Eten
Ted68
03-06-2025 om 10:31
Ik heb een vraag: Ik heb hier ooit een recept nagekookt van de Jumbo Website: gestoofd varkensvlees met boontjes en rijst. Nu heeft de Jumbo dit recept weggehaald. Heeft iemand dit nog?
Maak vandaag mijn boodschappenlijst: en wilde dit op het Menu zetten 
Naminokurashi
03-06-2025 om 16:41
kipshaslick wat ik van stokje haal en ik doe er wat tomaatjes en komkommer bij. Die moeten op
Dewi-Sri2
03-06-2025 om 16:44
Nami, nog gecondoleerd met je vader
. Maar fijn dat je het een mooie uitvaart vond, dat is heel belangrijk.
Hier houden de rare, drukke tijden onverminderd aan, vandaar dat ik jullie zo verwaarloosd heb
. Koken is de laatste tijd ook niks bijzonders geweest. Voor vanavond heb ik een zak tikka masala met garnalen uit de vriezer getrokken (jaaa, deze keer had ik op de zak gezet wat erin zat) en daar kook ik gewoon rijst bij.
Gelukkig had ik zondag een veel te grote quiche gemaakt met asperges en zalm, want gisteren kwamen onze Nederlandse vrienden voor de apéro. De rest van de quiche in stukjes gesneden en dat werd bijzonder warm ontvangen. Verder tussen de bedrijven door hummus gemaakt, want daar is mijn vriendin dol op.
Voor morgen iets met chair, want die moet op. Zal wel pasta worden. Helaas geen indische balletjes, want het is chair tomate.
oudmaarnognietkoud
03-06-2025 om 17:42
Vanavond eet ik gebakken aardappeltjes, ik er had gisteren een paar extra meegekookt en die na 10 minuten uit de pan gehaald. Gekookte worteltjes en kip bbq worstjes erbij.
yette
03-06-2025 om 17:49
Rijstsalade met linzen, comté, geroosterde courgette en paprika, rode ui, gele tomaat en verse basilicum en tijm. Dressing met oa mosterd, knoflook en limoen.
afrodite05
03-06-2025 om 18:12
Ik heb een soort mac 'n cheese gemaakt met broccolirijst erdoor, ernaast wat chipolataworstjes en gebakken courgette.
irmaladouce
03-06-2025 om 18:45
Sorry Ted, geen idee...
Het lijkt erop dat ik toch zelf aan de bak moet met koken... JV is "even" gaan hardlopen en is over 25 minuten terug, heeft ie me laten weten. Om dan pas met koken te beginnen, vind ik te laat voor door de week... Ik begin maar vast met de voorbereiding.
MijnNaamIsHaas73
03-06-2025 om 19:13
Gisteren aten wij oosterse noodlesalade met mango en biefstuk.
Vandaag een makkelijk dagje, soep met tosti's
Teigera
04-06-2025 om 08:24
Het recept zegt mij niets Ted, sorry. Stom is dat, als ineens iets weg is. Ze zéggen dat nooit echt iets verdwijnt van internet, maar als het gaat om je recepten...
Ik maak vanavond spinazieclafoutis met pecannoten en brie, salade erbij met o.a. avocado en tomaten.
Dolfje
04-06-2025 om 09:30
Ik moet vanavond werken, normaal begin ik al in de middag maar nu pas om 17:00 uur. Ik eet dus rond 16:15 een kom soep, erwtensoep ( uit blik dat dan weer wel) want ik heb er gek genoeg al tijden zin in dus zo'n klein blikje gekocht.
Op het werk liggen nog maïs wafels dus die eet ik rond een uur of 18:00 en neem een bakje yoghurt mee.
Man heeft madras of teriyaki uit de diepvries met lassi minuutje rijst.
irmaladouce
04-06-2025 om 10:18
Wij eten vanavond pasta met kerstomaatjes-tonijn-ansjovis-kappertjes... een beetje putanesca-achtig.
Ted68
04-06-2025 om 10:20
Maak vanavond wok: chinese noedel met kipfilet, garnalen, broccoli en ui. Lekker snel.
l
afrodite05
04-06-2025 om 10:39
Hier moet het ook snel, wegens een vergadering tot laat. Zoon krijgt een restje van gisteren (hij vond het zó lekker, at niet normaal veel). Man en ik eten een simpele diepvriespizza als hij (zoon) op bed ligt. Er is ook nog wat sla, misschien maak ik daar een salade mee en anders gooi ik dat misschien wel gewoon bovenop de pizza. Exotisch hoor... 
FaithfulDuck87
04-06-2025 om 10:57
ik maak een traybake van zoete aardappel, wortel, courgette, ui en ws iets van wat spekjes erdoor. Nog wat salade erbij.
anijsblokje
04-06-2025 om 13:15
Teigera schreef op 03-06-2025 om 08:19:
Fijn dat de afscheidsceremonie van je vader mooi was Naminokurashi, ook dat kun je maar een keer doen en kan heel steunend zijn.
Wij eten vanavond Crispy Lemon Feta with Spiced Chickpeas and Basil Orzo. - Half Baked Harvest.
Dankjewel voor de inspiratie, ik ga deze vanavond op het menu zetten hier. Dus ik hoop dat het een goed recept was!
En voor de goede verstaanders: jawel, ik ben dus weer thuis! (eigenlijk al een paar dagen, maar koken lijkt vandaag voor het eerst weer haalbaar). Maar ik gooi er wel wat extra groente doorheen, ik denk dat ik de hoeveelheid courgette verdubbel. Mocht het toch nog teveel gevraagd zijn, dan heb ik soep uit de vriezer gehaald. Want mijn energie kan zomaar ineens verdwenen zijn.
@Nami: Gecondoleerd. Heftige periode heb je achter de rug.
En zit ke ook nog in, natuurlijk. Hoe lukt het je nu deze dagen door te komen?