Eten
afrodite05
02-06-2025 om 07:02
Klinkt als een leuke vakantie, Teigera!
Ik had bij de weekboodschappen geen menu gemaakt voor vandaag, blijkbaar vergeten... Dus ik ga straks even met zoon naar de winkel. Kunnen we meteen een watermeloen halen, dat was vorig jaar een succes. Ik denk dat het vanavond pulled chicken wordt met rijst en wat spinazie erdoor, tomaat, avocado, maïs... een beetje burritobowl-achtig.
Dolfje
02-06-2025 om 07:19
Hier wordt het spinazie, aardappelpuree en chipolataworstjes. Had dat gelukkig voor het weekend weg al bedacht en gehaald.
Vanavond wat makkelijks verzinnen en halen voor morgen want dan laat thuis.
Teigera
02-06-2025 om 07:46
Vanavond wordt het pasta uit de oven, met aubergine, kip, tomatensaus, geraspte mozzarella en Parmezaan. Lekker makkelijk ivm frut I die vanwege sport later pas eet.
Moosey
02-06-2025 om 07:50
Gister was lief niet thuis dus moest ik voor mezelf zorgen. Dat werd een fikse salade met sla, tomaat, avocado, ui, ei en bonen. Was lekker. Vanavond is lief er waarschijnlijk ook niet en denk ik dat ik okonomiyaki maak. Maar ik moet ook met nichtje naar het ziekenhuis vanmiddag en terug zullen we wel in de file terecht komen, dus misschien eet ik ook wel bij broer.
yette
02-06-2025 om 09:04
Vanavond waarschijnlijk nasi. Vanmiddag even langs bij de jarige buurvriend en landeigenaar (zijn verjaardag kan ik onthouden omdat onze jongste ook jarig is - maar die zit +/- 1.000 km noordwaarts). Denk dat ik de buur een jerrycan 2-takt olie cadeau doe. Hij is nogal een hoarder en dat gaat tenminste op. De jongste krijgt een pakket van zijn favoriete Franse lekkernijen.
FaithfulDuck87
02-06-2025 om 09:07
ik maak wat nasi of bami vandaag. Beetje lichtverteerbaar na een weekend feest. Ben mijn stem wat kwijt, dus vandaag lekker rustig aan. Heb nog een vrije dag. Wat wassen, even door het huis en ik wil vanmiddag nog even bij de gezonde febo langs. Aan het eind van de middag sporten met PT en mss dan vanavond nog een rondje lopen
Naminokurashi
02-06-2025 om 16:48
Ik heb 2 saucijzenbroodjes gegeten bij de crematie van mijn vader en zit best wel een beetje vol nu
ToetieToover
02-06-2025 om 17:34
Hoe was de uitvaart, Naminokurashi?
Ik maak een kipgehakt/kikkererwtenbrood, dat is tijdelijk mijn nieuwe verslaving. Ik heb er wat (op)gebakken prei/courgette/bloemkoolmix bij met een beetje sesamolie en sesamzaad.
Naminokurashi
02-06-2025 om 17:57
ToetieToover schreef op 02-06-2025 om 17:34:
Hoe was de uitvaart, Naminokurashi?
Ik maak een kipgehakt/kikkererwtenbrood, dat is tijdelijk mijn nieuwe verslaving. Ik heb er wat (op)gebakken prei/courgette/bloemkoolmix bij met een beetje sesamolie en sesamzaad.
Uitvaart was mooi. We zijn ook mee gelopen met de kist naar de oven en daar voorgoed afscheid genomen
irmaladouce
02-06-2025 om 21:49
Fijn dat het een mooi afscheid was, Naminokurashi. Sterkte.
Wij aten een variatie op Pad Thai van sobanoedels, spitskool, lenteui, garnaaltjes en Aziatische smaakmakers.
Dolfje
03-06-2025 om 06:20
Wij eten aardappelpartjes uit de airfryer met een komkommer /tomaat salade en een hamburger.
Teigera
03-06-2025 om 08:19
Fijn dat de afscheidsceremonie van je vader mooi was Naminokurashi, ook dat kun je maar een keer doen en kan heel steunend zijn.
Wij eten vanavond Crispy Lemon Feta with Spiced Chickpeas and Basil Orzo. - Half Baked Harvest.
irmaladouce
03-06-2025 om 09:46
Wij eten vanavond op de huid gebakken zalm, aardappeltjes uit de oven en gemengde sla. En JV (die deze week thuis aan t blokken is voor z'n tentamens/examens) heeft voorgesteld om het te maken !
Ted68
03-06-2025 om 10:06
Bad gisteren kip, aardappels uit de oben, en een gemengde salade.
Maak straks babi pangang….