak spinazie doorheen (als de bloemkool nog niet weggelopen is uit de groentela)
Ik hoorde gisteren van Hugo dat bloemkool zeker een week goed blijft in de groentenla van de koelkast.
Naminokurashi
04-06-2025 om 18:08
Ik had een beetje spaghetti. Ik vries de rest in, beetje teveel gemaakt. Of het daarna nog te pruimen is, zie ik dan wel en anders is de GFT container heel geduldig
Ted68
04-06-2025 om 19:22
Dank jullie wel voor het meedenken. Ik ga het Weekend zögern op web Archive.
afrodite05
05-06-2025 om 06:29
Kipsaté met rijst en broccoli. Ik heb laatst een kilo kipdijfilet gemarineerd volgens het familierecept en in porties ingevroren voor dagen als vandaag. Blij mee.
Ted68
05-06-2025 om 06:48
Vanavond word het een cup a soup met een broodje; man en ik zijn alleen thuis . En deze maand zijn er 3 kinderen aan het stage lopen, in het buitenland. Dus het moeten koken is even weg….
Dolfje
05-06-2025 om 06:54
Hier wordt het flatbread met hoop sla en komkommer en kip en knoflooksaus van cottage cheese.
yette
05-06-2025 om 15:32
Gisteren zijn we pizza gaan eten. Ik had een halve over, met nduja, en De Vader een kwart met geitenkaas, walnoten en honing. Met dank aan de tapas die we deelden: camembert uit de oven met 2 soorten brood en panisses met 3 dips (een soort baba ganoush, sausje met gepekelde citroen en tomaten tapenade).
Vandaag dus de rest van de pizza, met een salade.
Ik hoop dat we eerst nog samen een wijntje gaan drinken bij het strandtentje aan het meer, maar mijn kantoormeneer loopt al 4 dagen helemaal zen met een bosmaaier te zwiepen. Die heeft z'n therapie blijkbaar gevonden. Onze boomgaard, de bermen, paadjes ... hij helpt de 4 bejaarde bewoners van dit dal er enorm mee. Alleen jammer dat hij dat ding zo moeilijk los kan laten
MijnNaamIsHaas73
05-06-2025 om 15:52
oudmaarnognietkoud schreef op 04-06-2025 om 17:32:
[..]
Ik hoorde gisteren van Hugo dat bloemkool zeker een week goed blijft in de groentenla van de koelkast.
Dank! Ik denk dat ie al 2 weken lag. Ik heb de zachte stukken eraf gesneden en de rest gewoon gebruikt.
Vanavond spaghetti met (gerookte)zalm/roomsaus en broccoli
Teigera
05-06-2025 om 16:33
Frut I kookt vanavond. Afgelopen weekend waren we in Drenthe, toen ook even langs een supermarkt in Duitsland gegaan voor boodschappen. Daar nam ze een boekje mee, je weet wel zo'n tijdschrift met recepten en reclames enzo. Ze besloot daar iets uit te gaan koken: pasta met een mascarpone-broccolisaus, met een kruidige tomatensaus eroverheen en geraspte kaas. Prima, leuk dat ze iets wil uitproberen natuurlijk.
irmaladouce
05-06-2025 om 19:40
Ik had een nooit eerder beleefde enorm vreselijke conflictuele kl#tedag op werk. We eten K&K Koreaanse gyoza. Met wat groenvoer.